Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محمد مخبر صبح امروز (پنج شنبه) در بازدید از مرکز جامع ژنتیک نور افزود: علم ژنتیک یکی از موضوعات مهم در آینده مباحث پزشکی، درمانی و دارویی است و این مرکز توانسته با تلاش‌های شبانه روزی متخصصان و مجاهدان خود برگ زرینی در تاریخ علم پزشکی کشور رقم بزند.

وی با اشاره به ایام هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با وجود امکانات بسیار زیاد دشمنان، اما رزمندگان ما توانستند با دینداری و اتکا به خداوند در برابر رژیم مجهز بعثی پیروز شوند لذا اگر آینده علم ژنتیک به دست مجاهدان بیفتد، قطعا کاربری و اقتدار دیگری به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخبر تصریح کرد: دشمنان ملت تا زمانی که به قدرت و اقتدار ایران آگاه نشوند از هیچ توطئه و اقدامی علیه کشور فروگذار نخواهند کرد.

وی در ابتدای سخنان خود به تلاش‌های مقدس متخصصان مرکز جامع ژنتیک نور در تعیین هویت پیکر شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم اشاره و تاکید کرد: اقدامات و دستاوردهای دانشمندان، این مرکز را به یک مکان مقدس تبدیل کرده است و قطعا توفیقات و عزم راسخ مجاهدان و فعالان مرکز جامع ژنتیک نور لطفی از جانب پروردگار و از برکت خون پاک شهدا است.

مخبر با اشاره به فضای معنوی مرکز جامع ژنتیک نور به دلیل حضور پیکرهای شهدا و تشخیص هویت پیکر مطهر آنان گفت: حضور در این مرکز به نوعی توسل به روح شهدایی است که پاک ترین، مقدس ترین و مقرب ترین انسان ها در پیشگاه پروردگار متعال هستند.

معاون اول رئیس جمهور در این بازدید با حضور در آزمایشگاه تعیین هویت پیکر شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم با قرائت فاتحه ، یاد و خاطره آنان را گرامی داشت و همچنین در ادامه از بخش‌های مختلف مرکز جامع ژنتیک نور دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) بازدید کرد.

در جریان این بازدید دکتر حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) گزارشی از پیشرفت ها در روند تعیین هویت شهدای جاویدالاثر، برنامه ها، اقدامات و دستاوردهای این مرکز ارایه کرد.

مرکز جامع ژنتیک نور در بخش‌های مختلف از جمله آزمایشگاه تعیین هویت پیکر شهدا، خدمات ژنوم و کلینیک ژنتیک چندتخصصی و پزشکی خدمات مختلفی را شامل احراز هویت ژنتیک شهدا و خانواده آنان و همچنین خدمات مشاوره‌ای، بالینی و آزمایشگاهی در بخش‌های زنان و زایمان، اطفال و داخلی ارایه می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: معاون اول رئیس جمهور محمد مخبر علم ژنتیک مرکز جامع ژنتیک نور تعیین هویت هویت پیکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۴۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: پیکر شهیدان دوران دفاع مقدس «محمدرضا غضبان احمدی» و «جهانگیر بیات» شناسایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج دانش کهن  ظهر امروز در جمع خبرنگاران  با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا گفت: پیکر دو شهید دوران دفاع مقدس «محمدرضا غضبان احمدی» و «جهانگیر بیات» پس از سال ها دوری از وطن، تفحص، شناسایی و با همکاری امور ایثارگران سپاه و متولیان امر، مراتب شناسایی پیکر مطهر به خانواده معظم شهید اطلاع‌رسانی شد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: پیکر شهید «محمدرضا غضبان احمدی» روز جمعه مورخ 14 اردیبهشت ماه پس از اقامه نماز جمعه مهرشهر از مصلی مهرشهر تشییع و در گلزار شهدای امام زاده طاهر(ع) به خاک سپرده خواهد شد و شهید «جهانگیر بیات» روز شنبه 15 اردیبهشت ماه مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) از ساعت 10 از میدان نماز ماهدشت تشییع و در گلزار شهدای بی بی سکینه به خاک سپرده خواهد شد.

نیاز 290 همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید استان البرز

گفتنی است شهید «جهانگیر بیات» متولد یکم مهرماه سال 1342، بیست و یکم بهمن ماه سال 1361 در عملیات والفجر مقدماتی در فکه و  شهید «محمدرضا غضبان احمدی» متولد چهارم اردیبهشت ماه سال 1343، یکم مهرماه سال 1359 در عملیات تک دشمن در جاده خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل‌آمدند و سال‌ها پیکر مطهرشان جاویدالاثر بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نمره قبولی اکسپو ۲۰۲۴؛ نمایشی از قدرت، اقتدار و امنیت ایران
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است