Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل کوثری روز پنجشنبه در مراسمی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج با اشاره به عملکرد یک ساله دولت سیزدهم گفت: این دولت اقداماتی داشته اما شاید در ظاهر ممکن است تا حدودی برای مردم سخت بوده و هنوز نیز سخت است که بالاخره بحث جراحی اقتصادی در حقیقت کار بزرگی بود که دولت قبل باید آن را انجام اما توسط دولت فعلی انجام شد اما انجام نداد یا بهتر بگوییم قسمت راحت تر آن را انجام داده و قسمت سخت تر آن بر عهده این دولت افتاد و دولت سیزدهم نیز مردانگی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که واقعیت این است که اگر این جراحی اقتصادی صورت نمی گرفت ما دچار مشکلات عدیده ای می شدیم ،بیان داشت:  اگر این دولت تصمیم نمی گرفت که گندم از چهارهزارو500  تومان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان  نرسد دچار مشکلات معیشتی  بسیاری می شدیم.

کوثری  ادامه داد: از سوی دیگر هم اکنون این کار به خوبی در حال پیش رفتن است و ما به عنوان خدمتگزاران مردم در مجلس با نشست هایی که با اقتصاددادن های مجلس داشته ایم بسیار خوشبین بوده و ما نیز آثار بسیار خوب اجرای این طرح را می بینیم.

وی  با اشاره به اینکه تاکنون با اجرای این طرح روند اقتصادمان به سمت رشد است تاکید کرد با این وجود هنوز کارهایی دارد و باید مشکلات مردم به خصوص مستاجران را جدی بگیریم. این در حالی است که اگر این اقدام صورت نمی گرفت ضربه بسیار سنگینی به کشور وارد می شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: دولت سیزدهم اقتصاد را به مذاکرات هسته ای گره نزده علت آن نیز این بوده که ما بحث هسته ای را به هر نحوی که بود در دولت قبل به نتیجه رسانده و ما نیز تعهدات خود را انجام دادیم؛ بدین معنا که هر موردی که در این معاهده به توافق رسیده بودیم را به صورت دقیق عملیاتی کردیم؛ اعم از اینکه بیش از ۱۹ هزار ماشین سانتریفیوژ را به ۶ هزار تا رسانده بودیم و از سوی دیگر اورانیوم غنی شده  که ۱۰ تن بود باید از کشور خارج می شد و فقط باید ۳۰۰ کیلو گرم باقی می ماند نیز این اقدام انجام شده بود.

وی ادامه داد:  طرف مقابل یعنی آمریکایی ها که ذاتشان شیطانی است به هیچ تعهدی عمل نکردند، اینجاست که آنها معاهده را بر هم زدند اما به لطف خدا با ایجاد مجلس یازدهم و دولت بخصوص مجلس که در ارتباط با بحث هسته ای مصوبه ای داشت اقدامی بسیار عالی صورت گرفت و دولت نیز با حمایت خویش و با صلابت وارد این میدان شد و این بار باید بگوییم که مذاکره با دفعه قبل بسیار متفاوت است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تفاوتش  نیز در این است که این بار ما تعیین کننده هستیم نه آنها چرا که بر هم زننده بازی آنها بودند بخصوص ترامپ این جرثومه فساد که بیان کرد برجام را قبول ندارد، این شد که دولت فعلی آمریکا و اروپا خودشان متوجه شدند چقدر اشتباه کرده و درخواست دوباره مذاکرات را دادند  چرا که مصوبه مجلس هماهنگ شدن دولت با مجلس موجب شد تا ما به سوی تولید اورانیوم ۶۰ درصد غنی شده برویم این در حالی است که پیش از این تا ۲۰ درصد آمده بودیم اما وقتی دیدند که ما مصمم و محکم و با دستگاه های سانتریفیوژ آی.آر ۶ و آی.آر ۸ کار خود را در حال پیش بردن هستیم و تولید در این سطح را می توانیم تا ۹۰ درصد برسانیم .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما به دنبال  ساخت بمب اتم نیستیم تصریح کرد:  اما آنها می دانند که اگر دیر بجنبند ما به صورت کامل این مساله را به نتیجه خواهیم رساند لذا آنها امروز در حال التماس کردن به ما هستند.

کوثری با بیان این که به صورت دقیق می دانند که ما چند گرم حتی در حال تولید کردن هستیم اظهار داشت: با توجه به اینکه آنها تعهداتشان را انجام ندادند ما نیز دوربین هایشان را قطع کردیم، بر همین اساس آنها به ما نیاز دارند، از سوی دیگر می دانند که در منطقه آمریکایی ها و اروپایی ها دیگر جایی به آن صورت مانند سابق ندارند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در شلوغی بصره در سه چهار روزه اثرات مراجع تقلید و بزرگان دین چقدر موجب شد تا خیلی سریع این قضیه جمع شود که این مهم نشان دهنده نقش مهم ایران در منطقه است.

کوثری گفت: از سوی دیگر به کشورهایی نیز که با ما هستند و دارای موشک و پهپاد و انواع و اقسام آن هستند یاد دادیم که خودشان بروند و تولید کنند و به روز رسانی کرده و امروز  عربستان زمانی است که آتش بس را قبول می کند و دیگر به دنبال از بین بردن آن نیست، چرا که می داند اگر به هم بزند مراکز نقتی اش زیر سوال رفته و آسیب می بیند؛ بر همین اساس آمریکایی ها و اروپایی ها نمی خواهند که این اتفاق بیقتد چرا که امروز آنها نیاز به سوخت در زمستان دارند و اینجاست که باید بگوییم انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی به لطف خدا و با تدابیر بسیار دقیق و عالی مقام معظم رهبری که سیاست های کلان نظام را مشخص کرده اند و به دولت ها ابلاغ می کنند و با همسویی مردم و کارگزاران دشمن را به وحشت انداخته است.

وی  ادامه داد: این در حالی است که در رسانه های مجازی و رسانه هایی که در دست صهیونیست ها و استکبار قرار دارد این چنین بیان می کنند که گویی ما به آنها نیاز داریم. این در حالی است که به این شکل نبوده و ما خیلی اگر این موضوع به نتیجه برسد یا نرسد خیلی به آن وابسته نیستیم.

کوثری  با بیان اینکه البته به دنبال گرفتن حق خودمان هستیم و آن را هم خواهیم گرفت ، گفت : در یک مقطعی به ما می گفتند که ۱۰ دستگاه سانتریفیوژ با مراحل ابتدایی را نیز نباید داشته باشیم اما امروز به توانمندی سانتریفیوژهای آی.آر ۶ و ای.آر ۸ که هر کدام قدرت حداقل ۱۲۰ برابر آی.آر یک را دارد تولید شده و به ثمر نشسته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود باگرامیداشت  هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، افزود:  امام خمینی (ره) در پایان قرن بیستم کاری انجام داد که باعث تعجب همه سیاستمداران شد چرا که در سن ۷۸ سالگی آن هم با دست خالی در درجه اول در مقابل طاغوت که به صورت کامل سرسپرده آمریکا و کشورهای دیگر تحت سلطه آن بودند ایستاد .

وی اضافه کرد: امام دیدند که نه تنها ملت را به صورت کامل بی خاصیت کرده اند بلکه کشور عزیزمان را در حال واگذاری به بیگانگان هستند و حتی بالاتر از این ها تاریخ دقیق اسلام را تغییر داده و اقداماتی دیگر از این قبیل انجام داده که دیگر برای امام (ره) قابل تحمل نبود و همین شد که ملت ایران به ایشان لبیک گفته و امام (ره )  با دست خالی  حکومت طاغوت را  سرنگون کرده و در نهایت در مقابل دو تفکر مادی به تمام معنا یعنی ابرقدرت شرق و غرب صف آرایی کردند.

کوثری گفت:  امام یقین داشت که خداوند وی را یاری خواهد کرد بر همین اساس نیز دیدید بی آنکه چیزی از مال دنیا داشته باشد و یا ابرقدرتی همراهی اش کند بر دو ابرقدرت تاخت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در یک حکومت سه عامل رهبری، کارگزاران و مردم موثر و مهم هستند تصریح کرد: بر همین اساس در این رابطه شاهد بودیم که در دوران مختلف در این ۴۳ سال گذشته عمدتا دو عامل با هم بودند و عامل سوم به عنوان کارگزاران توسط مردم قضاوت شده اند که شاهد احساس رضایت زیادی در ارتباط با آنها وجود نداشت.

کوثری گفت: این در حالی است که در مقاطعی رضایت بسیار خوبی داشتند که یکی از این مقاطع در دولت شهید رجایی و  در نهایت دولت فعلی است.

وی با اشاره به عملکرد دولت شهید رجایی  اظهار داشت: اینکه بیان می کنند ساده زیستی در واقع به این معنی بود که ایشان بر مسوولیت سوار بود و نه مسولیت بر شهید و با همین امکانات آنچنان خداوند برکت داد مه این چنین پیروزی هایی به دست آمد. در اقع این ساده زیستی برای همیشه در ذهن مردم ماندگار شد. بدین معنا که اگر امکانات نیست یعنی این که برای همه نیست .

کوثری با اشاره به جریان نفوذ و نقش کشمیری به عنوان عامل نفوذی شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: این دو شهید با ۳۳ روز خدمت همیشه در یاد و خاطره همه مردم باقی مانده اند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی برجام بصره اسماعیل کوثری البرز دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی برجام بصره مجلس شورای اسلامی برجام بصره اسماعیل کوثری البرز دولت سیزدهم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس دولت سیزدهم سوی دیگر هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۳۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارهای عمرانی در بشاریات در دولت سیزدهم رشد سه برابری داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت اله مددخانی ظهر پنجشنبه در همایش شوراهای اسلامی شهر خاکعلی و بخش بشاریات که در محل آستانه متبرکه امام زاده زکریا (ع) در روستای باقرآباد کرد از توابع بخش بشاریات برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های خوب بخش بشاریات، تصریح کرد: بازدید از اکثر روستاهای بخش بشاریات صورت گرفته است و برای حل مشکلات این بخش، بودجه عمرانی آن ۲/۵ برابر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در حوزه‌های مختلف عمرانی اقدامات مختلفی از جمله اجرای طرح هادی، جدول‌گذاری، اصلاح شبکه آبرسانی شرب و کشاورزی، روکش و آسفالت راه‌های روستایی اجرایی شده است که نسبت به دولت گذشته شاهد رشد سه برابری هستیم.

فرماندار شهرستان آبیک اظهار کرد: امروز حوزه مطالبات در روستاها تغییر کرده است و نیازمند تعریف طرح‌های جدید و تغییر کاربری برخی فضاهای فیزیکی هستیم، در واقع نباید هیچ تخریبی در روستاها صورت بگیرد و فضاهای فیزیکی اهدایی به دولت باید تعیین تکلیف شده و با کابری های به روز در اختیار عامه مردم قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طبیعی است در هر روستا ممکن است طوایف مختلف با دیدگاه‌ها و سلایق مختلف در حال زندگی باشند ولی دهیار و شورای روستا باید برای همه طوایف به صورت عادلانه کار انجام دهند و در اجرای طرح‌های عمرانی اولویت را به اجرا و ساماندهی اموری اختصاص دهند که اکثریت اهالی از آن بهره مند شوند.

مددخانی در ادامه با اشاره به ساخت و ساز غیرمجاز، اظهار کرد: در ابتدای ساخت و سازها باید قوانین به فرد صاحب ملک توضیح داده و درصورت عدم تمکین، به مقامات ذیربط گزارش تخلف ارسال شود تا شاهد ساخت و ساز غیر مجاز و تبعات قانونی و اجتماعی بعد از آن نباشیم.

گفتنی است در حاشیه این مراسم از تمامی پیشکسوتان شورای اسلامی شهر خاکعلی در ادوار مختلف و شورای های اسلامی کنونی شهر خاکعلی تجلیل بعمل آمد.

کد خبر 6095081

دیگر خبرها

  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • کارهای عمرانی در بشاریات در دولت سیزدهم رشد سه برابری داشته است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
  • تهران آنقدر بزرگ شد که قرار است ۳ تا شود | کدام شهرها مرکز می‌شوند؟
  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • نشست منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس