Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:58:49 GMT

سالانه ۴۰۰ هزار تُن گیاه دارویی تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۴۰۹۳

سالانه ۴۰۰ هزار تُن گیاه دارویی تولید می‌شود

حسین زینلیان فر روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح پروژه آبیاری نوین خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امسال ۲۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت انواع گیاهان دارویی رفت که از این سطح ۴۰۰ هزار تن محصول برداشت می شود.

وی افزود: از مجموع کل تولیدات گیاهان دارویی در سطح کشور ۱۲۰ هزار هکتار مربوط به زعفران، ۳۰ هزار هکتار گل محمدی و مابقی آنغوزه، باریج، گون، کتیرا، زیره و سایر گیاهان دارویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با وجود اینکه امسال خشکسالی میزان تولید زعفران را کاهش داد اما قیمت این محصول افزایش و هر یک کیلوگرم زعفران از ۶۰۰ دلار به یکهزار و ۳۰۰ دلار رسید.

وی بر فراوری زعفران تاکید کرد و گفت: اقدامات لازم برای فرآوری این محصول مهم انجام شده است در صورت فرآوری ابتدایی ارزش افزوده آن ۲ برابر و در صورت استفاده در بخش دارویی ۱۶ برابر ارزش افزوده خواهد رسید.

زینلیان فر با بیان اینکه زعفران کاران نباید دغدغه فروش و قیمت داشته باشند، تصریح کرد: هرساله دولت خرید تضمینی زعفران را انجام می دهد و امسال نیز این روند ادامه خواهدد داشت.

وزیر جهاد کشاورزی به همراه جمعی از مدیران کل وزارتخانه برای کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی هشت پروژه و بررسی وضعیت کشاورزی خراسان شمالی امروز پنجشنبه( ۱۰ شهریورماه) به این استان سفر کرد.

برچسب‌ها بجنورد وزارت جهاد کشاورزی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد وزارت جهاد کشاورزی خراسان شمالی بجنورد وزارت جهاد کشاورزی خراسان شمالی گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ دکتر سعید کریمی در حاشیه افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: تحویل تخت‌های بیمارستانی تازه تاسیس یکی از اقداماتی است که در حال انجام است.
وی گفت: بنای این وزارت خانه بر این است تا ۲۵ هزار تخت بیمارستانی بسازد که تاکنون ۱۶هزار تخت بیمارستانی طی دو سال گذشته تحویل داده شده و ۹۰۰۰ تخت نیز تا شهریورماه امسال تحویل می‌شود.
وی در ادامه گفت: تعداد نیرو‌های متخصص در گذشته کم شده بود که به سرعت در حال تزریق نیرو هستیم.
دکتر کریمی افزود: برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم روزانه مبلغ یک و نیم میلیون تومان هزینه می‌شود.
به گفته وی، تحویل تجهیزات بیمارستانی از دیگر اقداماتی است که عدالت و تعالی نظام سلامت را در کشور اجرایی کند.

دیگر خبرها

  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس