Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در آیین اعزام تیم‌های پشتیبانی معاونت آماد و پشتیبانی فراجا به ماموریت فراجا گفت: آماد و پشتیبانی فراجا در جریان ماموریت‌های میدانی و عملیاتی چون مایه حیات و بقای سازمان تلقی می‌شود و بدون تحرک، سوخت، تجهیزات، امکانات لجستیکی، پیش بینی الزامات زیستی و ماموریتی، موفقیت‌های میدانی و ماموریتی محقق نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران اکونومیست و بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، سردار محمد شرفی در آیین اعزام تیم های پشتیبانی معاونت آماد و پشتیبانی  فراجا به ماموریت اربعین اظهار داشت: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) درود و رحمت می فرستیم و یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم نظم و امنیت به ویژه سپهبد شهید "حاج قاسم سلیمانی"، همرزمانش و شهدای انتظامی را گرامی می داریم و برای فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز " مدظله العالی" آرزوی طول عمر توام با صحت و سلامتی داریم.

وی افزود: صمیمانه از همرزمان بزرگوارم در معاونت آماد و پشتیبانی فراجا به ویژه سردار " رضا فریبا " برای زحمات  شبانه روزی و اقدامات شایسته در پشتیبانی لجستیکی و تجهیزاتی از معاونت های ستادی، پلیس‌های تخصصی و فرماندهی انتظامی استان‌های سراسر کشور قدردانی می‌کنم.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا اضافه کرد: انصافا همرزمان و همسنگرانم در معاونت آماد و پشتیبانی فراجا، اقدامات اثربخشی  را انجام داده و شاهد مدیریت مسئولانه، پر تلاش، مجاهدانه و با روحیه  انقلابی  سردار رضا فریبا؛ معاون محترم آماد و پشتیبانی فراجا و سایر همکارانشان در این حوزه هستیم و بر خود وظیفه می دانم که از  همه تلاش ها قدردانی و خدمت یکایک همرزمان و همکارانم در این مجموعه " خداقوت " عرض کنم.

 تامین امنیت زائران اربعین حسینی (ع)

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در ادامه با اشاره به ایفای نقش انتظامی در ماموریت اربعین حسینی (ع ) با محوریت تامین نظم و امنیت اظهار داشت: مطابق تدبیر برادر بزرگوار و فرمانده عزیزمان سردار حسین  اشتری، ۳۰ هزار نیروی پلیس برای ماموریت خطیر و معنوی اربعین حسینی (ع ) پای کار و آماده باش هستند و قطعا پشتیبانی تجهیزاتی و لجستیکی از نیروهای در میدان عملیات بسیار حائز اهمیت و اولویت دار است.

 قرارگاه اربعین فراجا با ۱۵ کمیته تخصصی و ۶ کمیته فرعی

سردار شرفی با اشاره به فعالیت ۱۵ کمیته تخصصی و ۶ کمیته فرعی (کمیته‌های استانی) در قرارگاه مرکزی اربعین حسینی (ع) فراجا مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین و موثرترین کمیته‌های قرارگاه اربعین فراجا، کمیته آماد و پشتیبانی فراجاست؛  آماد و پشتیبانی فراجا در جریان ماموریت‌های  میدانی و عملیاتی چون مایه حیات و بقای سازمان تلقی می‌شود و بدون تحرک، سوخت، تجهیزات، امکانات لجستیکی، پیش بینی الزامات زیستی و ماموریتی، موفقیت‌های میدانی و ماموریتی معنا پیدا نمی‌کند.

 این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر ایفای نقش موثر و مستقیم معاونت آماد و پشتیبانی فراجا در صحنه های ماموریتی  عنوان کرد: باید همواره خودمان را برای لحظات و شرایط سخت ماموریتی مهیا و آماده کنیم و غافلگیر نشویم و خوشبختانه اتخاذ رویکرد" پیش دستانه" و "نو آورانه" در معاونت آماد و پشتیبانی فراجا کاملا مشهود است.

 احصا نیازهای ماموریتی با  آینده پژوهی  و مطالعات

وی ادامه داد: آینده پژوهی، مطالعه و تحقیق، نوآوری و خلاقیت، احصاء دقیق نیاز سنجی ماموریتی و سازمانی متناسب با شرایط جامعه و تهدیدات ماموریتی در اقدامات معاونت آماد و پشتیبانی فراجا کاملا دیده و لحاظ می‌شود و این رویکرد "تحسین بر انگیز " است.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با بیان اینکه خادمی زوار اربعین حسینی (ع) را برای خود افتخار و مباهاتی بی‌بدیل می‌دانیم، خاطرنشان کرد: با نیتی مخلصانه، همه امکانات را برای خدمت به زوار اربعین حسینی (ع ) بسیج کرده‌ایم تا ان‌شاءالله به برکت این ایام و عنایت خاص آقا اباعبدالله الحسین (ع) این خدمات باعث برکت در زندگی دنیوی و ذخیره‌ای برای آخرت‌مان باشد.

سردار شرفی یادآور شد: همکاران‌مان در معاونت آماد و پشتیبانی فراجا، با خلوص نیت و عمل، با پشتیبانی به موقع، سریع و  دقیق از نیروهای پلیس،  به اجرای هرچه بهتر راهپیمایی عظیم و معنوی  اربعین حسینی (ع )  یاری می رسانند و حتما این اقدامات موثر  برگ زرین دیگری در کارنامه درخشان این مجموعه است.

 بازبینی " کارکرد " امکانات و تجهیزات پیش از  ماموریت

 جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا خاطر نشان کرد: بهره‌گیری حداکثری از امکانات و تجهیزات موجود برای پیشبرد ماموریت معنوی اربعین یک اصل است و بایستی با آمادگی کامل در سنگر ماموریتی اربعین باشیم؛ همچنین  بر بازبینی همه تجهیزات و امکانات از بعد " کارکرد بهینه " تاکید دارم چراکه این رویکرد از غافلگیری جلوگیری می کند.

 نقش امکانات در افزایش  اقتدار و اعتبار پلیس

 وی  با تاکید بر اینکه تجهیزات کارآمد ماموریتی و از طرفی امکانات بازدارنده و مهارکننده تهدیدات باعث افزایش اقتدار و اعتبار پلیس در دید جامعه و مردم است، مطرح کرد: باید در این ایام چهره هوشمند، مقتدر و رئوف پلیس جمهوری اسلامی ایران را که متکی بر تجهیزات و امکانات  مطلوب است را در عرصه خدمت به زوار اربعین حسینی (ع) به کار گیریم.

 تاکید بر صیانت و نگهداشت تجهیزات و امکانات سازمانی در ماموریت اربعین

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا، با بیان اینکه در جریان این ماموریت مهم و معنوی، صیانت، مراقبت و نگهداشت تجهیزات و امکانات و الزامات سازمانی  بسیار مهم و اولویت‌دار است، گفت: معاونت آماد و پشتیبانی فراجا با پیش بینی ۵ هزار دستگاه خودرو، ۲ هزار دستگاه موتور، بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای جابجایی و انتقال نیروهای پلیس به مرزهای کشور، ۱۷  آشپزخانه مجهز ثابت و سیار برای طبخ و تهیه غذای نیروهای پلیس، امکانات ترابری هوایی و پهپادی و ...  آمادگی خود را برای این ماموریت نشان می‌دهد و ما قدردان این حجم از تلاش‌های شبانه‌روزی هستیم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: پلیس ، اربعین 1401

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پلیس اربعین 1401 تجهیزات و امکانات ماموریت اربعین اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حضور روانشناسان در بخش‌های مختلف پلیس

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما­، سرتیپ احمد علی­ گودرزی  ­­افزود: در این راستا ۸ کمیته تشکیل شده که این کمیته‌ها هر کدام وظایفی دارد که از جمله آن می‌توان به­ کمیته جنایی، سلامت خانواده، راهنمایی و رانندگی و دیگر کمیته‌هایی که می‌تواند در سلامت اجتماع و انتظامی کشور که هنجار سازی اجتماعی در ابعاد مختلف­ بر عهده آنها است کمک کنند. رئیس مرکز روانشناسی پلیس ایران بیان کرد: این تلاش‌ها و فعالیت‌ها در یکی دو سال گذشته بسیار مناسب بوده، ضمن اینکه­ وضعیت علمی همکارانی که در این رابطه در پاسگاه ها، کلانتری‌ها و افرادی که در راس عدالت ترمیمی تلاش می‌کنند افزایش داده ایم. سرتیپ گودرزی خاطرنشان کرد:­ در بحث خانواده و حوزه سلامت روان کارکنان اقدامات خوبی انجام دادیم که سبب افزایش و ارتقاءمباحث علمی گردیده است. وی گفت: در این راستا در حال تدارک فصلنامه‌ای هستیم­ که میتواند از نظر علمی ارتقاء دهد روانشناسان ما در رده‌های انتظامی، مرزی به ویژه در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها که پرونده‌های خانوادگی در آنجا اتفاق می‌افتد ارتقاء دهیم. ­معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا­ اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای فعالیت روانشناسی خدمات خوبی را به جامعه هدف ارائه کنیم. محمد پردل با بیان اینکه دفتر سلامت روان معاونت بهداشت روان اقدامات­ خوبی در این راستا انجام داده است، افزود: شبکه بهداشت روان هر جا که پلیس است­ حضور دارد و در همین راستا­ دفتر سلامت روان بهداشت و روان افتتاح شده و در تمامی استان‌ها به فعالیت می‌پردازند. پردل در توصیه‌ای به روانشناسان دفتر سلامت روان، افزود:­ به اقداماتی که در حال حاضر­ انجام می‌دهید اکتفا نکنید و برای توسعه آن تلاش کنید. معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا عنوان کرد:­ به حوزه روانشناسی نیرو‌های وظیفه باید توجه ویژه‌ای شود و افرادی که دارای مشکل هستند به سربازی اعزام نشود. وی با عنوان اینکه اگر­ فرد دارای اختلال به سربازی اعزام شود هر اتفاقی که رخ دهد برگردن ما است، افزود:­ با مسئولیت پذیری و تعهد اخلاقی باید در مراحل مختلف سلامت روان سرباز توجه شود. پردل با اشاره به اینکه کنترل رفتاری و روحی نیرو‌های وظیفه در مرحله آموزش به دلیل اینکه­ وضعیت زندگی فرد تغییر می‌کند بسیار حائز اهمیت است، افزود: در این مرحله روانشناس باید حتما دقت و نظارت کند و وقت بگذار­ که­ در صورت بروز مشکل اعلام کرده و­ وضعیت آنها را رصد کند. معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا خاطرنشان کرد: در حوزه استخدامی نیز باید اختلالات انطباقی و شرایط روحی افراد برای حضور در پلیس، سپاه و ارتش توجه شود و در غیر این صورت مانع ورود افراد شوند. وی گفت: روانشناسان به گروه‌های مختلف فراجا از­ جمله نظام وظیفه، نیرو‌های قراردادی و استخدامی‌ها و بازنشستگان خدمات ارائه می‌کنند و مورد سنجش قرار می‌دهد. پردل افزود: دفاتر سلامت باید به مراکز امن به نیرو‌ها و خانواده هایشان تبدیل شود و فعالیت‌ها به گونه‌ای انجام شود که افراد به این مراکز اعتماد کنند.

دیگر خبرها

  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • افزایش حضور روانشناسان در بخش‌های مختلف پلیس
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • آیت‌الله مکارم‌شیرازی: پلیس طرح نور را با قدرت ادامه دهد
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • معاون وزیر کشور: همه قوا در «طرح نور» حامی فراجا هستند
  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • مردم قدردان فراجا و «طرح نور»/ سهل انگاری‌ها جبران شود
  • پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌
  • حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا