Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@02:33:16 GMT

رشد بیش از 60 درصدی درآمد بانک‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۲۵۵۵

رشد بیش از 60 درصدی درآمد بانک‌ها

با اتمام مرداد ماه، اکثر بانک‌های فعال در بازار سهام طی گزارش‌هایی اقدام به شفاف‌سازی در خصوص عملکرد ماهانه و همچنین جمع‌بندی عملکرد خود طی 5 ماه گذشته کرده‌اند.

روزنامه ایران:  بررسی اطلاعات افشا شده در سایت کدال نشان می‌دهد، درآمدهای محقق شده بانک‌ها در حالی طی مردادماه نسبت به تیرماه با کاهش روبه‌رو شده که عملکرد 5 ماهه این صنعت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، با رشد 60 درصدی درآمد‌ها همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با توجه به ارقام منتشر شده مربوط به مانده سپرده‌های بانکی از طرف بانک مرکزی و همچنین اطلاعات مربوط به جزئیات منابع درآمدی بانک‌ها، می‌توان افزایش در درآمد تسهیلات اعطایی در کنار افزایش درآمد‌های کارمزدی را به‌عنوان مهم‌ترین عوامل رشد درآمدهای محقق شده در 5 ماهه نخست سال، دانست.

کاهش 3 درصدی درآمدهای صنعت بانک در مرداد
بررسی‌های روزنامه ایران نشان می‌دهد، از میان 15 بانکی که در بازار سرمایه درج نماد شده‌اند، 12 بانک اطلاعات مربوط به عملکرد مرداد ماه خود را در سایت کدال بارگذاری کرده‌اند که با توجه به این اطلاعات، روند درآمدی این صنعت نسبت به تیرماه ، به طور میانگین، با کاهش 3 درصدی روبه‌رو شده است که نماد‌های «وخاور» با 18.4 درصد، «دی» با 14 درصد، «وپارس» با 6.3 درصد و «وتجارت» با 6.1 درصد، بیشترین کاهش درآمد را به ثبت رسانده‌اند. مشاهدات نشان می‌دهد، کاهش درآمدهای ماهانه بانک‌ها بیشترین تأثیر را از درآمدهای مربوط به سرمایه‌گذاری‌ها گرفته که این عنوان نیز به کاهش قیمت سهام در بازار مربوط می‌شود.


درآمد‌های 5 ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل با 60 درصد افزایش روبه‌رو شده است
با وجود روند کاهشی درآمد‌سازی بانک‌ها در مرداد سال‌جاری نسبت به ماه قبل، این صنعت در 5 ماهه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه سال قبل به طور میانگین با افزایش 60 درصدی درآمد‌ها روبه‌رو شده است؛ روندی که با توجه به آمارهای مربوط به رشد سپرده بانکی و افزایش تسهیلات اعطایی از طرف بانک‌ها، صورت پذیرفته است. از سوی دیگر، با توجه به افزایش قیمت کارمزد خدمات بانکی، این بانک‌ها توانسته‌اند درآمد‌های کارمزدی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند که این موضوع نیز بر رشد درآمدی آنها تأثیر‌گذار بوده است.


آمار‌های منتشر شده نشان می‌دهد، در حالی که بانک‌های شاخص بازار با بهبود عملکرد و درآمد روبه‌رو شده‌اند، بانک‌هایی که پیش از این با مشکلات و چالش‌های زیادی روبه‌رو شده بودند و با زیان انباشته بالا دست به گریبان بوده‌اند، همچنان در مسیر زیان عملیاتی و کاهش درآمد‌ها قرار گرفته‌اند. این بانک‌های زیان‌ده حتی در عملیات مربوط به بازار سهام و شفاف‌سازی‌های خود، کیفیت مناسبی را نشان نداده‌ و تا زمان تنظیم این گزارش، نسبت به افشای اطلاعات مربوط به عملکرد خود نیز اقدام نکرده‌اند.
در جدول، عملکرد بانک‌ها و وضعیت ارزندگی آنها به تفکیک آورده شده است.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: درصدی درآمد روبه رو شده نشان می دهد درآمد ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۲۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ افزایش شمار شهدای میس الجبل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آژیر خطردر شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد.

منابع خبری اعلام کردند که آژیر خطر در کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

این در حالی است که خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که شمار شهدای کشتار میس الجبل به چهار نفر افزایش پیدا کرده است.

پیش از این اعلام شده بود که شمار شهدا سه و زخمی شدگان پنج نفر است.

پس از این حمله رسانه های رژیم صهیونیستی از آماده باش شدید در شمال فلسطین اشغالی از بیم واکنش کوبنده حزب الله خبر دادند.

کد خبر 6097206

دیگر خبرها

  • عملکرد بانک مسکن در طرح «نهضت ملی مسکن » قابل تحسین است
  • رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳
  • قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
  • افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ افزایش شمار شهدای میس الجبل
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • رد شایعه برای مدیریت پرسپولیس توسط شهرداری
  • افزایش قابل توجه درآمد اینترمیامی پس از حضور مسی