Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام موسوی گفت: مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نغمات دینی جمهوری اسلامی ایران در روز‌های پنجشنبه و جمعه این هفته در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

او افزود: ۶۰۰ برگزیده مرحله شهرستانی با شرکت در آزمون‌های مربوطه به مرحله استانی راه یافتند و در این مرحله نیز ۱۶۰ نفر شرکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه امروز مسابقات بخش خواهران و روز جمعه ۱۱ شهریور مسابقات بخش برادران برگزار خواهد شد، ادامه داد: اختتامیه مسابقات نیز بلافاصله پس از پایان مسابقات در ساعات پایانی روز جمعه ۱۱ شهریور ماه در محل اجرای مسابقات در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

او افزود: این مسابقات در ۹ رشته مختلف حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان (ویژه برادران)، دعاخوانی و تواشیح در قالب یک گروه برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: برای افزایش کیفیت داوری در این دوره از مسابقات از قضاوت ۱۲ نفر از داوران برتر قرآنی استانی و کشوری در رشته‌های صوت، لحن، وقف و ابتدا حسن حفظ، صحت حفظ و تجوید حضور خواهند داشت که چهار نفر از داخل استان و بقیه از خارج استان هستند.

حجت الاسلام موسوی افزود: با اینکه متولی برگزاری بزرگترین و معتبرترین مسابقات قرآن کریم در ایران سازمان اوقاف و امور خیریه است، اما متأسفانه اوقاف هیچگونه بودجه‌ای از هیچ منبعی دولتی یا غیردولتی برای هرچه بهتر برگزار کردن این مسابقات ندارد و تنها با استفاده از ظرفیت داخلی خود این مسابقات را مدیریت می‌کند که نیاز به چاره‌اندیشی اساسی دارد.

او با اشاره به اینکه موقوفات قرآنی استان بسیار کم و در حد انگشت شمار است که با توجه به موقعیت کنونی خود درآمد زایی بسیار کم و در حد زیر پنج میلیون تومانی دارند، گفت: در این زمینه نیاز به ایجاد موقوفات درآمدزای قرآنی بسیار احساس می‌شود و از تمام آحاد دلسوز جامعه در حوزه قرآنی دعوت می‌کنیم در این مورد اقدام کرده و وقف قرآنی داشته باشند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: استان زنجان به مدد اساتید خوب و ماهر و قرآن‌آموزان پرتلاش و با انگیزه، از ظرفیت بالای قرآنی در کشور برخوردار است که این امر بار‌ها با کسب مقام‌های برتر کشوری از جمله چهار مقام برتر کشوری در مسابقات سال ۱۴۰۰ اثبات شده است.

او گفت: تلاش ما این است که با توجه تمام محدودیت‌های بودجه‌ای و تدارکاتی این مسابقات در حداکثر کیفیت و دقت برگزار شود تا رضایت جامعه قرآنی استان جلب شده و استقبال از این مسابقات هر سال بیشتر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه مسابقات قرآن حجت الاسلام موسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود

مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در کردستان برگزار شد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در زنجان
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی