Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح امروز در مراسمی با حضور معاون اول رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس از سه پروژه تولیدی - صنعتی در منطقه آزاد اروند با اعتبار سرمایه گذاری شده بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال بهره برداری شد.

این پروژه‌ها شامل تولید مقاطع فولادی (نبشی)، لوله تک جداره از جنس پلی اتیلن و لوازم یدکی خودرو هستند که برای ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال زایی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس جمهور در این آیین گفت: باید اهداف را احصا و ارزیابی کنیم، آن چیزی که مورد انتظار ما بود در این سه دهه در مناطق آزاد اتفاق نیفتاده است و مناطق آزاد باید حرکت‌ها و فعالیت‌های اقتصادی در سرزمین اصلی را کنترل و هدایت کنند.

او با بیان اینکه هر کدام از این مناطق می‌توانند بستر تحقق شعار امسال است خواستار همت و حمایت بیشتر وزیر اقتصاد و دبیرشورای عالی مناطق آزاد به ویژه در زمینه صادرات و واردات شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: افزایش صادرات به میزان ۲۷درصد، کاهش ۲درصدی واردات، افزایش سرمایه‌گذاری به میزان ۵۸درصد در مناطق آزاد کشور از آورده‌های طرح تحول در مناطق آزاد تا امروز بوده است.

او رکوردزنی گردشگری در نوروز ۱۴۰۱، گسترش فعالیت‌های دانش بنیان و بازگردانی املاکی به تصرف سودجویان درآمده به بیت المال به ارزش ۸۳ هزار میلیارد تومان را از عملکرد دولت فعلی در مناطق آزاد برشمرد و گفت:به زودی سامانه شفافیت مناطق آزاد در اروند و انزلی نیز راه اندازی خواهد شد.

این مسئول با اشاره به برگزارسی نشست‌های متعدد برای گسترش مرزی و فرامرزی یکی از معضلات مناطق آزاد را بی توجهی دستگاه‌های دولتس به ابلاغ ماده ۶۵ دانست.

محمدرضا اسکندری، مدیرعامل منطقه آزاد اروند هم وعده‌ی به بهره برداری رسیدن ۹ پروژه‌ی دیگر درآینده‌ای نزدیک را داد که هشت مورد از آن‌ها با اعتباری معادل ۲ هزار و ۳۸۴ میلیارد زمینه اشتغال را برای ۶۳۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.

او گفت: پروژه دیگر تولیدی این منطقه ابر پروژه فولاد جهان آرا است که با حجم سرمایه گذاری ثابت بالغ بر ۴۵۰ میلیون یورو و سرمایه در گردشی معادل ۲۰ هزار میلیارد ریال است که ماحصل این پروژه اشتغالی بالغ بر ۳۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهره برداری از پروژه منطقه آزاد اروند مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۳۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از بهره برداری عملیات احداث پل روستای سوخته کلا پس از وقفه طولانی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با عزم راسخ راهداران بعد از حدود ۱۰ سال صبوری قائمشهری ها پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسن جهانیان تشریح کرد: با تلاش های شبانه روزی و مدیریت جهادی این مجموعه، عملیات احداث پل سوخته کلاً سالیان سال راکد بود و حدود ۲ سال قبل پروژه نیمه کاره از مجموعه اداره کل راه و شهرسازی منفک وجهت اتمام نهایی به این اداره کل واگذار گردید در حال انجام و به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

جهانیان با بیان اینکه اتمام این پروژه تاثیر خوبی در کاهش بار ترافیکی ۳۰ روستای همجوار دهستان بالا تجن شهرستان قائمشهر و همچنین شریان سوادکوه شمالی خواهد داشت گفت: با افتتاح این پروژه تردد بیش از ۴۰ هزار جمعیت ۳۰ روستای مذکور به آسانی فراهم خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه توسعه و رفع محرومیت از چهره روستاها از اولویت های دولت مردمی است، گفت: روستاییان بیش از دیگران به خدمت رسانی و دریافت امکانات و خدمات برای تأمین نیازهای اساسی خود و رهایی از محرومیت نیاز دارند، به همین دلیل محور برنامه های خدمت رسانی، توسعه و مقابله با محرومیت باید متوجه نواحی روستایی می باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: فعال کردن اقتصاد روستا یکی از اولویت های اساسی دولت سیزدهم است و باید با برنامه ریزی اصولی روند مهاجرت معکوس جوانان روستا فراهم شود.

وی در ادامه گفت: طی یک سال گذشته ده ها پروژه نیمه تمام که سالیان سال راکد مانده بود ازجمله پل اروست شهرستان ساری، امیر ده و گردرودبار شهرستان بابل، بلیران و چنگ میان شهرستان آمل، کردخیل شهرستان جویبار و تیل پرده سر شهرستان تنکابن با همت راهداران به سرانجام رسید و عاقبت به خیر شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • ۱۲ طرح عمرانی و صنعتی زندان‌های هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد