Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@21:47:10 GMT

تأمین آب شهرضا نیازمند سامانه جدید آبرسانی است

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۵۲۰۵

تأمین آب شهرضا نیازمند سامانه جدید آبرسانی است

مجید مختاری، رئیس اداره آبفا شهرستان شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با بیان اینکه تنها منبع تأمین آب مردم شهرضا با جمعیت ۱۶۲ هزار نفری از طریق آب‌های زیرزمینی و چاه‌ها است، اظهار داشت: گرما، سوختن پمپ چاه، کم شدن دبی چاه‌ها، از رده خارج شدن تعدادی از چاه‌ها در شهرضا و سمیرم مشکلاتی است که تأمین آب را در این شهرستان با مشکل روبه رو کرده و تا حدی این مشکلات مهار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تأمین آب شهرضا در زمینه شرب و بهداشت از ۴۳ حلقه چاه فعال در منطقه تأمین  می‌شود که ۲۳ حلقه چاه فقط مخصوص شهرضا است، گفت: با شروع تابستان هر ساله در کشور، استان و شهرستان شهرضا شاهد مشکل کم آبی و افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب هستیم که سبب می‌شود در توزیع و تأمین آب با مشکل روبه رو شویم.

مختاری با بیان اینکه شهرضا لینک ارتباطی با سایر شهرستان‌ها برای تأمین آب ندارد، عنوان کرد: در تابستان امسال ۲۴ ساعته یک مشکل فنی به وجود آمد و سبب شد در بعضی نقاط قطعی دائم و بعضی نقاط دیگر اُفت فشار داشته باشد و میزان مصرف، بیش از تأمین و تولید چاه‌ها است که این موضوع باعث اُفت فشار و قطعی آب در برخی نقاط به ویژه در مکان‌های مرتفع می‌شود.

رئیس اداره آبفا شهرضا با تأکید بر اینکه عزم جدی برای تأمین آب در شهرضا و استان باید انجام شود، تصریح کرد: باید یک سامانه تأمین آب پایدار به مجموعه سامانه موجود اضافه شود تا دغدغه‌های مردم کم شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پروژه فاضلاب شهرضا اشاره کرد و گفت: حدود ۵۰ درصد از شهر تحت پوشش شبکه فاضلاب است و اعتبارات خوبی برای این پروژه مصوب شده است و امیدواریم هرچه زودتر تخصیص پیدا کند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: مجید مختاری آب شهرضا فاضلاب شهرضا سامانه تأمین آب قطعی آب تأمین آب چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۵۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است

به گزارش خبرنگار مهر؛ مصطفی سلیمی مفرد عصر یکشنبه در بازدید از طرح‌های آبیاری قطره‌ای نخیلات آب‌پخش اظهار داشت: طرح تحول نخیلات و اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند یک اجماع استانی برای تأمین اعتبار پروژه و همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله اداره آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی به منظور اجرای با کیفیت آن است.

وی در خصوص نحوه تأمین اعتبار این طرح اظهار کرد: در حال حاضر طرح تحول نخیلات و اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش دارای اعتبار ملی است اما در سال گذشته تنها ۵۰ درصد اعتبار آن (حدود ۶۰ میلیارد تومان) تأمین شده و همین موضوع منجر به کند بودن روند پیشرفت پروژه شده است.

سرپرست بخشداری آب‌پخش در پایان خاطر نشان کرد: اجرای سریع و باکیفیت این پروژه نیاز به همدلی و هماهنگی بین همه مسئولان استان بوشهر دارد و در کنار اعتبار ملی، اعتبار استانی نیز باید برای آن در نظر گرفته شود.

کد خبر 6091528

دیگر خبرها

  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار