Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:34:06 GMT

ایجاد ۲۸۰۰ شغل در البرز طی هفته دولت

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۳۹۳۴

ایجاد ۲۸۰۰ شغل در البرز طی هفته دولت

ایسنا/البرز استاندار البرز با اشاره به اینکه در هفته دولت 234 پروژه را در تمام شهرستان‌ها افتتاح کردیم، گفت: برای این پروژه‌ها 6 هزار و سیصد میلیارد تومان اعتبار صرف و 2 هزار و 800 شغل ایجاد شد. پروژه‌های دیگری را نیز در دست داریم که در طول هفته افتتاح می‌کنیم. 

به گزارش ایسنا، مجتبی عبدالهی در مراسم گرامیداشت هفته دولت که روز پنجشنبه ۱۰ شهریور در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، اظهار کرد: دولت در زمینه اقتصادی با شهامت جراحی اقتصادی را رقم زد و با وجود اینکه با افزایش نرخ‌ها مواجه بودیم اما با روند رو به جلو، ثبات در نرخ‌ها ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه مسائل باید با تلاش شبانه‌روزی دنبال شود و هر هفته باید هفته دولت باشد، اظهار کرد: در مورد اقتصاد، رشد اقتصادی، سرمایه گذاری، اشتغال، افزایش درآمد و کاهش اختلاف طبقاتی از مطالبات مقام معظم رهبری است که باید به صورت جدی مورد توجه باشد. توجه به طرح های کلان در کشور و به تبع آن در استان موضوعاتی است که باید به آن بپردازیم. 

وی با اشاره به اینکه ما باید همه تأکیدات و توصیه های مقام معظم رهبری را به عنوان فرمان و تکلیف سرلوحه قرار بدهیم، گفت: در نشست‌ها و جلسات گذشته حدود 200 مصوبه با 11 هزار میلیارد تومان بار مالی انجام شد. این میزان به انضمام فعالیت‌های مدنظر اقتصادی در استان و پرداختی‌هایی که بانک‌ها باید داشته باشند، مجموعا 100 هزار میلیارد تومان در مصوبه سفر به انجام رسید. 

وی با بیان اینکه دور دوم سفرها تا دو هفته آینده آغاز می‌شود، گفت: بنابراین باید مصوبات سفر را باید به صورت جدی دنبال کنیم. معاونان، فرمانداران و مدیر کل‌ها باید مصوبات سفر خود را به صورت ویژه پیگیری کنند. زیرا حضور رئیس جمهور در دور دوم منوط به عملکرد مصوبات دور اول است. 

استاندار البرز با اشاره به اینکه در هفته دولت 234 پروژه را در تمام شهرستان‌ها افتتاح کردیم، گفت: برای این پروژه 6 هزار و سیصد میلیارد تومان اعتبار صرف و 2 هزار و 800 شغل ایجاد شد. پروژه های دیگری را نیز در دست داریم که در طول هفته افتتاح می‌کنیم. 

وی با بیان اینکه البرز آخرین استان از لحاظ سرانه‌های درمانی است، گفت: با کمبود دو هزار و 300 تخت بیمارستانی در استان مواجه هستیم. در مصوبات سفر اعتبارات خوبی برای بیمارستان‌ها دریافت کردیم و به شدت پیگیر هستیم. شاید تا آخر سال هزار تخت به تخت‌های بیمارستانی استان اضافه شود.

عبدالهی با اشاره به اینکه حدود 550 مدرسه کم داریم، تصریح کرد: حدود 550 هزار دانش آموز در استان داریم و بیشترین کمبود در کرج و فردیس است. اطمینان دارم با همت همکاران سرانه های آموزش افزایش می‌یابد. اکنون حدود 67 مدرسه در حال ساخت است و زمین برای ساخت 60 مدرسه دیگر نیز آماده کرده‌ایم. تعهد ساخت 200 مدرسه داده ایم و با توانایی استان بیش از این هم می‌توانیم بسازیم. تنها نگرانی‌ام از این است که تیم اجرایی نتواند موضوع را ساماندهی کند.

وی با اشاره به اینکه تا آخر سال همه روستاهای استان صاحب گاز می‌شوند، افزود: در زمینه آب سهمیه آب در دوره قبل افزایش یافت و قرار است سهمیه جدید هم دریافت شود. همچنین امسال کمترین قطعی برق و آب را داشتیم.

وی با اشاره به پیگیری موضوع انتقال زندان‌های استان گفت: انتقال دو زندان به تهران مصوب و ابلاغ شده است. در این زمینه جلساتی هم داشته ایم اما ساخت زندان جدید در تهران زمانبر است و همین که مصوب و ابلاغ شده است، گام بلندی است. 

نماینده عالی دولت با بیان اینکه قادر به حل تمام موضوعات و رفع مشکلات زیر ساختی استان هستیم، گفت: در این راستا قرارگاه‌های مختلفی از جمله قرارگاه اجتماعی را ایجاد کرده‌ایم. روند جرائم در تمام استان‌ها حدود 16 درصد افزایش داشته اما در استان ما 6 درصد کاهش داشته است. درواقع نسبت به کل کشور 21 درصد کاهش داشته است. در این مورد توجه به موضوعات فرهنگی، نشست با سمن‌ها، معتمدان و دخیل کردن مردم در فعالیت های اجتماعی موثر است. جمع آوری معتادان باعث کاهش جرائم خرد می شود که باید در این مسیر تلاش کنیم. 

عبدالهی افزود: قرار گاه عفاف و حجاب به طور مرتب برگزار می‌شود و باید به این موضوعات به عنوان کاری فرهنگی توجه ویژه شود.

به گفته عبدالهی در زمینه مسکن نباید به نهضت ملی مسکن اکتفا کنیم، بلکه باید حل مشکلات تعاونی‌ها را مد نظر قرارداده و بافت فرسوده را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهیم. 

وی با بیان اینکه باید بیش از گذشته همدل و هماهنگ باشیم، گفت: توصیه‌های رهبر به دولت نیز همین است. وحدت و انسجام باید سرلوحه ما باشد. به موضوع امید بخشی، اطلاع رسانی و حل مشکلات مردم به طور ویژه پرداخته شود. همچنین همه دستگاه‌ها باید اقدامات و مطالبات خود را اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی میلیارد تومان هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم

به گزارش خبرآنلاین محمدرضا شهیدی افزود: تولیدکننده از حداکثر پتانسیل برای ارتقای کیفی و کاهش قیمت محصولات برای رقابت با برندهای دیگر مانند تولیدات چینی استفاده می‌کند؛ اما شرایط صادرات باید توسط سازمان توسعه تجارت فراهم شود. متاسفانه دخالت معاونت و کمیته‌های دولت در امور بنگاه‌ها هیچ‌گاه به شکل ریل‌گذاری صادراتی نبوده و تنها صنایعی که از اقدام مثبت دولت در صادرات بهره‌مند شده‌اند، کانی‌های فلزی و غیرفلزی و همچنین پتروشیمی‌ها بوده‌اند که آنها هم به نوعی متعلق به دولت هستند.

شهیدی اظهار کرد: امروزه چنانچه به عراق صادرات انجام شود، برای دریافت پول با مشکل مواجه هستیم؛ چرا که حتی در این کشور نتوانسته‌ایم یک ‌شبه‌بانک برای تبادلات مالی ایجاد کنیم، اما تا دلتان بخواهد نهادهای مسوول در این زمینه داریم.

وی با اشاره به اینکه نهادهای مسوول نتوانسته‌اند در نمایشگاه اکسپو از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند، عنوان کرد: تولیدکننده باید به کار تخصصی خودش یعنی تولید بپردازد و ایجاد سازوکارهایی مانند دعوت از هیات‌های تجاری برعهده مسوولان و متولیان است و متاسفانه امروز شاهدیم که تعداد خارجی‌های حاضر در نمایشگاه ‌درصد ناچیزی از شرکت‌کنندگان را تشکیل می‌دهد. 23302 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902905

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • ارزیابی نهایی خسارت آتش سوزی شفت از سوی متولیان بیمه
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم!
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم
  • رگبار شدید و رعد و برق در ۵ استان از فردا | تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در این مناطق | وزش و باد و گرد وخاک در بخش‌هایی از کشور
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری