Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-02@02:47:49 GMT

کارخانه: نباید اعصاب تیم را به هم بریزیم

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۳۳۲۰

کارخانه: نباید اعصاب تیم را به هم بریزیم

به گزارش "ورزش سه"، با شکست برابر هلند فرصت سرنشین برای تیم ملی والیبال ایران از دست رفته تا شاگردان بهروز عطایی در مرحله حذفی رقابت‌های قهرمانی جهان با یکی از قدرت های دنیا یعنی برزیل مواجه شوند.

مصطفی کارخانه در خصوص مسابقه ایران برابر هلند اظهار کرد: حریف تیم قدرتمندی بود که یکی از بهترین پشت خط زن‌های دنیا در آن بازی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما شب گذشته برابر هلند بد بازی کردیم و مسابقه‌ای را که می‌توانستیم به ست پنجم بکشانیم و در ست چهارم هفت امتیاز جلو بودیم به آن‌ها واگذار کردیم.

فراموش نکنیم که در کمتر از دو ماه قبل با نتیجه سه بر صفر به هلند باخته بودیم و حالا با نتیجه سه بر یک مغلوب این تیم شدیم. این موضوع نشان می‌دهد تیم شکل بهتری گرفته و مسابقات متعدد هماهنگی‌های لازم را میان بازیکنان ایجاد کرده است. عطایی هم شناخت بهتری از تیم پیدا کرده و حضور و پیشرفت برخی بازیکنان مثل علی اصغر مجرد، مرتضی شریفی و امیر اسفندیار، مرتضی صالحی و محمد طاهر وادی باعث عملکرد بهتر ایران شده است.

کارخانه با تاکید بر این که تنها نقط ضعف تیم ملی همین هفت امتیاز بالاتر در ست چهارم بود، توضیح داد: در این ست بازیکنان مدیریت خوبی نداشتند و بازی از کنترلشان خارج شد. در واقع هلند تیم ما را نبرد و این ایران بود که نتیجه را به هلند واگذار کرد. این مسابقه به ما درس داد هوشیارتر باشیم و اگر می خواهیم جایگاه بهتری داشته باشیم باید در کنار بازی بی مهابا، فکر شده هم عمل کنیم. زمانی که در امتیازات جلو هستیم بازی را مدیریت کنیم. این گونه نیست که در یک ست جلو باشیم و مسابقه را ببریم در مسابقه با هلند ست چهارم بازی به یک باره رها شد در حالی که باید بازیکنان ست را از دست نمی‌دادند.

همین مسابقات بازیکنان ما را باتجربه‌تر می کند. کادر فنی مسلما درس بزرگی از این مسابقه گرفتند که باید برای پیروزی دست به هر کاری زد. البته تا به اینجا تیم ملی کشورمان نتایجی عالی به دست آورده و در مجموع کادر فنی و بازیکنان نمره قبولی می گیرند. تیم‌های قدرتمندی مثل آرژانتین، لهستان و آمریکا را پیش از این شکست داده‌اند. درست است که دیشب خوب بازی نکردند و همه باید از کادر فنی گرفته تا بازیکنان مسئولیت این شکست را بپذیرند اما در مجموع تیم ملی در مرحله مقدماتی قهرمانی جهان عملکرد خوبی داشت و به عنوان تیم دوم گروه خود به مرحله بعد صعود کرد.

کارخانه با اشاره به این که برزیل تیمی خوب و حرفه‌ای است که در تمام مسابقات مقدماتی‌اش پیروز شده، گفت:  برزیل دو بازیکن شاخص مثل لئال دارد اما به این شکل نیست که تیمی شکست‌ناپذیر باشد. ملی‌پوشان باید با هوشیاری برابر حریف برای نتیجه بهتر تلاش کنند. با اتحادی میان بازیکنان و ذهنی آماده در مسابقه برابر برزیل حاضر شوند و بدانند با هوشیاری بیشتر می‌توانند بهتر از این بازی کنند.

ورزش حرفه‌ای دو وجه دارد. ابتدا لذت بردن از روزهای خوب است مثل لذت بردن از پیروزی برابر آرژانتین و وجه دیگر صبر و شکیبایی در روزهای شکست است. آمریکا و ژاپن هم تیم‌های قدرتمندی هستند اما شکست را تجربه کردند. باید در شکست برابر هلند صبور باشیم و اعصاب تیم را بهم نریزیم. این تیم در حال رشد کردن است و چون جوان است نوسان‌های بسیاری دارد. به همین دلیل هنوز برای انتقاد زود است. وقتی تیم به ایران برگشت می‌توانیم این انتقادات را بیان کنیم. تیم ایراداتی دارد اما کادر فنی که تا به اینجا تیم را رشد داده قابلیت برطرف کردن این ضعف‌ها را دارد پس زمان دهیم تا در آینده شرایط والیبال ما بهتر شود. باید به تیم آرامش تزریق کنیم تا در مسابقه برابر برزیل عملکرد بهتری داشته باشند. اگر والیبال کشور را دوست دارید الان زمان حمایت از تیم ملی است.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی والیبال ایران بهروز عطایی سرمربی مصطفی کارخانه سرمربی والیبال قهرمانی جهان والیبال قهرمانی جهان 2022 برابر هلند کادر فنی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون در چشمان بلینگام: انتقام با پیراهن پادشاه!

به گزارش "ورزش سه"، امشب 22 بازیکن در آلیانز بازی را برای بایرن و رئال شروع خواهند کرد ولی شاید هیچکدام مثل جود بلینگام باانگیزه و حریص پیروزی نباشند.

ستاره انگلیسی رئال هرگز نتوانسته بایرن را شکست دهد و در هفت مسابقه از 8 تقابل مستقیم تسلیم شده است: او فقط توانسته یک تساوی (2-2) برابر تیم مونیخی به دست آورد و هرگز برابر باواریایی‌ها گلی به ثمر نرسانده است.

جود با چشمانی خونین به بازی امشب رسیده است. بله، بلینگام اینگونه پای به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا خواهد گذاشت. 

یک سال پیش، بایرن پس از دیداری که بازیکن انگلیسی به دلیل مصدومیت زانو نتوانست در آن بازی کند، رویای قهرمانی در آلمان را هم از او گرفت. مصدومیتی که باعث شد دو بازی آخر بوندسلیگا (آگسبورگ و ماینتس) را از دست بدهد. غیبتی که خود و تیمش تاوان سختی برایش دادند. دورتموند برابر ماینتس متوقف شد و بایرن با پیروزی برابر کلن در عین شگفتی به قهرمانی رسید.

حالا پس از 340 روز، اعجوبه انگلیسی بار دیگر با غول باواریایی روبه‌رو می‌شود. اما این جود با یک سال پیش متفاوت است.

او حالا بازیکن رئال، پادشاه فوتبال اروپاست و احساس می‌کند رهبر و امید اصلی گروهی از بازیکنان است که مدت‌هاست با تاریخ این رقابت‌ها عجین شده‌اند.

جود که با سیتی نیز حسابی تسویه نشده داشت (سه شکست متوالی) همانطور که در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی تلافی کرد، می‌خواهد از شر طلسم بایرن نیز خلاص شود. جالب اینجاست که بایرن مدت‌هاست که دیگر خاری در چشم رئال مادرید نیست و رئال در سه دوره متوالی توانسته این تیم را از لیگ قهرمانان کنار بزند اما برای بلینگام، بایرن هنوز یک کابوس است.

حتی یک خاطره خوب که بلینگام مقابل بایرن داشته باشد وجود ندارد: تا اینجای کار، تیم باواریایی بزرگترین دشمن اوست. جود با دورتموند پس از هشت بازی نتوانست بایرن را شکست دهد: پنج شکست در مسابقات بوندسلیگا و دو شکست دیگر در بازی‌های سوپرجام آلمان. تساوی 2-2 فصل 23-2022 تنها نتیجه ارزشمند جود برابر بایرن است.

بلینگام در هر چهار دیدار خود در آلیانز شکست خورد. دو بار اول او هنوز در بوروسیا دورتموند بازیکن تعویضی بود. در فینال سوپرجام در سپتامبر 2020 با نتیجه 2-1 و سپس شکست 4-2 در اولین دیدارشان در لیگ در سال 2021. 

او در دو بازی آخر لیگ برابر بایرن شروع کننده بود: شکست 3-1 در سال 2022 و 4-2 در سال 2023. علاوه بر این، در 511 دقیقه‌ای که جود در بازی‌های رسمی مقابل بایرن بازی کرد، گل نزد و دو کارت زرد گرفت، با 25 گل خورده (متوسط ​​3.1 در هر بازی) و 14 گل زده برای زردها.

بلینگام امسال با رئال از لایپزیش و سیتی انتقامش را گرفته (او در سه بازی از پنج بازی برابر لایپزیش نیز شکست خورده بود تا اینکه امسال آنها را شکست داد.)

دو انتقام به خوبی نهایی شد و مانده سومی، غولی به نام بایرن اما جود با خون در چشمانش به آلیانز رسیده است.

دیگر خبرها

  • واکنش عجیب پرز به گل‌های وینیسیوس (عکس)
  • ابراز شادمانی نادال در پی حذف از مسترز مادرید!
  • تراکتور - استقلال؛ دوئل جذاب هفته با انگیزه‌های متفاوت
  • مبارزه بوکس مایک تایسون با جیک پل رسما کلید خورد
  • پیکان جوانان در قزوین خاموش کرد!
  • ترکیب الهلال برای فتح سومین جام داخلی
  • خون در چشمان بلینگام: انتقام با پیراهن پادشاه!
  • مطهری فقط به شکست دادن استقلال فکر می‌کند و بس!
  • بازیکنان تراکتور تا بازی استقلال ممنوع‌ از مصاحبه شدند
  • آرنه اسلوت؛ قمار بزرگ، سیاه یا قرمز؟