Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:55:17 GMT

۲۱ طرح تولیدی در منطقه آزاد ارس افتتاح و کلنگ زنی شد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۳۳۶۰

۲۱ طرح تولیدی در منطقه آزاد ارس افتتاح و کلنگ زنی شد

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس در گفت و گو با ایرنا میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای اجرا و تکمیل ۱۹ طرح افتتاح شده امروز در منطقه آزاد ارس را ۸ هزار و ۲۴۱ میلیارد ریال با اشتغالزایی مستقیم ۳۰۷ نفر و میزان اشتغالزایی غیرمستقیم ۵۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۰۰ درصد سرمایه‌گذاری آن توسط بخش خصوصی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی نوید گفت: سه پروژه اصلی افتتاح شده منطقه آزاد ارس شامل فاز توسعه‌ای شرکت پاک سون نوین ارس در زمینه افزایش تولید دستمال مرطوب و پوشک کامل بزرگسالان و بچه می‌باشد که با هزار و ۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای ۲۵ نفر افتتاح شد.

وی اظهار کرد: بهره‌برداری از فاز اول کارخانه پلیمرشیمی منطقه آزاد ارس با اشتغالزایی برای ۲۰ نفر و میزان سرمایه‌گذاری ۱۳۷۶ میلیارد ریالی در حوزه تولید کمپاند و گرانول پلیمری و نانوکامپاند از دیگر برنامه‌های افتتاحیه امروز در منطقه آزاد ارس بود.

نوید گفت: امروز همچنین واحد تولیدی گسترش فرآیند اکسین ارس در حوزه تولید گریس پایه کلسیم سدیم، لیتیم، حلال‌های نفتی و هیدروکربن‌های سبک و سنگین با سرمایه‌گذاری ۸۴۱ میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۱۲ نفری افتتاح شد.

به گفته وی ۱۶ طرح سرمایه‌گذاری دیگر در حوزه تولیدی صنعتی و کشاورزی از جمله موتور برقی، پایانه فروش آنلاین، انواع بست، کک نفتی، سورتینگ، تولید انواع صیفی‌جات و محصولات گلخانه‌ای، پوشاک، محصولات آرایشی بهداشتی، انواع لوازم برقی خانگی، خمیر کاغذ، چوب و کفپوش و دیوارپوش و دستگاه سنجش غلظت معلق هوای محیط از دیگر پروژه‌های افتتاحی در این دوره بود.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: امروز همچنین عملیات اجرایی احداث ۲ طرح بزرگ اقتصادی با مجموع سرمایه‌گذاری ۲۹ هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال در منطقه آزاد ارس آغاز شد.

وی اعلام کرد: این دو پروژه سرمایه‌گذاری شامل احداث مجتمع گلخانه‌ای هیدورپونیک شرکت کشت و صنعت مانارام در حوزه تولید انواع صیفی و نیز ایجاد باغات مدرن کشاورزی(احداث مجتمع کشت و صنعت شرکت گوزل طبیعت ارس) می‌باشد که با بهره‌برداری از این دو مجموعه برای ۸۴۷ نفر بطور مستقیم و یک هزار و ۶۴۹ نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

منطقه آزاد ارس با مرکزیت جلفا در ۱۳۲ کیلومتری شمال غرب تبریز بیش از ۵۰ هزار وسعت هکتار دارد و با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان از طریق گمرکات جلفا، نوردوز و خداآفرین ارتباط دارد.

منطقه آزاد ارس سهل ترین راه دسترسی ایران به بازار اوراسیا بوده و فاصله آن با مرزهای ترکیه کمتر از ۱۲۰ کیلومتر است.

امروز بهره برداری و شروع عملیات اجرایی طرح های سرمایه‌گذاری عمرانی و صنعتی در 4 منطقه آزاد اروند، کیش، ارس و انزلی و در 5 منطقه ویژه‌ اقتصادی انرژی پارس، پتروشیمی، ارگ جدید بم، سهلان و لرستان با مجموع سرمایه گذاری بیش از یکهزار و 180 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم برای بیش از 22 هزار نفر با حضور معاون اول رییس جمهور آغاز شد.

برچسب‌ها هفته دولت افتتاح طرح منطقه آزاد ارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت افتتاح طرح منطقه آزاد ارس هفته دولت افتتاح طرح منطقه آزاد ارس منطقه آزاد ارس حوزه تولید سرمایه گذاری میلیارد ریال افتتاح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۳۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دو طرح عمرانی در بزرگراه آزادگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با تعریض خط کندروی شرقی بزرگراه آزادگان با بزرگراه شهید لشگری در منطقه ۲۱ و اجرایی شدن طرح تحکیم بزرگراه آزادگان بار ترافیکی این منطقه کاهش یافت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • وعدۀ افتتاح بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۱۴۰۴
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • افتتاح دو طرح عمرانی در بزرگراه آزادگان