Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@15:07:25 GMT

تامین زیرساخت های حوزه سلامت در فاریاب کلید خورد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۳۴۱۷

تامین زیرساخت های حوزه سلامت در فاریاب کلید خورد

ایسنا/کرمان مشاور استاندار در جنوب کرمان از همکاری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در تامین زیرساخت های بهداشتی و درمانی شهرستان فاریاب خبر داد.

حمدالله فاریابی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در راستای تامین زیرساخت های بهداشتی و درمانی فاریاب گفت :با توجه به اینکه در شهر ستان فاریاب یک مرکز درمان بستر وجود دارد و بر اساس مولفه های تعریف شده وزارت بهداشت شهرهای زیر 30 هزار نفر جمعیت در احداث بیمارستان با مشکل روبرو می باشند لذا استفاده از همین ظرفیت پاسخگوی نیازهای درمانی مردم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جلسه مشترک با رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مبنی بر به حداقل رساندن مشکلات درمانی در  فاریاب افزود:روز گذشته نهم شهریور ماه در جلسه شورای اداری این شهرستان با حضور معاون استاندار نبود زیرساخت های درمانی از مهمترین اولویت های  پیش رو مطرح شد که امروز  با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت این مهم به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

فاریابی  از حضور پزشک متخصص 2 روز در هفته در فاریاب خبرداد و اظهار کرد :بر اساس قول مساعدت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت  پزشک متخصص از آبانماه سال‌جاری  دو روز هفته  در فاریاب  حضور پیدا خواهد کرد که نقطه عطفی در ارتقای سطح سلامت مردم است.

مشاور استاندار در جنوب از اهتمام ویژه مسولان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نسبت به پاسخگویی به مطالبات بهداشتی و درمانی مردم شهرستان فاریاب خبرداد و افزود:اگر چه تامین بهداشت و درمان مردم  وظیفه دولت است اما با مشکلاتی روبرو هستیم اما با اقدامات جهادی باید در این مسیر گام های بلندی برداشته شود.

وی ساماندهی وضعیت شهرستان فاریاب، رودبار جنوب، زهکلوت و برخی از نقاط کم برخوردار استان را از دغدغه های استاندار عنوان کرد که باید در اولویت کار همه مسوولان قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا،  شهرستان فاریاب در سال ۱۳۸۹ تأسیس شده‌است   که جمعیت آن  طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۰، برابر با ۳۴٬۴۱۷ نفر بوده که  در فاصله
 375 کیلومتری از مرکز استان کرمان واقع شده که متاسفانه از کمترین امکانات لازم و زیرساخت های بهداشتی، درمانی، آموزشی، آب آشامیدنی، جاده دسترسی و... برخوردار است که با توجه به زمزمه هایی مبنی بر تشکیل استان جدید  مشاهده می شود دولتمردان آستین همت را بر جبران بی مهری های عدیده بالا کشید ه اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فاریاب استان کرمان بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت شهرستان فاریاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۳۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی ساعت ۷ صبح امروز جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با عنوان "پویش سلامتی را قدم بزن" و باشعار "سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی" برگزار شد.

بیشتر بخوانید

برگزاری همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) در شهرکرد

این همایش با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، از ستاد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد واقع در بلوار کاشانی برگزار شد.

برپایی ایستگاه سلامت غربالگری فشارخون و دیابت، ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، ایستگاه مشاوره سلامت روان و جوانی جمعیت، تجلیل از خانواده ها، اجرای حرکات نمایشی باحضور ورزشکاران حرفه ای، اجرای موسیقی زنده، ورزش صبحگاهی، قرعه کشی و اهدای جوایز از برنامه‌های جانبی این همایش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است