Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@22:27:04 GMT

مشکلات ۶ شهرستان استان یزد تشریح شد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۴۴۰۸

مشکلات ۶ شهرستان استان یزد تشریح شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صباغیان، عصر پنجشنبه در شورای اداری استان با حضور رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: اقدامات دستگاه قضا در حوزه فساد ستیزی و توجه به حقوق عامه و تمرکز بر زندان زدایی و جایگزین کردم مجازات های غیر حبس قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر لازم است که آگاه سازی و شفاف سازی افکار عمومی نسبت به پرونده های مهم مالی صورت گیرد تا مردم در جریان این موارد قرار گیرند واین تصور نشود که این افراد هم مشمول طرح زندان زدایی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صباغیان پیشنهاد داد که مسئولان دستگاه قضا در هر شهرستان با ریش سفیدان هر شهرستان ارتباط برقرار کنند تا بسیاری از مسائل با ریش سفیدی مرتفع شود و پرونده جدیدی وارد دستگاه قضا نشود.

وی به یکی از ایرادات قانونی مربوط به سرقت های زیر ۳۰ میلیون تومان اشاره کرد و افزود: این سرقت ها شاکی خصوصی می خواهند از این رو شاهد ایجاد ناامنی در جامعه و در بین مردم هستیم و قوه قضائیه و نیروی انتظامی نیز از این روند راضی نیستند و باید مورد بازنگری قرار گیرد.

نماینده مردم مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مروست در مجلس شورای اسلامی به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و از جمله آنها به مشکلات زندان روباز ابرکوه در منطقه فراغه و بلاتکلیفی واحد پتروشیمی ابرکوه با سهام مردم و از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان یزد اشاره کرد.

وی درباره مشکلات شهرستان مروست به قنات آستانه اشاره کرد که باعث شده است که مردم این شهرستان نتوانند برای زمین هایشان سند مالکیت بگیرند و می توان به تخصیص آب این مشکل را حل کرد.

وی درباره شهرستان خاتم به درگیری های مرتع داران این شهرستان در فصل بهار اشاره کرده و خواستار رسیدگی به حل این مشکلات به صورت قانونی شد چرا که پیگیریهایی که تاکنون انجام شده ، نتیجه بخش نبوده است.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی به ضرورت جابجایی پاسگاه شهید مدنی به عنوان بارانداز قاچاق مواد مخدر و انسان در این شهرستان تاکید کرد و افزود: زمین برای جابجایی در نظر گرفته شده است و امید است با تخصیص اعتبار مناسب، این جابجایی هر چه صورت انجام شود تا امنیت در شهرستان برقرار شود.

وی به مشکلات شهرستان بهاباد به صدور مجوز برای معدن همیجان در بهترین منطقه آب و هوایی شهرستان در محل چشمه های آبی منطقه اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم شاهد احقاق حقوق مردم شهرستان های معدن خیز استان در وصول عوارض معدنی باشیم.

کد خبر 5579197

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری یزد اداره كل دادگستري استان يزد محمدرضا صباغيان مجلس شورای اسلامی هفته دولت بوشهر اربعین حسینی اربعین 1401 کرمانشاه ویروس کرونا آمار کرونا گرگان قزوین افتتاح طرح عمرانی خراسان رضوی اردبیل گناوه مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۴۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت تقسیم می شود؟

به گزارش تابناک، علیرضا فخاری استاندار تهران عصر امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با تشکیل استان‌های شرقی و غربی تهران اظهار کرد: موضوع تقسیمات استان تهران در حال کارهای مطالعاتی است و در حال حاضر این موضوع در کمیسیون‌های مرتبط دولت با همه مشخصات بررسی شده و باید در هیأت دولت و سپس مجلس شورای اسلامی تصویب و در نهایت پس از قبولی، ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی مخالف و برخی موافق این طرح هستند و هر یک استدلال‌هایی دارند، افزود: باید در فضایی منطقی و معقول به موضوع تقسیمات بپردازیم و به دور از احساسات و نگرش‌های سیاسی و منطبق با شرایط محیطی و منطقه‌ای تصمیم‌گیری شود که زمینه‌ساز رفع مشکلات مردم باشد.

استاندار تهران تاکید کرد: در تقسیمات کشوری باید به نقطه‌ای از اطمینان بخشی برسیم که مردم می‌توانند زندگی توأم با آرامش داشته باشند و در حوزه‌های زیرساختی مشکلاتی از قبیل تأمین آب و برق، حمل‌ونقل و ارتباطات وجود نداشته باشند.

فخاری تصریح کرد: اگر قرار است تقسیمی صورت بگیرد باید این مشکلات زیرساختی نیز مورد کندوکاو قرار بگیرد تا با تقسیمات، موقعیت برتری فراهم و خلق شود نه اینکه فرصت شرایط عادی از مردم سلب شود.

 منبع: فارس

دیگر خبرها

  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • تشریح جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه