Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@13:20:38 GMT

دمشق: حمایت خود را از اسرای فلسطینی اعلام می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۵۳۲۴

دمشق: حمایت خود را از اسرای فلسطینی اعلام می‌کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک منبع مسئول در وزارت امور خارجه سوریه بعد از ظهر امروز پنجشنبه تأکید کرد که دمشق، تجاوزات سنگین به حقوق اسرای فلسطینی را محکوم می‌کند.

وی با بیان اینکه «جلادان اسرائیلی» این تجاوزات را علیه اسرای فلسطینی انجام می‌دهند، گفت: سوریه حمایت و پشتیبانی مداوم خود را از هر اسیر و بازداشتی فلسطینی اعلام می‌کند که هزینه سنگینی را برای مقابله با این اشغالگر ظالم پرداخت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این منبع گزارش داد، مسئله اسرا در زندانهای صهیونیستی، یکی از تبعات منفی و خطرناک سکوت جامعه بین‌الملل و عدم جدیت در مقابله با اقدامات غیر انسانی رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه این اقدامات، تا نابودی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت، گفت که سوریه از سازمان ملل می‌خواهد که اقدامات صهیونیستی را رسوا کرده، با مسئولان اسرائیلی مقابله کند  و نقض حقوق بین‌الملل و بشردوستانه علیه هزاران اسیر فلسطینی را فاش کند.

در همین ارتباط، «خلیل عواوده» اسیر ۴۰ ساله فلسطینی که از ۱۷۱ روز پیش در اعتراض به بازداشت اداری خود، دست به اعتصاب غذا زده بود، سرانجام پس از اینکه صهیونیست‌ها مجبور شدند سقف بازداشت او و موعد آزادی‌اش را اعلام کنند، دست از اعتصاب غذا برداشت.

به گفته مرکز حقوقی «مهجة القدس» طبق توافق صورت گرفته میان هیأت اسرا و آزادگان فلسطینی با مقامات رژیم صهیونیستی، خلیل عواوده در تاریخ دوم اکتبر آزاد خواهد شد و بازداشت بدون محاکمه‌اش به پایان خواهد رسید.

طبق این توافق تا تاریخ مذکور، عواوده در بیمارستان باقی خواهد ماند تا به طور کامل سلامتی‌اش را به دست آورد و پس از بیمارستان نیز به زندان باز نخواهد گشت، چرا که تا زمان بهبودی کامل و بازسازی اندام‌های آسیب دیده، زمان طولانی نیاز است.

در این راستا مرکز حقوقی مهجه القدس نیز چندی پیش اعلام کرد که در پی انتشار گزارش‌های پزشکی جدید در مورد احتمال شهادت ناگهانی خلیل عواوده، درخواست دیگری به دادگاه عالی صهیونیستی در مورد آزادی فوری او ارائه شده است.

خلیل عواوده پنج‌شنبه هفته گذشته نیز زمانی که خانواده‌اش برای دیدن او به بیمارستان «عاصف هاروفه» رفته بودند، در ویدئویی گفته بود برای آزادی‌اش دست به اعتصاب غذا زده حتی اگر گوشت بدنش از بین برود و پیکرش متلاشی شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اسرای فلسطینی خلیل عواوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو : خجالت بکش

یکی از اسرای صهیونیست در نوار غزه با ارسال پیامی تحقیرآمیز برای نتانیاهو و کابینه وی به آنها گفت: همه تلاش‌های ارتش شکست خورده است، و خجالت بکشید و از مناصب خود استعفا دهید و به خانه‌هایتان بروید.   به گزارش تسنیم، عصر روز گذشته، چهارشنبه، گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس یک کلیپ تصویری از یکی از اسرای صهیونیست در غزه منتشر کرد که در آن، این اسیر اسرائیلی پیامی تحقیرآمیز برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی فرستاد.   این اسیر صهیونیست با نام «هرش گلدبرگ پولن» در این پیام خود خطاب به نتانیاهو و کابینه او گفت: از شما انتظار می‌رود هر کاری که باید، برای بازگرداندن ما به خانه‌هایمان انجام دهید. آیا این خواسته خیلی بزرگی است ؟ شما باید خجالت بکشید که 200 روز ما را رها کرده‌اید و همه تلاش‌های ارتش منجر به شکست شده است. شما باید خجالت بکشید زیرا همه معامله‌هایی را که به شما پیشنهاد شد، رد کردید.   وی در ادامه این پیام خود گفت: زمانی که شما همراه خانواده‌هایتان غذا می‌خورید به ما که در جهنم و زیر زمین گرفتار هستیم فکر کنید که بدون آب و غذا و دارو مانده‌ایم و از نور آفتاب هم محروم هستیم.   این اسیر صهیونیست از مقامات رژیم اشغالگر خواست از منصب خود استعفا دهند و بروند و گفت: وقت آن است که کلیدها را تحویل دهید و وزارتخانه‌ها را خالی کنید و در خانه‌هایتان بنشینید.   وی در پایان این پیام خود از خانواده‌های اسرای صهیونیست خواست به فشارهای خود علیه کابینه نتانیاهو ادامه دهند و تأکید کرد: تا زمانی که همه ما سالم به خانه‌هایمان برگردیم دست از این فشارها برندارید.   «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های القسام در سخنرانی ضبط‌شده خود که عصر سه‌شنبه منتشر شد درباره پرونده اسرای صهیونیستی گفت: دشمن تلاش می‌کند به وعده‌های خود در مذاکرات پایبند نباشد و به‌دنبال به دست آوردن زمان بیشتر است. سناریوی «رون آراد» بیشتر از هر سناریوی دیگری ممکن است در ارتباط با اسرای دشمن در غزه تکرار شود.   رون آراد کمک‌خلبان مفقودشده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان در سال 1986 است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • پیام دیگر حماس به خانواده‌های اسرای صهیونیستی
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • بیانیه مشترک آمریکا و ۱۷ کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • بیانیه مشترک آمریکا و 17 کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • الحوثی: وحشی‌گریِ آمریکا در حمایت از اسرائیل به حدی است که دانشجویان را سرکوب می‌کند
  • پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو : خجالت بکش
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد