Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار شهر میراث جهانی یزد با اشاره به اینکه شرکت نفت یزد با مخازن بزرگ الان در داخل شهر و کنار راه‌آهن قرار گرفته است، گفت: انتقال ندادن شرکت نفت یزد به خارج شهر تهدید جدی برای یزد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالقاسم محی‌الدینی امروز _پنجشنبه دهم شهریورماه_ در نشست شورای اداری استان یزد که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در یزد با مشکل مواجه شده، شرکت نفت یزد است که پیش از این در حاشیه شهر بوده و الان در داخل شهر و نزدیک ریل راه‌آهن قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این موضوع با توجه به اینکه مخازن نفت در این شرکت قرار دارد، خطرات بسیاری می‌تواند برای یزد داشته باشد، اما اقدام مؤثری از طرف شرکت نفت صورت نگرفته است.

شهردار یزد افزود: با توجه به محل زمین، با تغییر کاربری و فروش زمین می‌توان هزینه و اعتبار لازم برای جابه‌جایی این مخازن به خارج شهر را انجام داد و درخواست داریم که قوه قضائیه در این زمینه حمایت لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: بعضی از قوانین داریم که واقعاً برای ما مشکل ایجاد کرده که یکی از این موارد قانون تسهیل است، موضوعی که سبب شده که زمین‌ها روی کاغذ تقسیم‌بندی و فروخته شود و ما زمانی متوجه شویم که شروع به ساخت توسط مردم در آن انجام شده است.

محی‌الدینی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در شهرداری‌ها با آن روبه‌رو هستیم، آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ که منجر به تخریب شده، اما دلیل اولیه آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مشکل مختص یزد نیست و در تمام شهرها وجود دارد از جمله در تهران نزدیک به ۷۰ هزار رأی صادر شده است، عنوان کرد: از جمله دلایل این طرح‌ها تغییر طرح‌های تفصیلی، وارد شدن حریم به داخل شهر و موارد مختلف دیگر است که امروز این دلایل برطرف شده است.

شهردار شهر میراث جهانی یزد تصریح کرد: با توجه به اینکه دلیلی بر این تخریب‌ها وجود ندارد، مشکلاتی با اجرای آرا به وجود می‌آید و باید جلوی آن را بگیرد به همین دلیل دو پیشنهاد به صورت مکتوب ارائه می‌شود.

محی‌الدینی گفت: پیشنهاد اول شهرداری‌ها آن است که ریاست دیوان اجازه بازگشت یک مرتبه دیگر این آرا به کمیسیون‌ها برای بررسی دوباره را صادر کنند و به این واسطه موضوع چنین آرایی را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در این موارد تخلف انجام و رأی صادر شده، پیشنهاد ما این است که عفو سراسری برای این نوع مجازات‌ها از سوی مقام معظم رهبری انجام شود.

کد خبر 601631

منبع: ایمنا

کلیدواژه: برنامه ریزی شهری ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد شهرداری یزد یزد شهر مدیریت شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شرکت نفت یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۴۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان

ثریا قربانی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : پس از بررسی‌های لازم نتایج این نمونه برداری‌ها نشان داد با توجه به اینکه فصل کشاورزی در منطقه آغاز نشده است و هنوز کود و سمومی به اراضی کشاورزی حاشیه این رودخانه داده نشده است، کیفیت آب رودخانه و تالاب هشیلان بسیار نزدیک به هم است از این رو با موافقت سازمان حفاظت محیط زیست، آب این رودخانه تا پایان فروردین ماه به این تالاب انتقال پیدا کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳.۵ میلیون متر مکعب انتقال آب انجام گرفته است اضافه کرد: در همین راستا مقرر شده است پس از این مدت زمانی، دوباره از آب این رودخانه نمونه برداری انجام شود که اگر کیفیت آب آن تغییری نیافته بود مجددا عملیات انتقال آب تا زمانی که امکان انتقال وجود دارد، انجام شود.

قربانی، با بیان اینکه بارندگی‌های مناسب سال زراعی جاری در احیای این تالاب بی تاثیر نبوده است یادآور شد: به دلیل خشکسالی‌های متوالی سال‌های گذشته و برداشت‌های بی رویه آب توسط چاه‌های متعدد غیرمجاز اطراف تالاب، آب سفره‌های زیرزمینی منطقه کاهش شدیدی پیدا کرده بود که این امر موجب شده بود بارندگی‌ها به تنهایی قادر نباشد این تالاب را احیا کند.

وی گفت: از این رو انتقال آب از رودخانه رازآور باعث شد که الان شاهد پرآبی کامل تالاب بوده و علاوه بر این منابع آبی منطقه تا حد زیادی احیا شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • اعتبار ندادن بانک‌ها برای وام ازدواج این بار دغدغه زوج‌های جوان شد
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم
  • اعضای شبکه «چتر بیت» دستگیر شدند؛ شبکه «چتر بیت» چه کسانی هستند و چه کاری انجام می‌دادند؟!
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟
  • پرونده مافیایی در دنیای ایجنت‌ها؛ وقتی کمیسیون انتقال منجر به تهدید می‌شود