Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@23:02:32 GMT

احیای دشت قزوین در گرو مشارکت جوامع محلی است

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۲۱۹۰

احیای دشت قزوین در گرو مشارکت جوامع محلی است

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور گفت: احیای دشت قزوین در گرو مشارکت جوامع محلی و استفاده از قابلیت‌های کشاورزان و بهر‌ه‌برداران است و بدون اقناع جوامع محلی احیای دشت قزوین کاری سخت و در حد غیرممکن است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی قاسمی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی راهکارهای احیای دشت قزوین که در سالن جلسات باغستان سازمان جهادکشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: وزیر جهاد کشاورزی شخصاً پیگیری اجرای طرح احیای دشت قزوین است و به دستور ایشان امروز به استان قزوین آمدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از تجربه‌های گذشته و ظرفیت‌های موجود برای احیای دشت قزوین اضافه کرد: احیای دشت قزوین در گرو مشارکت جوامع محلی و استفاده از قابلیت‌های کشاورزان و بهر‌ه‌برداران است و باید از امکاناتی در حال حاضر در اختیار ماست، برای شروع اجرای این طرح استفاده کنیم و منتظر امکانات فوق‌العاده نباشیم.

قاسمی ادامه داد: طرح‌های مطالعاتی توسعه دشت قزوین که در گذشته اجرا شده، متاسفانه پیوست‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و فرهنگی ندارند و فقط در آنها موضوعات فنی و تخصصی مطرح شده است. در هر صورت باید به این نکته توجه داشتیم که بدون اقناع جوامع محلی احیای دشت قزوین کاری سخت و در حد غیرممکن است.

وی یادآور شد: منظور از اقناع‌سازی جوامع محلی و کشاورزان این است که باید مسئولان و بهره‌برداران باید به یک درک و هدف مشترک در احیای دشت قزوین برسند و وقتی این درک محقق شد، می‌توان برنامه‌ها را با کمترین هزینه اجرا کرد. ضمن اینکه در این بخش دولت باید تصدی‌گری را کنار گذاشته و بیشتر تسهیل‌گری کند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم استفاده از دانش بومی جوامع محلی برای اجرای طرح‌های کشاورزی گفت: این دانش بومی ثمره تلاش و تجربه چندین نسل از کشاورزان و روستاییان است که اگر از آن استفاده نکنیم، مجبور به آزمون و خطا می‌شویم و این کار هزینه‌های ما را افزایش می‌دهد.

قاسمی افزود: در هر روستا خرده‌فرهنگ‌هایی وجود دارد که باید طرح‌های کشاورزی را منطبق با این خرده‌فرهنگ‌ها اجرا کرد و نباید طرحی را به صورت اجباری پیاده‌سازی کنیم.

وی ادامه داد: آسیب‌شناسی علمی مشکلات احیای دشت قزوین را باید جدی بگیریم. چرا که ریشه مشکلات امروز بخش کشاورزی این است که آسیب‌های این بخش در گذشته واکاوی نشدند و هر مشکلی را خواستیم با تزریق یک مسکن حل کنیم.

کانون‌های تولید ریزگرد در دشت قزوین با انتقال پساب تصفیه‌ شده احیا شودامام جمعه قزوین: مقابله با فرونشست دشت قزوین با شتاب بیشتری انجام شودمطالبه مردم قزوین از رئیس‌جمهور/ اعتبارات ویژه برای احیای دشت قزوین تخصیص یابد

لزوم افزایش بهره‌وری آب در دشت قزوین

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور در ادامه با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم برای احیای دشت قزوین افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی است، گفت: بهره‌وری آب با هدف احیای دشت قزوین باید در بخش کشاورزی این استان افزایش یابد. 

قاسمی اضافه کرد: اگر بتوانیم یک الگوی توسعه مناسب برای احیای دشت قزوین تعریف کنیم و میزان بهره‌وری آب را در تولید محصولات بالا ببریم قطعا بیش از گذشته از ظرفیت‌های این دشت بهره خواهیم برد. 

وی ادامه داد: امکان افزایش بهره‌وری آب با توجه به زیرساخت‌های موجود در دشت قزوین محقق شدنی است و برنامه‌های این حوزه پس از مطالعه و اعتبارات در آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین کشاورزی استانداری قزوین کشاورزی برای احیای دشت قزوین بهره وری آب جوامع محلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۲۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 

جمشید زمانی مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۲۰ تن گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگیرم ران ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی افزود: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فرآورده‌های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می‌شود.

زمانی بیان کرد: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است