Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: عدم حمایت از رسانه‌های محلی، کم کاری به وجود می‌آورد که این کم‌کاری و خلاء ایجاد شده توسط شبکه‌های خارجی و رسانه‌های ضد انقلاب پر می‌شود.    سید محمدعلی آل هاشم چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در تبریز اظهار کرد: در آذربایجان شرقی صدها رسانه در قالب‌های مختلف وجود دارند که تلاش می‌کنند اخبار و تحولات را روی خروجی قرار دهند اما متاسفانه رسانه‌های استانی به عنوان منبع اخبار به خوبی حمایت نمی‌شوند و این عدم حمایت سبب شده تا رسانه‌ها به عنوان منبع موفق عمل نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با اشاره به دلایل کم فروغ شدن رسانه‌های شهرستانی گفت: با کمال تأسف فشارهای حقوقی، فشارهای اشخاص و فشارهای اقتصادی و اجتماعی سبب شده است تا رسانه های شهرستانی کم فروغ شده و این کم فروغی موجب تاریکی رسانه‌ها می‌شود تا برخی به رسانه‌های خارج نشین روی آورند و رسانه‌های خارجی نشین نیز به اهداف حامیان خود وفادار بوده و خط آنها را دنبال می‌کنند که تهدید بزرگی است.   نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: جایگزینی رسانه‌های خارج نشین فرصت پاسخگویی و توضیح مسئولان را در مسایل مختلف سلب می‌کند.   آل هاشم خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در یک سال گذشته به جهاد تبیین بسیار تاکید کردند بر این اساس فرصت خوبی برای تبیین خدمات دولت توسط رسانه‌ها در راستای جهاد تبیین و اطلاع رسانی توسط رسانه‌ها وجود دارد.   وی هشدار داد: عدم حمایت از رسانه‌های محلی کم کاری به وجود می‌آورد که این کم‌کاری و خلاء ایجاد شده توسط شبکه‌های خارجی و رسانه‌های ضد انقلاب پر می‌شود.   وی با بیان اینکه رسانه‌ها عامل توسعه هستند و با خاموشی انسان‌ها فرصت توسعه از بین می‌رود، گفت: مسئولان باید تلاش کنند و رسانه‌ها پویا باشند تا بتوانند امتیازات بزرگی را برای منطقه خود کسب کنند.   امام جمعه تبریز ادامه داد: خبرنگاران رکن اصلی رسانه‌ها هستند و باید قلم و بیان خود را برای تعالی اسلام کشور و ملت به کار بگیرند.   امام جمعه تبریز خاطرنشان‌کرد: رعایت حق، انصاف و امانتداری، پرهیز از سیاه‌نمایی، دوری از انتشار اخبار مشکوک و مبهم از مواردی است که باید خبرنگاران به آن توجه کنند.   وی افزود: دقت، صحت، دوری از تشویش افکار، امیدوار کردن مردم، حفظ حرمت و حدود سازمان‌ها و حریم اشخاص، اخلاق مداری و تقوای حرفه‌ای از مصادیقی است که خبرنگاران را در حرفه خود موفق می‌کند.    آل هاشم ادامه داد: نگاه حزبی، ایجاد دلسردی و عدم پذیرش خطاها از جمله آفات کار خبرنگاری است که با روح صداقت و حقیقت بینی منافات دارد.   وی با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند با انجام این نکات حرفه خبرنگاری را بهتر در خدمت جامعه قرار دهند، گفت: خبرنگاران مشکلات و مطالبات مردم را بدون کم و زیاد و حفظ امانت به گوش مسئولان برسانند، با انصاف پیگیری کنند و خواسته‌های به حق مردم را مطالبه کنند.   وی تاکید کرد: اخباری که با سلیقه خبرنگار سازگار نیست نباید از متن خبر حذف شود در واقع اعمال نظر شخصی در تنظیم خبر آسیب آفرین است.   وی همچنین اظهار کرد: رصد به موقع اخبار و گزارش ها، انتقال به مخاطبان، رصد بازتاب اخبار، تعیین تیترهای متقن، هنرمندانه و جذاب البته برای جذب مخاطب، داشتن فرهنگ رسانه‌ای و اخلاق مداری، دوری از غلو، فریب و جنجال آفرینی، نگاه تحقیقی و نقادانه، ارائه پیشنهادات کاربردی به مدیران، اطلاع رسانی از خدمات دستگاه‌ها، قدم گذاشتن در مسیر رشد جامعه، ترویج مسائل قرآنی و نشر ارزش های اسلامی، دینی و انقلابی، تزریق نشاط و شادی در جامعه و خانواده، توجه به جهاد تبیین از الزامات خبرنگاران متعهد و انقلابی در گام دوم انقلاب به حساب می‌آید.   امام جمعه تبریز همچنین گفت: خبرنگاران باید خود را مدیون و وام دار خون شهدا، ارزش های انقلاب، امام راحل و محرومان بدانند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: امام جمعه تبریز رسانه ها کم کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۴۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق(ع)

ویژه برنامه «کوی محبت» به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) جمعه شب از شبکه دو سیما به روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه دو، «کوی محبت» با اجرای مهدی اعرابی جمعه، ۱۴ اردیبهشت در شب شهادت امام جعفر صادق(ع) ساعت ۲۲ و ۱۰ دقیقه از شبکه دو پخش می‌شود.

در این برنامه مهدی اعرابی میزبان حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی طباخیان (کارشناس مذهبی) و حاج احمد چینی است. حجت‌الاسلام والمسلمین طباخیان درباره سیره رفتاری آن امام بزرگوار به بیان سخنانی می‌پردازد. همچنین گفتگو با حاج احمد چینی و مداحی توسط ایشان از دیگر قسمت‌های این برنامه است.

«کوی محبت» با حضور اساتید حوزه، دانشگاه، شخصیت‌ها و کارشناسان ابعاد شخصیتی ائمه اطهار(ع) را بررسی می‌کند که با توجه به شهادت امام جعفر صادق(ع) این قسمت از برنامه به بررسی شخصیت امام جعفر صادق(ع) اختصاص دارد.

این برنامه کاری از گروه معارف شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی علی رضا کاردان امین و کارگردانی محمد حسام مدنی است که جمعه، ۱۴ اردیبهشت حوالی ساعت ۲۲ و ۱۰ از شبکه دو پخش می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • گلر لیگ‌ برتری 1 ماه و 24 روز دور از کلین‌شیت!
  • پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • از معلمان امین شهر، قدردانی شد
  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • کت چرم معروف آل پاچینو(عکس)