Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس،  احمد وحیدی روز پنج‌شنبه در آئین گرامیداشت ۱۰ شهریور روز نیروی پدافند هوایی گفت:  پدافند هوایی در جمهوری اسلامی ایران خودکفا، مقتدر و مستقل است و خیال هرگونه تعدی به فضای کشور را از دشمنان سلب کرده است.

وی با تجلیل از شهدای سوباشی و سایر شهدا به آیه ۲۳ سوره احزاب اشاره کرد و افزود: عهد خدا این است که در حفظ امانت او کوشا باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنهایی که بار امانت را برداشته اند حتی از مومنانشان هم به این عهد عمل نکردند بلکه "من المومنین رجال صدقوا ما عاهدواالله".

وزیر کشور نزدیکترین مصداق این دسته از مومنان را رزمندگان اسلام و نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد که تحت فرمان ولی خدا و رهبر فرزانه جانانه برای دفاع از حریم حرم ایستاده اند و ادامه داد: یاد شهید سلیمانی را با ذکر این جمله از ایشان گرامی بداریم که فرمود ایران ما حرمی است که اگر حفظ شود سایر حرم ها هم حفظ خواهد شد.

 وحیدی اضافه کرد: حفظ این حرم یعنی حفظ قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران و برپا داشتن این پرچم بلند بر فراز این سرزمین مقدس که بخش زیادی به عهده نیروهای مسلح و دلاورمردانی است که گوش ها و ذهنشان شنوا و بیدار است و تمام توطئه های دشمن را کشف می کند و در برابر آن چندان اقتداری به نمایش می گذارد که دشمن خیال تجاوز هم به سرش نزند.

وی خاطرنشان کرد: در حالیکه اقصی نقاط عالم در جنگ و ناامنی می سوزد و دشمن استکباری در هرجا که بخواهد دخالت می کند و پیکر کشورهای اسلامی از تجاوزات و تعدی ها و توطئه های نظام استکباری و رژیم صهیونیستی خونین است، نمی‌توانند ذهنیت تعدی و تجاوز به خاک ایران را در سر بپرورانند که بخاطر حضور و آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر کشور تاکید کرد: هر روز که شما در سنگرهای خود برای دفاع از این کشور و نظام در مقابل دشمن آماده اید، آن روز، روز شما است و البته امروز که به طور اختصاصی روز عزیزان پدافند هوایی است.

 وحیدی ارتقای نیروی پدافند هوایی را تحولی مهم دانست و یادآور شد: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی حافظ آسمان های کشور در مقابل حرکت دشمن است و رشد و تعالی بسیار خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی ایران در ردیف قدرتمندترین پدافندهای هوایی جهان است، اظهار کرد: امروز پدافند هوایی ایران مفتخر است که قریب به اتفاق تجهیزات آن، تولید داخلی است و این ظرفیت توسعه یافته است.

رئیس شورای امنیت کشور حوزه عملیاتی پدافند هوایی را زمین، دریا و هوا برشمرد و گفت: برپایه دانش و فناوری‌هایی که این نیرو به صورت خودکفا به دست آورده است، چنان قدرتی خلق شده که دشمن بارها و بارها باید فکر کند که چگونه بخواهد به فضای ایران نفوذ کند و نخواهد توانست.

وحیدی در این زمینه یادآور شد: بارها ملاحظه کردید که بعضی تلاش کردند حتی به شکل پهپادی به فضای ایران نفوذ کنند، که یا مورد حمله قرار گرفتند و سرنگون شدند یا مجبور به فرار شدند یا به زمین نشانده شدند.

وی خاطرنشان کرد: این قدرت در جهان طنین افکن و بسیار مهم است. سلاح های در اختیار این نیرو، جزو برترین و پیچیده‌ترین سلاح‌ها است و این ظرفیت با تشکیل قرارگاه مشترکی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به یک توانمندی بزرگ تبدیل شده است.
 

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر کشور پدافند دشمنان سلب گرامیداشت جمهوری اسلامی ایران پدافند هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۱۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست با نیروهای عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح استان مرکزی اظهار کرد: سلاح اثرگذار نیروهای مسلح، انگیزه‌های دینی و معنوی است و اخلاق‌مداری و تعهد ویژگی مهم این قشر جامعه است.

وی امنیت و اقتدار ایران اسلامی نتیجه قدرت و سلامت نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در حوزه‌های امنیتی، استراتژیکی، موشکی، زمینی، هوایی، دریایی و امنیتی در منطقه درخشان است.

امام جمعه اراک افزود: خودسازی نیروهای مسلح موجب تداوم ویژگی‌های نظیر اخلاق مداری و صداقت در زمان دشواری‌ها می‌شود.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: برخی اقشار جامعه مانند نیروهای مسلح، معلمان، اساتید دانشگاه و علمای دینی باید در شب زنده داری، ایثار و فداکاری پیش قدم دیگر افراد جامعه باشند.

وی با تاکید بر شناخت نقاط قوت و ضعف دشمنانی نظیر رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای مسلح باید نسبت به تمام نقاط ضعف دشمن، محل موشک‌ها، شناسایی نقاط حساس و پایگاه‌ها آگاهی داشته باشد تا در زمان مناسب دشمن را غافلگیر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، آمادگی نیروهای نظامی و تجهیزات تسلیحاتی با هدف دفاع کشور در برابر توطئه‌های آمریکا و متحدانش در منطقه را در گام دوم انقلاب اسلامی ضروری عنوان کرد و گفت: حرکت در مسیر انقلاب اسلامی به آمادگی روزافزون نیاز دارد.

وی با اشاره به تأثیر و نقش ارزشمند فداکاری نیروهای مسلح و تلاش آنها برای حفاظت از آرمان‌ها و مرزهای کشور گفت: دولت باید به وضعیت مسکن نیروهای مسلح رسیدگی کند.

کد خبر 6095059

دیگر خبرها

  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • حمله یک پهپاد انتحاری اوکراینی به حامل موشک یدکی برای سامانه پدافند هوایی بوک روس ها (فیلم)
  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • تصاویر لحظه فعال‌ شدن پدافند هوایی در بندر اشغالی ایلات + ویدئو
  • شناسایی، پایش و رصد تهدیدات موجود و پیش بینی تمهیدات مناسب
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