Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در یادداشتی به مناسبت روز بانکداری اسلامی، بر کارگشایی نیازمندان و رفع مشکلات مددجویان از طریق گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، متن یادداشت علی عاشوری، به مناسبت روز بانکداری اسلامی به شرح زیر است:
امروز بانکداری اسلامی نه تنها در کشور‌های اسلامی بلکه بانک‌های بزرگ جهان به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی فعالیت بانکی تبدیل شده و در عرصه بین‌الملل، بسیاری از کشور‌ها برای پیاده‌سازی این الگو تلاش‌های مهمی را انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دهم شهریورماه یادآور اتفاق فرخنده و مبارکی است که تحت عنوان تصویب «قانون عملیات بانکی بدون ربا» در نظام بانکی کشور به وقوع پیوست و اجرایی شد. قانونی که راه و مسیر حرکت برای تحقق بانکداری اسلامی را به ترسیم کرد تا به کمک این شیوه بانکداری، نخستین هدف نظام اقتصاد اسلامی را که عدالت اجتماعی است تامین کند.
در این چند دهه که از عمر قانون عملیات بانکی بدون ربا می‌گذرد، نظام بانکی ما نقش مهم و ارزنده‌ای در اقتصاد بانک محورکشور ایفا کرده است. نقشی که به واسطه آن امروزه 80 درصد تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های اقتصادی را پوشش می‌دهد. توجه به سنت نیکوی قرض‌الحسنه و کمک به محرومان جامعه نیز از جمله آثار مبارک و خجسته‌ای است که با تصویب این قانون در جامعه رواج پیدا کرد و گامی دیگر در مسیر تحقق عدالت اجتماعی است.
همانطور که مقام معظم رهبری در بیانات خود در هفتم شهریورماه 1369 فرمودند: «بانکداری اسلامی مسئله بسیار مهمی است. اگر بتوانیم این حقیقت را به معنای جامع کلمه در جامعه به وجود بیاوریم، فتح عظیمی در دنیا خواهد بود. فتح، فقط فتح قلعه‌ها و سنگر‌ها نیست»
ما ایمان داریم که این مسیر را تا بدین جا با لطف پروردگار، همراهی حامیان خیراندیش و دعای خیر مددجویان ارجمند و نیازمندان محترم و همت جمعی همکاران ارزشمند پیموده‌ایم و از این پس نیز به همین لطف دل بسته‌ایم و در مسیر اقتدار ثابت قدم خواهیم ماند. امید است در ادامه این مسیر با عزمی راسخ و بهره‌گیری از توانمندی همکاران در جذب سپرده قرض‌الحسنه بتوانیم سهم خود را در کارگشایی و رفع مشکلات مشتریان و مددجویان گرانقدر و بهبود شاخصه‌های اقتصادی نیازمندان کشور از طریق کمک به اشتغال و رونق تولید ایفا نماییم.
در پایان مراتب قدردانی و سپاس خود را خدمت همه همکاران محترم ابراز داشته و سعادت، کامیابی و سلامتی شما عزیزان را از خداوند متعال آرزومندم. امیدوارم با تلاش و کوشش مضاعف و با همدلی و وفاق بتوانیم ضمن تحقق چشم‌انداز صندوق در افق 1404 که همانا برند برتر تامین مالی خرد اسلامی در کشور است، با توسعه کارآفرینی اجتماعی و گسترش عدالت در جامعه، در تعالی کرامت انسانی و برکت الهی در کسب ثروت حلال، به سهم خود گام‌های موثر و عملی در راستای ترویج فرهنگ قرض الحسنه و بانکداری اسلامی برداریم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: امداد بانکداری اسلامی قرض الحسنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۱۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر عامل بانک سینا برکنار شد

به گزارش صدای ایران،روابط‌عمومی بانک سینا، هیئت‌مدیره بانک سینا روز جاری ضمن تشکر از زحمات غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل قبلی بانک سینا، علی ابدالی را به عنوان سرپرست جدید این بانک انتخاب کرد.

علی ابدالی دارای دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه تهران و از مدیران شناخته‌شده نظام بانکی است که علاوه بر مدیرعاملی و عضویت در هیئت‌مدیره بانک قوامین، از سال ۷۸ در بخش‌های مختلف نظام بانکی از جمله سازمان و روش‌ها، تحقیق و توسعه، فناوری، طرحوبرنامه، بازاریابی و کسب‌وکار، بانکداری شرکتی و بانکداری خرد در بانک‌های رفاه، قوامین و سپه حضور داشته است.

تدوین سه کتاب در حوزه بانکی، مالی، نگارش بیش از۵۰ مقاله تخصصی علمی-پژوهشی درحوزه بانکی و بانکداری و تدریس در دانشگاه ازجمله سوابق علمی وی محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • مدیر عامل بانک سینا برکنار شد
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • مدیرعامل بانک سینا تغییر کرد/ ابدالی سرپرست شد
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد