Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@14:39:41 GMT

قتل خونین در سناریوی چاقوکشی مرگبار

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۳۰۹۹

قتل خونین در سناریوی چاقوکشی مرگبار

پسر جوان که برای گرفتن طلب خود مقابل خانه دوستش رفته بود، برادر وی را کشت و در دادگاه گفت در دفاع از خودش دست به چاقو برده است.

به گزارش ایمنا، رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل به دنبال کشته شدن پسر جوانی به نام یاور مقابل خانه در جنوب تهران آغاز شد. مأموران بلافاصله رهسپار خیابان مورد نظر شدند و جسد با دستور قضائی به پزشکی قانونی منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برادر یاور به نام پیام که با پلیس تماس گرفته بود گفت: مدتی بود با یکی از دوستانم به نام شهرام اختلاف حساب مالی داشتم. امروز شهرام مقابل خانه آمده بود تا طلبش را از من بگیرد. می‌خواستم مقابل در بروم و با او صحبت کنم اما برادر بزرگم یاور اجازه نداد. برادرم گفت خودش این مشکل را حل می‌کند. او مقابل در رفت اما دوستم با ضربه چاقو به سینه‌اش کوبید و او را کشت و گریخت.

به دنبال اظهارات پسر جوان مأموران به محل درگیری رفتند و به پرس‌وجو پرداختند. شاهدان گفتند یاور در درگیری با پسری جوان چاقو خورد و متهم هم که در آن درگیری زخمی شده بود بلافاصله با موتور گریخت. مأموران به ردیابی متهم پرداختند اما وی به مکان نامعلومی گریخته بود.

شواهد نشان می‌داد وی پس از جنایت مخفیانه به کشور ترکیه رفته است. یک ماه از این ماجرا گذشته بود که وی به ایران بازگشت و خودش را معرفی کرد. شهرام به قتل اعتراف کرد و در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند. سپس شهرام ۳۵ ساله به دفاع پرداخت و گفت: مدتی بود با دوستم پیام اختلاف حساب مالی پیدا کرده بودم. چند بار از او خواستم تا پولم را پس دهد اما هربار بهانه می‌آورد و امروز و فردا می‌کرد. آخرین بار با او تماس گرفتم و گفتم برای حل اختلاف حساب مقابل خانه آنها می‌روم. من به آنجا رفته بودم تا با او صحبت کنم اما پیام مقابل در نیامد. چند دقیقه منتظر شدم تا اینکه برادرش یاور درحالی که چاقوی سلاخی در دست داشت مقابل درآمد. چون پدر آنها قصاب است او با چاقوی قصابی به من حمله کرد و چند ضربه به من زد.

من که ترسیده بودم برای دفاع از خودم با چاقویی که همراه داشتم یک ضربه به سینه یاور زدم و گریختم. من به بیمارستان رفتم و تحت درمان قرار گرفتنم و معجزه‌آسا زنده ماندم و همان شب مخفیانه از ایران خارج شدم تا اینکه خانواده‌ام با من تماس گرفتند و گفتند یاور کشته شده است و به خاطر خانواده‌ام به کشور بازگشتم و خودم را معرفی کردم. باور کنید اگر در آن درگیری با او را با چاقو نزده بود ممکن بود حالا یاور در جایگاه من ایستاده بود. من قصد کشتن او را نداشتم و برای دفاع از خودم چاقو کشیدم.

سپس وکیل وی به دفاع پرداخت و قتل در دفاع از خود را مطرح کرد و در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رأی صادر کنند.

منبع: رکنا

کد خبر 601566

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قتل قتل عمد جزئيات قتل ارتکاب به قتل قتل خانوادگی رسیدگی به پرونده قتل هولناک ترین قتل های خانوادگی قتل های ناموسی در ایران پرونده قتل عمد مجازات قتل خانوادگی قتل ناموسی قتل مسلحانه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مقابل خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۳۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد

رئیس ارتش انگلیس با اشاره به ضعف دفاع اوکراین، اذعان کرد کی‌یف با «جنگ دشواری» در مقابل پیشروی‌ نیروهای روسیه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مسئله ضعف دفاع اوکراین توسط بسیاری از مقامات غربی و رسانه‌ها برجسته شده است و احتمال می‌رود حتی با وجود کمک‌های گسترده‌ای که از سوی غرب به خصوص آمریکا به اوکراین سرازیر می‌شود، این کشور نتواند در مقابل قدرت روسیه به پیروزی برسد.

«تونی راداکین»، رئیس ارتش انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز بیان کرد: «فضای غمگین و ناامید کننده‌ای دفاع اوکراین را احاطه کرده و این کشور با جنگ دشواری در مقابل پیشروی نیروهای روسیه مواجه شده است.»

وی گفت: غرب نسبت به توان دفاعی اوکراین بدبین است و برای کی یف سخت خواهد بود که جلوی حمله مسکو را بگیرد. روسیه حملات دوربرد موثرتری نسبت به سال گذشته انجام داده است.

این اظهارات رئیس ارتش انگلیس درحالی مطرح می‌شود که پیش از این بارها مقامات غربی و حتی اوکراینی اذعان کرده‌اند که روسیه در بسیاری از موارد چندین برابر از اوکراین جلوتر است؛ موضوعی بدیهی که رسانه‌های آمریکایی از جمله تلویزیون سی‌ان‌ان پیشتر به آن پرداخته‌اند.

روزنامه فایینشال تایمز می‌نویسد پس از ماه‌ها عدم قطعیت درباره استراتژی غرب در اوکراین، راداکین با خوشبینی تمام درباره موقعیتی صحبت می‌کند که تمام کشورهای ناتو دغدغه «خرج بیشتر پول» را دارند. اما حتی خود اوکراین هم شک دارد که آیا حجم جدیدی از کمک‌ها می‌تواند به ثبات موضع متزلزل‌شده‌اش کمک کند یا خیر.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل و اوباش
  • دفاع جانانه یک پسر جوان از ۳ دختر در مقابل اراذل + ویدئو
  • فیلم| جوانی که برای دفاع از ۳ دختر با اراذل درگیر شد
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • فیلم/ بمباران خونین شب گذشته در رفح
  • سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری | زن اردبیلی شوهر سابقش را کشت
  • برای اوسمار، کلاس مدیریت را تعطیل کن!
  • "کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • کینه خونین کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد