Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@09:22:48 GMT

بهسازی آزادراه قم-تهران به‌زودی آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۲۹۹۷

بهسازی آزادراه قم-تهران به‌زودی آغاز می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: در سال جاری از محورهای شریانی استان آزادراه قم-تهران ۸۰ میلیارد تومان برای بهسازی آسفالت تعریف‌ شده و بعد از مطالبه و مناقصه این هفته برای حدود ۵۰ میلیارد تومان آن عملیات اجرایی صورت می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حسین زنجیرانی فراهانی در گفتگو با خبرنگاران  اظهار داشت: در محورهای شریانی استان قم 90 کیلومتر در طول یک سال گذشته بهسازی انجام‌شده که 40 کیلومتر آن راه روستایی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، در هفته دولت چند پروژه برای راه‌های شریانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت که شاخص‌ترین آن، راه دسترسی نمایشگاه بین‌المللی استان قم است.
وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها نیز بخش عمده آن انجام‌شده و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد:  در سال جاری از محورهای شریانی استان آزادراه قم-تهران 80 میلیارد تومان برای بهسازی آسفالت تعریف‌شده و بعد از مطالبه و مناقصه این هفته برای حدود 50 میلیارد تومان آن عملیات اجرایی صورت می‌گیرد.
زنجیرانی فراهانی عنوان کرد: در آزادراه قم- تهران پروژه نصب حفاظ بتنی در دست اقدام است، در این خصوص در سه ماه اخیر 25 کیلومتر گارد وسط جمع‌آوری‌شده است.
وی افزود: روشنایی هم با توجه به ترافیک تعریف می‌شود و از طرفی به‌واسطه محدودیت‌های صنعت برق آزادراه قم- تهران یک‌درمیان روشن است و شبرنگ و نقوش افقی راه را روشن می‌کند.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم بیان کرد: برای شبکه راه روستایی نیز در حدود 40 کیلومتر بهسازی صورت گرفته است و در 25 روستا ازجمله محور چاهک، کهندان، قاهان، فردو و کهک در این چندماهه روکش آسفالت انجام‌شده و قرارداد 80 میلیارد تومانی جداگانه‌ای نیز تا سال آینده در شبکه راه روستایی منعقدشده و در مجموع وضعیت راه روستایی از شهری بهتر است.

دو دوربین کنترل سرعت اخیراً در راه‌های قم اضافه‌شده است
وی با تأکید بر اینکه دو دوربین کنترل سرعت اخیراً در راه‌های قم اضافه‌شده است، گفت: اکثر تصادفات متناسب با تردد است و به دلیل اینکه محدودیت‌های کرونایی در تردد کاهش‌یافته، میزان تصادفات در راه‌های قم 20 درصد افزایش نشان می‌دهد.
زنجیرانی فراهانی افزود: بسیاری از طرح‌ها در کاهش تصادفات زمان‌بر است؛ به‌طورکلی جاده پنجمین عامل تصادف است و 90 درصد به عامل انسانی و خودرو بستگی دارد، بااین‌حال بهسازی راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز را در دستور کار قرار می‌دهیم.

رفع 20 نقطه حادثه‌خیز استان قم در دستور کار است
وی در مورد دیگر طرح‌ها نیز بیان کرد: خاک‌ریزی مسیر 4 خطه پردیسان -ورجان به اتمام رسیده و تا دو سال آینده بهسازی عملیاتی می‌شود، از طرفی رفع 20 مورد نقاط حادثه‌خیز در استان در دستور کار است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم عنوان کرد: راهبردهای کوتاه‌مدت و میان‌مدت و بلندمدت در رفع نقاط حادثه‌خیز ارائه داده‌ایم، برای نمونه در محور قم -اراک قبل و بعد از قوس‌های محور واژگونی زیاد گزارش می‌شد زیرا محوری یکنواخت و خسته‌کننده است و دراین‌باره قبل و بعدازاین قوس‌ها شیار لرزانده طولی زده و علائم و خط‌کشی تقویت شد.
 

