Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند، گفت: رزمایش قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی در روستاهای محروم نهاوند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، میثم قیاسی رئیس اداره دامپزشکی نهاوند با اعلام این خبر، اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته دولت و بر اساس برنامه سازمان دامپزشکی کشور ، مأموریت قرارگاه محرومیت‌زدایی جهاد دامپزشکی در روستاهای محروم فعالیت خود را شروع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : کنترل بیماری‌های دام و طیور از جمله وظایف دامپزشکی است که در این راستا می‌توان بمنظور اجرای سیاست های سازمان دامپزشکی از استعداد و ظرفیت های گروه‌های جهادی در مناطق روستایی جهت خدمت رسانی و محرومیت زدایی استفاده بهینه کرد.

وی در ادامه بیان کرد : تیمی متشکل از ۵ نفر دکترای دامپزشک به همراه ۱۰ نفر از کارشناسان و تکنسین های اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند و ملایر در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در منطقه روستایی و محروم علی آباد دمق از توابع بخش جوکار شهرستان ملایر با حضور مسئول پهنه قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی استان همدان ، زنجان و قزوین به مدت ۲ روز بصورت رایگان دام های سبک و سنگین و طیور بومی این روستا را مورد معاینه، واکسیناسیون تب برفکی و درمان قرار دادند.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند افزود: قرارگاه استانی محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی استان همدان با همکاری اداره کل دامپزشکی استان و شهرستان نهاوند و ملایر در منطقه محروم و روستایی علی آباد دمق از توابع بخش جوکار شهرستان ملایر به تعداد بالغ بر ۳۰ هزار راس دام سبک و ۵۰۰ راس دام سنگین مورد واکسیناسیون تب برفکی و ۱۰۰ مورد ویزیت و درمان رایگان انجام داد.


مسئول پهنه قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی استان همدان ، زنجان و قزوین اظهار داشت : شناسایی بیماری‌های دامی و جلوگیری از گسترش اینگونه بیماری‌ها، درمان بیماری‌های دام و طیور، توزیع داروهای رایگان، واکسیناسیون فصلی دام و آموزش اقدام‌های پیشگیرانه به دامداران از جمله اهداف مهم حضور این تیم جهادی در منطقه خواهد بود.

یاسین خویشوند گفت: این قرارگاه‌ با سه مأموریت اصلی یعنی محرومیت زدایی، پیشگیری از بیماری ها دام و طیور، مدیریت بیماری و آموزش و ترویج مسائل مرتبط با دامداری فعالیت خود را آغاز کرد.

خویشوند در ادامه بیان کرد: با حضور نیروهای ارزشی و جهادی و متخصص دامپزشکی می‌توان بهترین عملکرد را برای یک کار اساسی در پیشگیری و کنترل بیماری های دام و طیور در مناطق محروم انجام داد.

حسین بحیرایی

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نهاوند میثم قیاسی جهاد دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۵۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، «سپهر خلجی» رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت، امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به رغم اینکه تهران پایتخت است، این تصور وجود دارد که دارای امکانات است اما به واقع یکی از استان‌های محروم کشور، همین استان تهران است.

وی افزود: یکی از محرومیت‌های بزرگ در استان تهران، موضوع آموزش و پرورش و مدارس قدیمی است؛ باید با نگاهی متوازن و با توجه به همه بخش‌ها، محرومیت‌های تهران مورد توجه واقع شود.

خلجی اظهار کرد: با این نگاه، برنامه‌ریزی صورت گرفت که در کنار سفرهای استانی آقای رییسی، به سفر به استان تهران هم از توجه شود؛ حوزه‌های مختلف و زیرساخت‌ها مورد بازدید وی قرار بگیرد و تهران هم به صورت ویژه مورد توجه باشد.

وی‌ادامه داد: سفرها به استان تهران به دلیل وسعت بالای آن، باید منطقه به منطقه صورت بگیرد و در راستای نیازمندی‌هایی که مردم مناطق مختلف دارند، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 6094022

دیگر خبرها

  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است
  • تهران یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور است
  • رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • نور میزبان بزرگترین رزمایش جهاد دامپزشکی در مازندران 
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • بلده نور میزبان بزرگترین رزمایش جهاد دامپزشکی در مازندران
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی