Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@21:53:47 GMT

سید عمار حکیم خواستار تاسیس دولت قوی در عراق شد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۱۹۸۳

سید عمار حکیم خواستار تاسیس دولت قوی در عراق شد

سید عمار حکیم با صدور بیانیه‌‌ای بر ایجاد یک دولت قوی در عراق تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق روز چهارشنبه  بیانیه‌ای صادر کرد و به تحولات اخیر در عراق واکنش نشان داد.

سید عمار حکیم تاکید کرد: طی دو روز گذشته شاهد حوادث ناگواری بودیم که طی آن خون عزیزان ریخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: نگاه کردن با بصیرت و حقیقت به آنچه اتفاق افتاده است ما را بر آن می‌دارد تا برای تشکیل دولت قوی و عادل که برای ما ضروری است و تاکنون ما به آن پایبند بوده و بر این گفته پایبند خواهیم ماند، حرکت کنیم و تلاش‌مان را افزایش دهیم. چون عمیقاً ایمان داریم که چنین حکومتی تنها ضامن عدم تکرار چنین حوادث و دست‌اندازهایی از این دست است که مصیبت‌ها و رنج‌های بیشتری را نصیب ملتمان می‌کند.

حکیم در بیانیه خود همچنین تاکید کرد که غلبه بر چالش امروزی عراق با زبان عقل، منطق و گفت و گو که در آن منافع ملی بر همه منافع تنگ جناحی و حزبی غلبه داشته باشد، ممکن است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق اعلام کرد که ما خواهان تحقق تشکیل دولت قوی هستیم .

توصیه العامری به رهبران گروه‌های سیاسی پس از رخدادهای اخیر عراقنماینده ولی‌فقیه در عراق: پیاده‌روی اربعین عملی عبادی و سیاسی در مقابله با تفرقه‌افکنی دشمنان استرئیس ستاد ارتش عراق در پی پایان آشوب‌های منطقه سبز بیانیه صادر کرد

 

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق در دهم اکتبر 2021 (18 مهرماه 1400) برگزار شد که جریان‌های سیاسی این کشور به دلیل اختلاف‌های سیاسی تاکنون و با وجود گذشت 10 ماه از برگزاری این رویداد نتوانسته‌اند دولت جدید را تشکیل دهند.

روز دوشنبه پس از اعلام کناره‌گیری سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر از سیاست،برخی حامیان این جریان در منطقه سبز در دسته‌های پراکنده در خیابان‌های مختلف به راه افتادند و وارد ساختمان‌های دولتی و حاکمیتی عراق شدند.

پس از تداوم اغتشاشگری آشوبگران برخی حامی جریان صدر در بغداد و ورود گروه نظامی «سرایا السلام» وابسته به این جریان به درگیری‌ها، حملات راکتی و تیراندازی‌ها در نزدیکی منطقه سبز آغاز شد.

جریان صدر از بیش از یک ماه گذشته به دلیل اختلافات سیاسی، طرفدارانش را به تظاهرات در عراق وا داشته و این افراد تا پیش از سخنرانی روز گذشته رهبر جریان صدر با اشغال ساختمان پارلمان روند سیاسی کشور را تعطیل و تشکیل دولت جدید را به تاخیر انداختند.

سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق، روز سه‌شنبه با حضور در یک نشست خبری در محل اقامتش در نجف اشرف، به ناآرامی‌ها و درگیری‌های خونین در عراق واکنش نشان داد و گفت که اگر در عرض 60 دقیقه خارج نشوید، از جریان صدر خارج خواهم شد».

چارچوب هماهنگی شیعی عراق حمایت خود را از مسیر قانون اساسی برای رسیدگی و حل بحران‌های سیاسی این کشور و دستیابی به منافع مردم عراق از جمله انتخابات زودهنگام پس از تحقق اجماع ملی و ایجاد فضای امن، اعلام کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق سید عمار حکیم رهبر جریان جریان صدر دولت قوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، چند روز قبل وزیر ارتباطات خبر از مطرح شدن رفع فیلتر گوگل پلی مطرح کرد، در این خصوص جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها  به خبرنگار جماران گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

وی افزود: کاری به دیدگاه زارع پور وزیر ارتباطات ندارم؛ ایشان فرد خوبی است، اما من اگر یک روز در یک دولتی وزیر باشم وقتی ببینم حرفم خریدار ندارد استعفا می‌دهم و بیرون می‌آیم؛ چرا کاسه کوزه‌ها را سر دیگران بشکنم؟! ایشان اگر نمی‌تواند به مردم بگوید. این تصمیم کاملا در اختیار هیات دولت است و فرافکنی نکنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس، با اشاره به جریان افتادن طرح صیانت، گفت: طرح صیانت علنا از دستور کار خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیدم که برخی در تلاش هستند در هفته آخر مجلس این طرح را بیاورند و امیدوارم این اتفاق نیفتد. چون معامله کردن با جریان خاص بر سر منافع مردم  قطعا به ضرر مردم است. مدت‌ها امنیت روانی مردم به خطر افتاده است. تکرار مسیرهای غلط پر هزینه‌ها خواهد بود. 

رشیدی در خصوص اینکه آیا باز هم در برابر صیانت خواهد ایستاد؟ افزود: تلاش خود را می کنم رو به روی دولت بایستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این معاملات می تواند بر سر آینده هیأت رئیسه مجلس باشد؟ گفت: بله احتمالا همین است.

دیگر خبرها

  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند