Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، این آئین عصر امروز/پنجشنبه/ با حضور نوجوانان عاشق اباعبدالله حسین(ع) در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.  

در این آئین سرود اربعین ۱۴۰۱ رونمایی شد و نوجوانان همراه با نوای مداحی به سینه زنی پرداختند.

پیاده روی اربعین از نجف تا کربلا هر ساله میزبان خیل عظیمی از عاشقان امام حسین (ع) و اهل بیت (علیهم السلام) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آیین مذهبی با فروکش کردن همه گیری کرونا در سال ۱۴۰۱ باشکوه تر از قبل برگزار خواهد شد.

اربعین در لغت به معنی چهلم است و در اصطلاح اسلامی، یک مراسم مذهبی شیعی است که بیستم صفر ۶۱ هجری قمری چهل روز پس از روز عاشورا، روز شهادت حسین بن علی برگزار می شود.

طولانی‌ترین راهپیمایی جهان

رکورد طولانی‌ترین راهپیمایی جهان متعلق به مراسم اربعین است. مسیرهای اصلی سفر زائران به کربلا بیش از ۶۴۰ کیلومتر طول دارند و عشق و همت و استقامت اربعینی‌ها به برگزاری طولانی‌ترین راهپیمایی جهان منجر شده است.

بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه جهان

از سال ۹۳ جمعیت زائران به ۲۰ میلیون نزدیک شد و سال ۹۴ جمعیت را ۲۲ میلیون نفر تخمین زدند. هرچند مقامات عراقی اعلام کردند جمعیت زائران اربعین در سال ۹۴ حدود ۲۶ میلیون نفر بوده است. از آن سال نیز مراسم پیاده‌روی اربعین هر بار با جمعیتی بیش از ۲۰ میلیون نفر برگزار می‌شود.

پیاده‌روی اربعین زائرانی از بیش از ۷۰ کشور جهان دارد که این هم خودش رکوردی است. جالب اینکه هرسال زائرانی از کشورهای سوئد، دانمارک، آمریکا، انگلستان، اتریش، فنلاند، آرژانتین، کلمبیا، روسیه و استرالیا نیز در پیاده‌روی اربعین حاضرند.

پیاده‌روی اربعین بزرگ‌ترین مراسم اطعام جهان است. حدود ۷۰۰ میلیون وعده‌غذا شامل صبحانه و ناهار و شام و همچنین میان وعده بین زائران اربعین توزیع می‌شود که بخش عمده آن با هزینه‌های شخصی مردم عراق و روستاییان و کشاورزان مناطق اطراف کربلا و البته داوطلبانی در کشورهای همسایه طبخ می‌شود و به کمک‌های دولتی و بین‌المللی نیازمند نیست.

برچسب‌ها شهرستان ری ماه محرم امامزاده شاه عبدالعظیم پیاده روی اربعین اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری ماه محرم امامزاده شاه عبدالعظیم شهرستان ری ماه محرم امامزاده شاه عبدالعظیم پیاده روی اربعین اربعین پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام محدودیت‌های ترافیکی پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در شیراز

سرهنگ حمید کریمی در گفت‌وگو با خبرگزار ما، گفت: در راستای اجرای هر چه بهتر مراسم پیاده‌روی خانوادگی در این کلانشهر محدودیت‌های ترافیکی در خیابان‌های اطراف برگزاری این مراسم در روز جمعه چهاردهم اردیبهشت‌ماه اعمال خواهد شد.

او افزود: مسیر غرب به شرق بزرگراه آیت الله حائری شیرازی از زیر پل کمربندی جوادیه به سمت میدان ارم تا تونل اول مسدود خواهد شد.

سرهنگ کریمی ادامه داد: بر این اساس، از ساعت ۲۴ امشب محدودیت‌های ترافیکی اعمال و تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در شیراز
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • دیدار مردمی اصغر جهانگیر در حرم شاه عبدالعظیم حسنی
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • راهپیمایی تکریم حجاب و عفاف در شاهرود برگزار می‌شود
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)