Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@06:59:41 GMT

آب‌گیری سد بلوبین ایجرود تا پایان سال آینده

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۴۵۷۸

آب‌گیری سد بلوبین ایجرود تا پایان سال آینده

ایسنا/زنجان مدیرعامل مشاوران طرح سد بلوبین اظهار کرد: در صورتی که منابع مالی کافی به موقع تامین شود، تا انتهای سال آینده این سد به مرحله آب‌گیری خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، صبح امروز (۱۰ شهریورماه) در ادامه سفر مسئولان‌ استانی به ایجرود، نماینده عالی دولت در استان زنجان از روند پیشرفت عملیات اجرایی سد بلوبین بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حاشیه افتتاح این پروژه، مدیرعامل مشاوران طرح سد بلوبین با اشاره به جزئیات اجرای این سد آبی، عنوان کرد: حدود ۱۰ میلیون متر مکعب آب تنظیمی سد بلوبین را تشکیل می‌دهد که این میزان آب تنظیمی، بالای ۹۵ درصد ضمانت دارد که از این مقدار، ۳.۵ میلیون مترمکعب برای مصرف آب شرب پیش‌بینی شده است و ۶.۱ متر مکعب باقی مانده در حال حاضر آزاد است و این امکان وجود دارد که برای مصارف صنعتی منطقه تخصیص داده شود.

حبیب‌الله افشاریان با اشاره به سهم حق‌آبه مصرف زیست‌محیطی این سد، بیان کرد: قریب به ۷ میلیون مترمکعب برای آبیاری ۲۵۰ هکتار زمین پیش‌بینی شده است و حدود ۲ میلیون مترمکعب نیز میزان تبخیر سالانه آب این سد را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به آورده سالانه آب رودخانه به این سد، افزود: براساس آمارهای موجود، میزان آب رودخانه‌ای وارد شده به این سد در بلندمدت، سالانه ۴۱ میلیون مترمکعب خواهد بود و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده است که مخزن خالی از آب در این سد وجود نداشته باشد. همچنین تا به امروز میزان ۲ میلیون مترمکعب خاک‌برداری صورت گرفته و ۲ میلیون مترمکعب نیز مجموع عملیات خاکریزی است.

افشاریان با اشاره به زمان آبگیری سد بلوبین، خاطرنشان کرد: در ابتدا، بازه زمانی ۴ ساله برای آبگیری این سد پیش‌بینی شده بود. تا به امروز نیز سخت‌ترین بخش عملیات اجرایی یعنی پی‌ریزی و ایجاد تونل انجام شده و در صورتی که منابع مالی کافی به موقع تامین شود، تا انتهای سال آینده این سد به مرحله آبگیری خواهد رسید.

در ادامه این بازدیدها، کارخانه تامین خوراک دام و طیور ایجرود با مجموع سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰۰ تن و ظرفیت اسمی ۳۵۰۰۰ هزار تن و با ایجاد اشتغال دائم ۱۵ نفر به بهره‌برداری رسید.

کارخانه تامین خوراک دام و طیور ایحرود با مجموع سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰۰ تن و ظرفیت اسمی ۳۵۰۰۰ هزار تن و با ایجاد اشتغال دائم ۱۵ نفر در محل ناحیه صنعتی زرین‌آباد افتتاح شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان سد میلیون مترمکعب سد بلوبین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طارمی عامل خروج «الکسیس سانچز» از اینتر

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال اینتر ایتالیا در فاصله ۵ هفته به پایان فصل جاری رقابت های سری آ توانست قهرمانی خود را مسجل کند تا برای بیستمین بار در تاریخ این رقابت ها عنوان قهرمانی را کسب کرده باشد.

سایت انگلیسی «yardbarker» در رابطه با شرایط اینتر برای فصل آینده نوشت: «الکسیس سانچز» مهاجم شیلیایی در پایان فصل جاری از اینتر جدا خواهد شد تا جا برای مهدی طارمی بازیکن ایرانی باز شود. نراتزوری (لقب تیم اینتر) برای فصل آینده خط حمله قوی نخواهد داشت. «الکسیس سانچز» تنها کسی نخواهد بود که در پایان قراردادش اینتر را ترک می کند. «استفانو سنسی» نیز پس از یک دوره مصدومیت جایی در ترکیب اینتر برای فصل آینده ندارد.

به احتمال زیاد برای فصل آینده «لائوتارو مارتینز» مهاجم ثابت اینتر خواهد بود و مهدی طارمی نیز به عنوان مهاجم ذخیره در بازی ها به کار گرفته خواهد شد.

کد خبر 6093723

دیگر خبرها

  • طارمی عامل خروج یک ستاره از اینتر
  • طارمی عامل خروج «الکسیس سانچز» از اینتر
  • برونو فرناندز: تا پایان یورو 2024 به آینده‌ام در منچستریونایتد فکر نمی‌کنم
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • حمایت کاپیتان: تا پای مرگ با ژاوی هستیم
  • ستاره بارسلونا: به جدایی فکر نمی‌کنم
  • امام تعمیرات پروژه آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد