Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، چهارمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری هشت دیدار طی ۲ روز سه‌شنبه و چهارشنبه به اتمام رسید و نتایج جالبی هم رقم خورد. به جز فولاد و پرسپولیس همه‌ بازی‌ها با نتیجه مساوی به اتمام رسید و تنها ۹ گل وارد دروازه‌ها شد. در این بین ۲ تیم پرسپولیس و فولاد بیشترین سهم را در تیم منتخب هفته داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلر: سید حسین حسینی(استقلال):

دروازه‌بان باتجربه تیم فوتبال استقلال تهران در حالی موفق شد برای دومین هفته متوالی کلین‌شیت کند که نماینده استان خوزستان او را چند بار وادار به انجام واکنش کرد اما حسینی به خوبی مقابل این حملات ایستادگی کرد و تیمش را به جلو براند. حسینی در این روزها با انگیزه و اعتماد به نفس فراوان از دروازه تیمش حراست می‌کند.

مدافعان: عقیل کعبی(نفت مسجدسلیمان)، پدرام قاضی‌پور(ملوان)، آرمان قاسمی(ذوب‌آهن)، علی نعمتی(پرسپولیس)، عارف آقاسی(فولاد خوزستان)

مدافع باتجربه تیم نفت مسجدسلیمان در کنار هم‌تیمی‌هایش به خوبی روی حملات استقلال در نیمه دوم مقاومت کردند. یورش‌هایی که با ارسال‌های بلند همراه بود اما کعبی و دوستانش بی‌نقص ظاهر شدند.

در بازی ملوان و ذوب‌آهن شاهد عملکرد خوب ۲ مدافع در کارهای هجومی بودیم. ۲ بازیکنی که وظایف خود در امور دفاعی را هم به نحو احسن انجام دادند. آرمان قاسمی از روی نقطه پنالتی تنها گل ذوب را به ثمر رساند و پدرام قاضی‌پور با ارسالی مواج، پایه‌گذار تنها گل تیمش بود.

هم در امور دفاعی و هم در فاز تهاجمی علی نعمتی مهره‌ای کارآمد برای یحیی و تیمش بود. این بازیکن بی‌حاشیه پایه‌گذار گل نخست پرسپولیس بود و اجازه نداد تا نفت از سمت او چندان خطرساز شوند. او یکی ۲ بار نیز با پوشش مناسب به داد مدافعین رسید.

عارف آقاسی در اصفهان یکی از درخشان‌ترین مهره‌های جواد نکونام بود و اگر درخشش نیمه اول نیازمند نبود شاید می‌توانست در صف گلزنان هم نام خود را جای بدهد. زوج آقاسی و کولیبالی می‌تواند در لیگ بیست و دوم هم فولاد را به سمت کلین‌شیت‌های فراوان پیش ببرد.

هافبک‌ها: عارف رستمی(مس کرمان)، آیاندا پاتوسی(فولاد)، فرشید باقری( مس رفسنجان)

در این فصل او را باید با دقت بیشتری رصد کنیم. عارف رستمی یک‌تنه مس کرمان را مقابل گل‌گهر به موفقیت رساند. او ابتدا با فرصت‌طلبی گلزنی کرد و سپس با ارسالی زیبا، شروین بزرگ را به گل رساند تا فرزاد حسین‌خانی دست خالی از دربی کرمان بیرون نیاید.

اصلا مهم نیست که از ابتدای بازی در میدان نبود. او با نبوغ بالا و فرصت‌طلبی فراوانش فولاد را به سه امتیاز مهم رساند و آنها را تا رده دوم جدول بالا برد. پاتوسی با هوشمندی فراوان و با تجربه‌ی بالایش توانست پیام نیازمند را مغلوب کند و سه امتیاز را به جواد نکونام تقدیم کند.

فرشید باقری در میانه میدان به یک مهره مهم برای تیم محمد ربیعی تبدیل شده است. او به خوبی مهندسی حملات تیمش را به عهده داشت و یک بار هم توپ را به تیر دروازه کوبید. فرشید باقری در رفسنجان دوباره به همان بازیکنی تبدیل شده که تیم‌های بزرگ فوتبال ایران خواهان به خدمت گرفتنش بودند.

مهاجمان:  مرتضی تبریزی(گل‌گهر)، یورگن لوکادیا(پرسپولیس)

مرتضی تبریزی کاملا احیا شده و دیگر خبری از آن بازیکن منفعل و بی‌روحیه‌ استقلال نیست. تبریزی این بار هم رد پای پررنگی روی گل‌های گل‌گهر داشت و خودش موفق شد یک گل به ثمر برساند. از این گل‌ها احتمالا در لیگ بیست و دوم بیشتر خواهیم دید.

یورگن لوکادیا طلسم‌شکنی کرد و موفق شد گلی حیاتی را وارد دروازه صنعت نفت آبادان کند و تیمش را در مسیر دومین پیروزی متوالی قرار دهد. با وجود اینکه احسان مرادیان روی این گل اشتباه داشت اما کنترل و چرخش مهاجم هلندی سرخپوشان در نوع خود جالب توجه بود. او با این گل فشار را از روی خودش برداشت.

سرمربی: جواد نکونام:

غلبه کردن بر سپاهان در اصفهان کار ساده‌ای نیست ولی جواد نکونام و شاگردانش موفق به انجام این کار شدند. درست است که طلایی‌پوشان در اکثر دقایق توپ و میدان را در اختیار داشتند و گل تیم اهوازی از روی یک اتفاق به ثمر رسید اما بسته نگه داشتن دروازه مقابل تیم ژوزه مورایس کار ساده‌ای نیست. آنها موفق به انجام این کار شدند و از اشتباه حریف نهایت استفاده را کردند تا در صدر جدول همسایه پرسپولیس شوند.

برچسب‌ها باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال محمد ربیعی تیم فوتبال سپاهان مرتضی تبریزی آرمان قاسمی نفت مسجد سلیمان یورگن لوکادیا علی نعمتی جواد نکونام فولاد خوزستان سید حسین حسینی آیاندا پاتوسی فرشید باقری