Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:48:28 GMT

معاون رییس‌جمهور: ارزآوری ترانزیت کالا باید احیا شود 

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۵۱۳۰

معاون رییس‌جمهور: ارزآوری ترانزیت کالا باید احیا شود 

به گزاری خبرنگار ایرنا، محسن رضایی روز پنجشنبه و در کارگروه توسعه صادرات استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ۲ قرن گذشته کشور ایران محل عبور کاروانهای تجاری بسیاری بود، افزود: موقعیت جغرافیایی کشور در ارتباط با سایر کشورها از مسیر ریلی، جاده ای و هوایی باید تقویت شود تا امکان بهره بردن از حمل و نقل کالا شکل گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر بتوانیم از ۵۰۰ میلیارد دلار صادرات روسیه به چین فقط یک درصد آن را در ترانزیت کالا به دست آوریم، رقم قابل ملاحظه ای است ولی مشکل ما در حوزه حمل و نقل جاده ای است و با حل کردن مشکلات زیر ساختی توان رسیدن به مرز ۸۰ میلیارد دلار از محل ترانزیت و حمل و نقل کالا دور از دسترس نیست.

معاون اقتصادی رییس‌جمهور گفت: اولین موضوع تحول اقتصادی که در دولت سیزدهم به آن اقدام شد، تجارت و اقدام به تهاتر کالا در کنار سیاست خارجی و توسعه ظرفیت های جدید در دیپلماسی اقتصادی کشور بود و این در حالی است که دولت قبل که مدعی باز کردن درها بود، نتوانست آن را به سر انجام برساند.

او بیان کرد: با تلاش دولت سیزدهم ایران از عضو ناظر در پیمان شانگهای به عضو رسمی درآمد. اکنون برای حضور در بازارهای منطقه‌ای و جهانی باید کالای تولید کشور قابلیت رقابت در سایر کشورها را داشته باشد.

رضایی با بیان اینکه موضوع بازاریابی باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: به عنوان مثال کسب و کارهای کوچک زیر ۳۰ میلیون دلار بتوانند با تشکیل زنجیره، در فتح بازارهای سایر کشورها اقدام کند تا واحدهای کوچک به بازارهای بزرگ متصل شوند.

وی ادامه داد: باید فرصت‌های از دست رفته در دولت گذشته نیز جبران شود و این در حالی است که در کنار تحریم‌های ظالمانه، شاهد تحریم داخلی در عدم استفاده از فرصت‌های بزرگی که وجود داشت، قرار گرفتیم و اکنون بخش خصوصی و دولتی باید در کنار هم در قیام اقتصادی تحول کشور حاضر باشیم.

معاون رییس جمهور گفت: در این دولت سعی شد در کنار مبارزه با تحریم و مقابله با آن، صادرات کالا هم بسیار مورد توجه قرار گیرد تا موجب گشایش و باز شدن گره‌های اقتصادی شود.

برچسب‌ها مشهد روسیه ترانزیت سازمان همکاری شانگهای محسن رضایی چین ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد روسیه ترانزیت مشهد روسیه ترانزیت سازمان همکاری شانگهای محسن رضایی چین ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۵۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ روح الله دهقانی معاون علمی و فناوری رییس جمهور صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که 8 جلسه کارگروه تشکیل شده است.

وی افزود: مسئولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین های معتبر در این جلسات شرکت کردند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت  100 نفره طراحی شود، گفت: پیش قراردادهای 10 تا 12 جت هم بسته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • ◄ فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور