Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@02:07:40 GMT

کوثری: این دفعه مذاکرات هسته ای با دفعه قبل فرق می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۴۳۵۲

کوثری: این دفعه مذاکرات هسته ای با دفعه قبل فرق می‌کند

محمد اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در کرج، در مراسم گرامیدشت هفته دولت که روز پنج شنبه در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، با اشاره به موضوع جراحی اقتصادی بزرگ دولت گفت: موضوع جراحی اقتصادی از کارهای بزرگ دولت بود که اگرچه با افزایش قیمت‌ها همراه بود اما اگر اینکار انجام نمی‌شد کشور دچار مشکلات عدیده‌ای می ‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصاددان‌های مجلس نیز به آینده اقتصاد بسیار خوشبین هستند و اکنون هم اقتصاد ما رشد خوبی پیدا کرده اما هنوز نیاز به کار دارد.

وی افزود: در حاکمیت سه عامل رهبری، کارگزاران و مردم بسیار موثر هستند.

کوثری در این رابطه تاثیرگذاری اظهار کرد: در دوران‌ مختلف ۴۳ سال گذشته، دو عامل رهبری، کارگزاران با هم هماهنگ بودند و عامل سوم یعنی مردم خیلی حس رضایت نداشتند مگر در برخی مقاطع مانند مقطع ریاست جمهوری شهید باهنر و رجایی و چهار ساله ریاست جمهوری احمدی نژاد و دولت فعلی.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس یازدهم و دولت اقدام شایسته‌ای در زمینه مذاکرات هسته ای داشتند.

وی افزود: این دولت اقتصاد را وابسته به این مذاکره نکرده است. موضوع هسته ای در دولت قبل به نتیجه رسیده بود و تعهدات ما انجام شد اما آمریکایی‌ها به هیچ تعهدی عمل نکردند و مذاکره را بر هم زدند.

کوثری تصریح کرد: این دفعه مذاکره با دفعه قبل فرق می‌کند و این بار ما هستیم که مشخص می‌کنیم نه آن‌ها. زیرا در گذشته آن‌ها بازی را بر هم زدند.

وی اظهار کرد: مصوبه مجلس و هماهنگ شدن مجلس و دولت به ساخت و غنی سازی اورانیوم ۶۰ درصد منجر شد که طرف مقابل متوجه اشتباه خود شده و درخواست مذاکره کردند. می‌توانیم میزان غنی سازی ۶۰ درصد را تبدیل به ۹۳ درصد کنیم که به معنی بمب اتم است. اگرچه ما به دنبال این موضوع نیستیم ولی اگر طرف مقابل دیر بجنبد توانایی این موضوع را داریم. اکنون آن‌ها به ما نیاز دارند.

وی با بیان اینکه اکنون دیگر آمریکا و اروپا مانند سابق جایی در منطقه ندارد، گفت: نفوذ ایران در منطقه بسیار خوب است. کشورهایی که با ما هستند دارای موشک و پهباد و انواع و اقسام ابزار اقتداری هستند و خود تولید می‌کنند و به روز شده اند.

وی با اشاره به اینکه مجلس یازدهم و دولت اقدام شایسته‌ای در زمینه مذاکرات هسته ای داشتند، گفت : ما می‌توانیم میزان غنی سازی ۶۰ درصد را تبدیل به ۹۳ درصد کنیم اگرچه ما به دنبال این موضوع نیستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگرچه رسانه‌های مجازی و دست نشانده استکبار به گونه‌ای موضوع را نشان می‌دهند که ما به آن‌ها نیاز داریم و درحالی که نگران مذاکرات نیستیم اگرچه به دنبال حق خود هستیم. توانمندی هسته ای ما افزایش یافته و ثمره آن را میبینیم.  

وی در پایان به خدمتگزاری، امید آفرینی و عمل گرایی در مدیران تأکید کرد و گفت: امیدواریم مردم ثمره این تلاش‌ها را ببینند. مصمم هستیم این مسیر تا زمان ظهور امام زمان ادامه دهیم و این پرچمی که بر اساس عدالت و امنیت برافراشته شده را به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) برسانیم و دنیا پر از عدل و داد شود.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: کوثری هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۴۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است

به گزارش قدس آنلاین، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اولویت اساسی مجلس دوازدهم از نظر دولت چیست اظهار کرد: اولویت اساسی همه، چه دولت و چه مجلس، توجه به معیشت مردم است؛ امروز اولویت مردم مسائل اقتصادی است و بر همین اساس، شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام شد.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا زمینه‌های تحقق شعار سال فراهم شود افزود: ایجاد زمینه‌های مشارکت حداکثری مردم در حوزه‌های مولد اقتصادی، امکان ایجاد رقابت و شرایط مناسب برای تولید اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های زاینده و سازنده اقتصادی و عدم رقابت منفی دولت و نهادهای دولتی و حاکمیتی با بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که وجه مشترک میان دو قوه مجریه و مقننه است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نظارت مؤثر بر بازار، مهار مؤثر تورم و حمایت بیش از پیش از فعالیت‌های مولد اقتصادی، باید زبان مشترک مجلس و دولت باشد تا ان شاء الله بتوانیم خدمت‌رسانی موثرتری برای مردم و کشور انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است