Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@05:54:47 GMT

اجرای طرح کتابخانه‌های کلاسی در مدارس ابتدایی کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۲۹۳۴

اجرای طرح کتابخانه‌های کلاسی در مدارس ابتدایی کشور

معصومه نجفی گفت: اکنون طرح راه‌اندازی کتابخانه‌های کلاسی از پایه اول تا ششم دستور کار داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ معصومه نجفی پازکی صبح امروز در همایش دستاوردهای نهضت نصیب برابر آموزشی و تربیتی با اشاره به اینکه هفته دولت گفت: شهیدان رجایی و باهنر از بدنه آموزش و پرورش و فرهنگی بودند بنابراین باید تجدید عهد با آرمان‌های بلند آن دو شهید بزرگوار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه عدالت عنصر حیاتی برای هر جامعه ای است، عنوان کرد: آموزش ابتدایی برنامه شش شاخص در ۶۴ شهرستان را هدف قرار داده تا این حرکت عدالت‌محوری شروع شود، مشکل ما در عدالت اموزشی با برگزاری این همایش ها حل نمی شود، اگر آمل خواهرخوانده سیستان شد، عدالت را تعریف کنیم.

نجفی پازوکی ادامه داد: چقدر از ظرفیت مساجد استفاده می کنیم، مسجد مردمی است و پذیرش هم بیشتر می شود، نباید ترک تحصیل  دغدعه اموزش پرورش، بلکه باید مسئله همه باشد، از امام جماعت و هیات امنا تا تمام مردم، اگر ترک تحصیل به  ساختار اداری برود سخت تر می شود و امکان نگرش منفی وجود دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به اجرای این شاخص ها جهت موارد آموزش ابتدایی، اقبل از شروع طرح ابتدا نیاز است تا آماری در دست باشد تا به طور مشخص به آن شاخص وصل شود و تاثیرگذاری آن دیده شود.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش با تاکید اینکه اطلاعات توصیفی باید در عمل قرار گیرد، خاطرنشان کرد: با شناسایی متناسب به ظرفیت، برنامه‌ریزی و هدف را قرار می‌دهیم البته با بررسی شاخص‌ها شناسایی صورت می‌گیرد اگرچه امکانات بسیار محدود است. 

وی اقدامات سطحی را دور از اجرای عدالت توصیف کرد و افزود: اکنون نگاه رتبه‌بندی به معلم موضوعی است که در سطح بالای کلید واژه‌هایی چون استادیار  استاد و دکتر قرار می‌گیرد گه این خیلی در سطح آموزشی حائز اهمیت است.

نجفی پازوکی با اشاره به اینکه تمام مدارس آموزشی برنامه برای ارائه خدمات داشته باشند، مطرح کرد: اکنون طرح راه‌اندازی کتابخانه‌های کلاسی از پایه اول تا ششم دستور کار داریم که در این کتابخانه پادکست‌های صوتی، چندرسانه‌ای، کلیپ های قصه‌گویی و بازی نیاز است تا باشد چرا که باید از آن دانش سنتی خارج شد.

وی استان مازندران را به لحاظ بار علمی در ردیف شاخص کشور قرار داد و گفت: آمل جز بهترین هاست، مازندران در شاخص های اموزشی فهمیم هستند، تحصیل در این استان اهمیت دارد و اتفاق فرهنگی جاری و ساری است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۲۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر سه‌شنبه در نخستین نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دیلم با دستور کار برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی اظهار داشت: در راستای برگزاری این مسابقه بزرگ، اداره آموزش و پرورش از طریق مدیران مدارس تبلیغات لازم را به‌وسیله فضای مجازی به جهت معرفی مسابقه بزرگ کتابخوانی بین دانش آموزان انجام دهند.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دیلم بیان داشت: امکان سنجی ایجاد کتابخانه مشارکتی یا پیشخوان کتاب در کمپ ترک اعتیاد بویرات در اسرع وقت و تحت نظارت اداره بهزیستی صورت گیرد.

فرماندار دیلم افزود: دهیاری ها بخشی از بودجه فرهنگی خود را صرف خرید کتب مسابقه کنند و آنها را در اختیار اهالی روستا جهت شرکت در مسابقه قرار دهند.

کد خبر 6093133

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «روز دفتر مدرسه» در آموزش و پرورش سمنان/ کار معلم در هیچ زمانی فراز و نشیب نداشته و معلم همیشه معلم است
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • اجرای ۱۲ برنامه شاخص آموزش و پرورش در مهریز
  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس