Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

نرگس جوزانی، مشاور تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به عرق نعنا و نعنا اظهار کرد: نعنا و عرق نعنا برای مادران باردار و کودکان شیرخوار و کوچک باعث بروز رفلاکس و تشدید آن می‌شود.

او بیان کرد: افرادی که در سن بزرگسالی هستندو علاوه بر اینکه مشکل مری و معده دارند، با خوردن عرق نعنا و خود گیاه نعنا در هضم و جذب غذا نیز دچار مشکل می‌شوند و نباید استفاده کنند، زیرا این گیاه اسفنگتر بالای معده را شل کرده و هضمی که گوارش باید برای غذا داشته باشد، به راحتی صورت نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرق نعنا می‌تواند علائم آلزایمر را کاهش دهد و در افزایش حافظه و تمرکز افراد بسیار تاثیر گذار است.

درمان سندروم روده تحریک پذیر با مصرف نعنا

مشاور تغذیه و رژیم درمانی گفت: نعناع در هضم غذا بسیار کمک کننده است و به خصوص افرادی که دچار سندروم روده تحریک پذیر هستند می‌توانند از نعنا به عنوان درمان این بیماری استفاده کنند. در رابطه با برگ نعنا هیچ مشکلی دیده نشده، اما برخی افراد هستند که نسبت به آن حساسیت و آلرژی دارند. کسانی که دچار بیماری آسم هستند اثرات و حساسیت آن را بیشتر حس می‌کنند.

او ادامه داد: عرق نعنا به دلیل اینکه عصاره است در آن آنتی اکسیدان‌های زیادی وجود دارد و علاوه بر آن مقدار کمی نیز آهن گیاهی، فولات، منگنز و ویتامین A در این گیاه وجود دارد. ویتامین A در کاهش بیماری آب مروارید، اسهال و سرطان سینه بسیار کمک کننده است. پیشگری از خستگی و ناتوانی از دیگر اثرات نعنا است و می‌تواند علائم سرماخوردگی را کاهش دهد.

جوزانی افزود: عرق نعنا در کاهش باکتری‌های داخل بدن نیز تاثیر دارد و بنابر این می‌تواند در سلامت دهان و دندان‌ها نقش داشته باشد. توصیه می‌شود عرق نعنا همراه با دارو‌ها استفاده نشود، زیرا باعث ایجاد تداخل بین آن‌ها می‌شود. توصیه می‌شود مصرف عرق نعنا و خود گیاه نعنا به صورت متعادل باشد و مقدار زیاد در حجم بالا از این گیاه استفاده نشود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عرق نعناع سلامت دهان عرق نعنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۳۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟

از جمله مکمل‌های ضدپیری می‌توان به کورکومین، کلاژن، ویتامین C، تیانین و رزوراترول اشاره کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، با وجود اینکه ژنتیک نقش مهمی در روند پیری ایفا می‌کند، مصرف بعضی از مکمل‌ها در رژیم غذایی می‌تواند فرایند پیری را کند کند، در ادامه به معرفی و بررسی چند مکمل ضدپیری می‌پردازیم:

کورکومین

کورکومین که در زردچوبه یافت می‌شود، به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی قوی خود شناخته شده است، بنابراین با استرس اکسیداتیو و التهاب مقابله می‌کند که هر دو روند پیری را کند می‌کند؛ نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کورکومین ممکن است برای سلامت مغز، سلامت قلب و عملکرد مفاصل مفید واقع شود.

کلاژن

کلاژن که نوعی پروتئین است برای حفظ لطافت پوست و سلامت مفاصل ضروری است؛ با این وجود، سنتز کلاژن به طور معمول با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند و منجر به چین‌وچروک، افتادگی پوست و سفتی مفاصل می‌‏شود، پیتیدهای کلاژن می‌تواند به بازیابی کلاژن از دست رفته کمک کند، در نتیجه پوست سفت‌تر، موها و ناخن‌ها قوی‌تر و تحرک مفاصل افزایش پیدا می‌کند.

ویتامین C

ویتامین C با توجه به ویژگی‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی شناخته شده است، اما همچنین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و مانع استرس اکسیداتیو می‏‌شود؛ علاوه بر این، ویتامین C برای تشکیل کلاژن ضروری است و باعث نرمی پوست و بهبود زخم می‏‌شود، این ویتامین با تقویت سیستم دفاعی طبیعی بدن و تشکیل کلاژن به حفظ جوانی و سلامت عمومی بدن کمک می‌کند؛ ویتامین C که به وفور در مرکبات وجود دارد، به راحتی در بدن جذب می‎‌شود.

تیانین

تیانین که یک آسید آمینه موجود در چای سبز است، دارای خواص تسکین‌دهنده و تقویت‌کننده خلق‌وخو است، تیانین آرامش‌بخش است و باعث کاهش استرس و اضطراب می‏‌شود که هر دو با پیری زودرس مرتبط هستند؛ علاوه بر این، تیانین ممکن است عملکرد شناختی و سلامت قلب و عروق را بهبود ببخشد.

رزوراترول

رزوراترول که یک پلی‌فنول موجود در انگور قرمز و توت است، دارای اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است که از افراد در برابر بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مانند بیماری‌های قلبی و اختلالات عصبی محافظت می‌کند و باعث افزایش طول عمر می‌‏شود.

کد خبر 749257

دیگر خبرها

  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • این سبزی سه برابر پرتقال ویتامین ث دارد
  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟
  • این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!