Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: از مهر ماه امسال سه میلیون دانش آموز تغذیه رایگان دریافت می‌کنند.

به گزارش ایران آنلاین، یوسف نوری شامگاه چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: تغذیه رایگان دانش آموزان مناطق محروم بعد از ۱۱ سال تعطیلی اجرایی می‌شود.   وی با بیان اینکه  ۱۶۴ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل طی سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند، ادامه داد: محرومیت زدایی و برقراری عدالت آموزشی به صورت جدی پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  نوری با بیان اینکه آموزش و پرورش زیر ساخت اقتصاد است و این موضوع با همراهی و حضور موثر مسوولان و همه بخش‌ها میسر و محقق می‌شود، اظهار کرد: حضور با نشاط مردم در کنار مسوولان موجب پیشبرد و پیروزی در تحقق اهداف می‌شود. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: مسوولان باید بین مردم و در صحنه باشند و در کنار این موارد عدالت را رعایت کنند. این عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت مردمی جای قدردانی ویژه دارد و این یک نعمت بزرگ است که نائب امام زمان (عج) فعالیت‌های انجام شده را تایید می‌کنند و این موضوع انگیزه مضاعفی برای پیگیری و ادامه کارها است.     نوری با تاکید بر تجهیز هنرستان‌های هدفمند و استفاده از ظرفیت آنها برای ایجاد اشتغال و مهارت آموزی اظهار کرد: مدارس و هنرستان ها باید ظرفیت تولید و بسته بندی داشته باشند و اگر از ظرفیت‌های بومی و محلی در این راستا استفاده شود استقبال خوبی از موضوع خواهد شد.   وی با بیان اینکه محدودیت‌های موجود فرصتی برای پیشرفت و فعال کردن هنرستانها هستند ادامه داد: برای رونق اشتغال در بخش کشاورزی این استان می‌توان از هنرستان‌ها بهره گرفت و این مراکز مکان ایجاد پنج هزار شغل است که در صورت ورود به بخش فرآوری ۱۵ هزار شغل می‌شود از طریق این هنرستان‌ها ایجاد کرد.   وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر افزایش مدارس نمونه دولتی گفت: لازم است که افزایش این مدارس مورد توجه باشد تا بچه های روستایی در این مدارس تحصیل کنند.   وی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای ظرفیت در مشارکت خیرین، دستگاه‌ها، نهادهای انقلابی و شرکت‌های خصوصی در زمینه تامین فضای آموزشی است، افزود: ظرفیت سازی در این زمینه لازم است و باید از خیران در این زمینه بهره مند شد. نوری با اشاره به خصوصیات اخلاقی خیرین مدرسه ساز و فعال در بخش آموزش ادامه داد: خیرین انسان‌هایی هستند که در معاشرت با آنان آداب انسان تکمیل می شود و اخلاق‌مداری بی نهایت خصیصه اصلی این افراد است. وی با بیان اینکه شهید رجایی و شهید باکری و همه شهیدان به اخلاق متخلق بودند، یادآور شد: جریان کربلا و امام حسین (ع) جریانی بر مدار اخلاق بوده است و شخصیت امام (ع) براین موضوع استوار بود.   وزیر آموزش و پرورش در سفری ۲ روزه و با هدف بازدید از روند اجرای پروژه مهر، افتتاح مجتمع بزرگ آموزشی، پرورشی و تفریحی بوتراب خوی، شرکت در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی و بررسی مسایل و مشکلات آموزشی عصر چهارشنبه به این استان سفر کرده است.       انتهای پیام/      

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش هنرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، جمالی آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده که پیش از این قرار بود از ۲۸ فروردین آغاز شود، از چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند. مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی زیر نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228381 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل