Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:23:10 GMT

٨٠٠ پروژه نیمه تمام ورزشی کشور در یکسال اخیر پایان یافت

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۵۰۷۳

٨٠٠ پروژه نیمه تمام ورزشی کشور در یکسال اخیر پایان یافت

به گزارش ایرنا به نقل  از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، سیدحمید سجادی روز پنجشنبه در نشست مشترک با استاندار و مجمع نمایندگان گیلان در رشت افزود: بسیاری از پروژه های نیمه تمام مربوط به پنج تا ۳۵ سال گذشته هستند ، اتمام این پروژه ها یکی از دغدغه ها و اولویت های وزارت ورزش است.

وی با بیان اینکه استان های گیلان، فارس، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، تهران، البرز و مازندران از جمله استان های فعال و موفق در حوزه ورزش قهرمانی و استراتژیک در حوزه ورزش و جوانان هستند، گفت: گیلان با توجه به ظرفیت های ورزشی بویژه در نیروهای مستعد ورزشی سهم بسزایی در موفقیت های ملی و جهانی ایران در حوزه ورزش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ورزش و جوانان با  اشاره به اهمیت اماکن ورزشی سرپوشیده در گیلان با توجه به شرایط آب و هوایی خاص استان افزود: تجهیز اماکن ورزشی نیازمند منابع مالی است که سال گذشته حدود سه هزار میلیارد از محل ۲۷ صدم درصد در حوزه ورزش هزینه شده است و امسال با توجه به ابلاغ سازمان برنامه و بودجه ۶۵۰ میلیارد از محل ۲۷ صدم درصد به بخش عمرانی تعلق می‌گیرد.

وی در ادامه به دیدار با وزیر ورزش آذربایجان در مسابقات کشورهای اسلامی اشاره و اظهار کرد: در این دیدار توسعه و همکاری های ورزش منطقه ای و مرزی در دستور کار قرار گرفت که در این راستا به دنبال توسعه ورزش های آبی و ساحلی، همگانی، کشتی های بومی و محلی و تفریحات سالم هستیم که این خود نیازمند همکاری ادارات کل ورزش و جوانان مناطق گردشگری و ساحلی است.

کم توجهی به ورزش گیلان در سالیان گذشته 

استاندار گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه وحدت خوبی میان مردم و مسئولان در راستای حل مشکلات استان برقرار است، گفت: گیلان یکی از استان‌های مهم در حوزه ورزش است که تاکنون قهرمانان متعددی تقدیم ورزش قهرمانی کشور کرده اما در سالیان گذشته با کمترین توجه مسئولان مواجه بوده است. 

اسدالله عباسی با اشاره به وجود محدودیت‌های رشته و امکانات ورزشی در گیلان افزود: این استان در حوزه  زیرساخت‌های ورزشی دارای محدودیت‌هایی است از اینرو در تلاشیم شاخص‌های توسعه ورزش‌های همگانی، قهرمانی و حتی بومی‌ محلی را در گیلان گسترش دهیم. 

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم توجه به ورزش‌های بومی ‌محلی در این استان افزود: در گیلان رشته‌های ورزشی بومی‌محلی بسیار زیادی شامل کشتی گیله‌مردی وجود دارد که زادگاه آنان گیلان بوده و توجه به این رشته‌ها منجر به افزایش نشاط اجتماعی در جامعه می‌شود.

عباسی با بیان اینکه تیم‌های فوتبال ملوان‌ بندر انزلی، چوکا تالش، سپیدرود و داماش رشت باعث ایجاد شور و نشاط در گیلان شده اند،  اظهار داشت: تیم‌های فوتبال گیلان باعث شور و نشاط استانی شدند که این امر نشان دهنده قابلیت گیلان در رشته‌های مختلف ورزشی است بنابراین باید به آن توجه شود چراکه درخشش استعدادها را به دنبال دارد. 

وی ورزش‌های ساحلی را یک ظرفیت و بستر مهم برای استان گیلان دانست و تصریح کرد: فوتبال ساحلی در گیلان خود را به خوبی نشان داده ولی باید به ورزشکاران رشته‌های ساحلی به ویژه فوتبال و والیبال توجه ویژه کرده و از این ورزشکاران حمایت کند.

استاندار گیلان با اشاره به ایجاد رشته‌های ورزشی ساحلی در مدارس گیلان افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد تا در برخی از مدارس گیلان رشته والیبال و فوتبال ساحلی ایجاد شود تا از این طریق بتوانیم استعدادهای مختلف را شناسایی کنیم.

دکتر عباسی با گله‌مندی از عدم توجه به رشته قایقرانی در استان گیلان توسط دولت‌های گذشته افزود: به رغم برخورداری گیلان از دریا و تالاب های انزلی و عینک در رشته قایقرانی که ریشه در تاریخ این استان دارد پیشرفت زیادی نکرده که باید در راستای توسعه رشته قایقرانی در گیلان توجه ویژه شود.

وی با اشاره به پایین بودن سرانه امکانات ورزشی در گیلان خاطر نشان کرد: از مهرماه و با آغاز فصل پاییز و بارش، امکان ورزش در اماکن رو باز استان وجود ندارد لذا باید به توسعه سرانه امکانات ورزشی در  کمک شود چراکه بخشی از امکانات و سالن‌های ورزشی به دلیل نبود نظارت کافی با مشکل مواجه شدند.

استاندار گیلان اظهار داشت: دستگاه‌ها و ارگان‌ها باید سالن‌های موجود را در اختیار جوانان و به ویژه روستائیان قرار دهند که در چند وقت اخیر این مهم در حال انجام است.

ورزشکاران حرفه ای نیازمند توجه ویژه وزارت ورزش هستند 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت های ورزش قهرمانی و همگانی در گیلان و ورزشکاران حرفه ای در رشته های متنوع، نیازمند نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان به زیر ساخت های ورزشی گیلان هستیم.

سید کاظم دلخوش افزود: تکمیل اماکن و سالن های ورزشی نیمه کاره و رها شده، اختصاص امکانات و تجهیزات ورزشی مناسب، توجه به تیم های ورزشی فعال و حمایت از قهرمانان ورزشی از خواسته های مجمع نمایندگان گیلان از وزیر ورزش و جوانان برای توسعه بیش از پیش حوزه ورزش و تربیت بدنی در این استان است.

در این نشست هر یک از اعضای مجمع نمایندگان گیلان نقطه نظرات خود را برای بهبود وضعیت ورزش و نیز حوزه پر اهمیت جوانان این استان بیان کردند. 

همچنین با اهدائ حکمی از سوی سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به دکتر عباسی ، استاندار به سمت رییس ستاد برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی گیلان منصوب شد.

در این نشست محمد رهبری دارنده مدال طلا  و برنز رشته شمشیربازی،  علی رمضانی دارنده مدال طلا رشته والیبال، الهه پورصالح دارنده مدال نقره والیبال، سارا بهمن یار دارنده مدال برنز کاراته و فائزه رفیعی مقام چهارم رشته شمشیربازی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی و امیررضا معصومی دارنده مدال طلای رقابت های جهانی بلغارستان تجلیل شدند.

برچسب‌ها رشت باشگاه پرسپولیس گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت باشگاه پرسپولیس گیلان رشت باشگاه پرسپولیس گیلان مجمع نمایندگان گیلان ورزش و جوانان حوزه ورزش دارنده مدال وزیر ورزش رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸ پروژه نیمه‌کاره حوزه کتابخانه‌های عمومی در مازندران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از ۲۸ پروژه نیمه‌کاره در حوزه کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سکینه خاتون‌مهدیان، در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آمل واقع در سالن شهیدان عباس‌زاده این شهرستان با بیان اینکه از ۱۲ میلیون عضویت در کتابخانه‌های عمومی کشور، سه میلیون و ۸۰۰ عضو شامل مازندران هستند، اظهار کرد: از ۱۲۴ باب کتابخانه در این استان شش باب سال گذشته اضافه شد.

وی با بیان اینکه دو باب مشارکتی واقع در زندان و مستقل شباهنگ آمل به بهره‌برداری رسید، افزود: در آمل کتابخانه‌های داریم که پاسخگوی نیاز مردم این شهر نیستند، متقاضیان این شهر با ورود به کتابخانه با نبود فضا و صندلی مواجه می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با تاکید بر اینکه این حجم از حضور در کتابخانه‌ها به اطمینان خانواده‌ها نسبت به فضای امن کتابخانه برمی‌گردد، اظهار داشت: با وجود چنین استقبالی باید بیشتر در این حوزه کار کرد.

مهدیان با بیان اینکه سه کتابخانه جوابگوی شهرستان آمل را نمی‌دهد و ساخت کتابخانه مرکزی بهترین راهکار است، گفت: باید در سال‌جاری و طی سفر رئیس‌جمهور به این استان، استارت کار ساخت کتابخانه مرکزی این شهرستان زده شود و با کمک و ظرفیت خیرین به ساخت کتابخانه بپردازیم.

وی از ۲۸ پروژه نیمه‌کاره در مازندران خبر داد و مطرح کرد: استان آمادگی ساخت کتابخانه مرکزی آمل را در صورت فراهم شدن زمین جهت ساخت با آخرین تجهیزات و امکانات دارد.

چشم‌انتظاری ۵۰ ساله آملی از بهره‌مندی کتابخانه مرکزی

یوسف لاطف رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آمل نیز در این نشست با اشاره به فعالیت شش کتابخانه نهادی در این شهرستان گفت: آمل از یک کتابخانه روستایی و دو کتابخانه مشارکتی زندان بند مردان و زنان و کتابخانه مستقل شباهنگ و ۱۰ کتابخانه برخوردار است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ با افزایش چهاردرصدی نسبت به سال ۱۴۰۱، شاهد عضویت هفت هزار و ۱۶۹ هزار نفر در کتابخانه‌ها بوده‌ایم، افزود: تمام تلاش و هدف این نهاد در سال‌جاری رساندن به ۹ هزار عضویت است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی آمل با اشاره به اینکه در امر امانت با ۷۴ هزار و ۷۷۷ جلد به رشد ۱۰ درصدی رسیدیم و در سال‌جاری هدف ارائه ۹۰ هزار جلد کتاب است، تصریح کرد: در مجموع ۱۰۷ هزار و ۲۳۹ منبع کتاب داریم که این تعداد دو سال گذشته ۱۰۲ هزار و ۱۷۶ جلد بود و هدفمان در سال‌جاری، تعداد ۱۱۵ هزار جلد است.

لاطف عنوان کرد: در اجرای تأمین نیم درصدی شهرداری، هدف اول یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در هدف دوم دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و نهایی به چهار میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای ۷۴۱ برنامه در سال گذشته اظهار داشت: بارها برای ساخت کتابخانه مرکزی جلسات برگزار شد و حتی دو تا زمین در این شهرستان مطرح شد که اولی واقع بلوار بسیج بود، اما به دلیل کمبود زمین در کمیسیون ۵ مورد توجه قرار نگرفت، در ادامه زمین دوم بلوار ولایت، روبه‌روی قجرمحله معرفی شد که به دلیل مسائل زمین در امر معارضه به بن‌بست خوردیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه برای بهره‌مندی از یک کتابخانه مرکزی نیم قرن است که درگیر هستیم، اظهار داشت: با توجه به تعداد عضویت و متقاضیان، کتابخانه عمومی فعلی جوابگوی مردم این شهرستان نیست.

وی با اشاره به حضور اعضای مجمع خیران و ظرفیت آنها از مساعدت ۵۰ میلیون تومانی این مجمع نسبت به کتابخانه عمومی شهرستان در سال گذشته خبر داد.

کد خبر 751327

دیگر خبرها

  • ۲۸ پروژه نیمه‌کاره حوزه کتابخانه‌های عمومی در مازندران
  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • فیلم| پایان یک رقابت
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • همه چیز درباره المپیاد ورزش‌های فناورانه + لینک ثبت نام
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز