Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی باقری فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به سوالی درباره نگاه به برجام به عنوان یک پرونده ملی فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی گفت: برجام و تبعات آن در حوزه منافع ملی کشور قرار می‌گیرد و انتظار می‌رود جناح‌های سیاسی از این منظر به موضوع نگاه کنند. ما درباره این موضوع تاریخچه‌ای داریم. وقتی برجام در دوره آقای روحانی در حال انجام بود، جناح اصولگرا از زاویه ملی به آن نگاه نکرد و در نهایت آقای روحانی با بداخلاقی‌های سیاسی داخلی برجام را به نتیجه رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چه قبل از برجام و چه بعد از امضای برجام، دولت آقای روحانی همواره تحت فشار بود و در داخل با بدترین شیوه‌ها با مخالفت‌هایی رو به رو شد. اما امروز دلیل نمی‌شود که چون همه چیز در اختیار اصولگرایان است اصلاح طلبان و اعتدالگرایان مقابله با مثل کرده و همان رفتار اصولگرایان در اوایل دهه ۹۰ را تکرار کنند. انتظار از همگان این است که به برجام نگاه ملی صورت گیرد. آنچه امروز من در عرصه سیاسی می‌بینم آن است که دو جناح اصلاح طلب و اعتدالیون عملکرد قابل قبولی در این زمینه داشتند و با در نظر گرفتن منافع ملی به آن نگاه کردند. آنچه امروز بیشتر به چشم می‌خورد دولت آقای رئیسی بیشتر از آنکه با جناح مقابل خود یعنی اصلاح طلبان رو به رو باشد با برخورد منفی بخشی از جناح اصولگرایان مواجه شده که امیدواریم آن‌ جناح هم به منافع ملی توجه بیشتری داشته باشد تا نتیجه مذاکرات به نفع ملت رقم بخورد.

بیشتر بخوانید :

عضو کمیسیون امنیت ملی : ایران با ۲-۳ شرط جزئی ، نامه اتحادیه اروپا را پذیرفت و آماده توافق شد/ با نامه اخیر آمریکا، امید به توافق در حال محو شدن است مطهری : طوری رفتار کرده‌ایم که انقلاب مترادف با سانتریفیوژ شده هراس تندروهای آمریکا از توافق احتمالی با ایران؛ بولتون: بازگشت به برجام اشتباه است

باقری در پاسخ به این سوال که پیامدهای سیاسی استفاده از برجام چه خواهد بود، گفت: من مقایسه دولت گذشته و فعلی را انجام دادم که عبرتی برای آینده باشد. نتیجه نگاهی که متکی به منافع ملی نباشد کشور را ناتوان می‌کند. درست است که ترامپ با خروج از برجام به آن ضربه زد اما گروه‌های داخلی برجام هم در این کارشکنی بی‌تاثیر نبودند. اگر نگاه ملی نسبت به برجام وجود نداشته باشد منافع احتمالی احیای برجام دستخوش مزاح‌های جناحی شده و از منافع ملی آن کاسته خواهد شد.

باقری همچنین در پاسخ به این سوال که چقدر لازم است تا همه جناح‌های سیاسی از تیم مذاکره کننده حمایت کنند گفت: همه جناح‌ها باید حمایت کنند. زیر اتفاقی که رخ می‌دهد، منافع ملی کشور را تامین می‌کند. همه ما در یک کشتی بزرگ به نام ایران نشسته‌ایم و اگر منافع ملی به آن مجموعه برسد همه نفع خواهند برد بنابراین باید از تیم مذاکره کننده حمایت کرد تا با احیای برجام منافع ملی کشور تامین شود.

۲۱۲۲۰

کد خبر 1668820

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برجام توافق هسته ای ایران مذاکرات وین تعهدات ایران در برجام سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم اصولگرایان منافع ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۱۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ایران به آفریقا، راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا، "کنستانتینو چیونگا" معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام رئیسی در این دیدار، نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمباوه بر عزم مسؤلان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقا سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشور‌های آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار خوب جهت آشنایی هرچه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمباوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه روابط زیمباوه با جمهوری اسلامی ایران بویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی تاکید کرد. 

کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین اللملی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشور‌های آفریقایی را اصولی، اطمینان بخش و برآمده از ارزش‌های اعتقادی عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌های ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمباوه با اشاره به عزم مسؤلان این کشور برای اجرای توافقات صورت گرفته با ایران در سفر سال گذشته آقای رئیسی به این کشور، از اجرایی شدن بخشی از این توافقات خبر داد.

دیگر خبرها

  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا، راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • توماج صالحی اعدام می‌شود؟