انتقال آب؛ توسعه راه آهن و دوبانده سازی جاده‌های استان خراسان جنوبی با جدیت پیگیری می‌شودچهار خطه شدن جاده بیجار - دیواندره 600 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهدآغاز ساخت باند دوم پلیس راه چابهار- ریمدان/70 کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان زیربار ترافیک می‌رود

وی تصریح کرد: خاک‌ریزهای ایمنی سرپل‌ها و نقاط پرتگاهی محور قم -اراک در 5 ماه گذشته تکمیل‌شده و روشنایی محور به بهره‌برداری رسید.
زنجیرانی فراهانی اظهار داشت: جاده قم -گرمسار جاده چند خطه است هرچند فاقد مجتمع‌های رفاهی است و قول مساعد در رفع مشکلات و ایجاد روشنایی وجود دارد، همچنین تا پایان سال سرمایه‌گذار قرار است پمپ‌بنزین را به بهره‌برداری برساند.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: در مجموع یک و نیم میلیون تن انواع کالاهای مختلف در راه‌های مواصلاتی قم جابه‌جا شد، ضمن اینکه در حمل‌ونقل کالا یا مسافر، پروژه پایانه شهرک در محور قم-تهران موانعی داشت که در دست اقدام است.
انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد تومان بهره برداری راه روستایی آزادراه قم حادثه خیز قم تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۲۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جاده‌ها| کندوان یک طرفه شد / ترافیک سنگین در محور چالوس

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سرگرد محمد احمدی دقایقی با اشاره به تعطیلی روز شنبه و حجم مسافر زیاد به سمت شمال، اظهار کرد: این محور از ساعت هفت صبح امروز از بالای طویر مرزن آباد بسمت تهران و کرج مسدود شد.

بیشتر بخوانید: چطور عوارض آزادراهی را الکترونیکی پرداخت کنیم؟

وی افزود: برای کاهش بار ترافیک در حال حاضر تنها از سمت تهران و کرج به سمت شمال تردد جریان دارد.

سرگرد احمدی از رانندگان خواست تا ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سبقت غیر مجاز بپرهیزند.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محور های شمالی

- تردد وسایل نقلیه از محور چالوس مسیر(شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع می باشد .

- ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و محدوده های هریجان و هزارچم

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – شمال مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل تونل شماره ۱۱ تا ۱۳ و تونل شماره ۱۶ تا شهرستانک و تونل البزر تا انتهای آزادراه

- ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده مشاء و حدفاصل پلور تا وانا و محدوده بایجان

- ترافیک سنگین در محور فیروزکوه مسیر (جنوب به شمال) محدوده گیلاوند

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – پردیس محدوده ابتدای آزادراه

- تردد روان در آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

ضمنا محور هراز و آزادراه تهران – شمال دارای بارش باران و سایر محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی می باشند.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محور ها

- ترافیک سنگین در آزادراه کرج – قزوین حدفاصل ساسانی تا کمالشهر

- ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل پایانه شهیدکلانتری تا پل فردیس

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – قم حدفاصل قیصرآباد تا فرودگاه امام خمینی(ره)

آخرین وضعیت جوی :

- بارش باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، ایلام ، کرمان ، تهران ، هرمزگان ، قزوین ، فارس ، لرستان ، مرکزی ، مازندران ، همدان ، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان ، یزد، اصفهان، کرمانشاه، بوشهر، کردستان و چهارمحال و بختیاری

انتهای پیام/

کد خبر: 1229229 برچسب‌ها وضعیت راه ها

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • این جاده یک‌طرفه شد
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • ترافیک سنگین در جاده‌های شمال؛ بارش باران در ۲۰ استان
  • جاده چالوس یک‌طرفه شد
  • وضعیت جاده‌ها| کندوان یک طرفه شد / ترافیک سنگین در محور چالوس
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • ترافیک سنگین و اجرای محدودیت تردد در آزادراه تهران - شمال