Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@03:32:19 GMT

سبقت سکه از طلا ۱۸ عیار

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۵۶۰۹

سبقت سکه از طلا ۱۸ عیار

فرارو- قیمت طلا ۱۸ عیار پنجشنبه ۱۰ شهریور یک میلیون و ۲۵۸ هزار تومان به‌ثبت رسید؛ ۲۳ هزار تومان بیشتر از اولین روز معاملاتی سال که معادل افزایش ۱.۸ درصدی برآورد می‌شود درحالی که در همین مدت قیمت ربع‌سکه بهار آزادی جهش ۲۰ درصدی داشته است. ۱۵ درصد به قیمت سکه گرمی اضافه شده است و سکه تمام‌بهار آزادی که کمترین بازدهی را بین سکه‌ها تجربه کرده، هشت درصد نسبت به ابتدای سال گران‌تر فروخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازدهی انواع سکه از ابتدای سال؛ بین هشت تا ۲۰ درصد

به گزارش فرارو، قیمت سکه امامی پنجشنبه ۱۰ شهریور روی پله ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ایستاد. دقیقا یک میلیون ۴۰۰ هزار تومان بیشتر از ابتدای سال. صرافی‌ها هر قطعه سکه امامی را در اولین روز معاملاتی امسال ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌فروختند و به‌این ترتیب رشد قیمت سکه امامی معادل ۱۱ درصد برآورد می‌شود و این رقم از بازدهی طلا ۱۸ عیار بیشتر است، اما سکه‌های ربع‌بهار آزادی و گرمی در این مدت اوضاع بهتری داشتند.

ربع‌سکه بهار آزادی امروز ۱۰ شهریور چهار میلیون و ۹۵۰ هزار تومان فروخته شد و درقیاس با ابتدای سال رشد ۲۰ درصدی را به‌ثبت رساند. صرافی‌ها بابت ربع‌سکه بهار آزادی اولین روز معاملاتی سال چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دریافت می‌کردند و رشد ۸۰۰ هزار تومانی ارزش این سکه معادل جهش ۲۰ درصدی محسوب می‌شود. این بیشترین رشد قیمت بین انواع سکه تا ۱۰ شهریور امسال است و بعد از ربع‌سکه بهار آزادی، سکه گرمی با ثبت رشد قیمت ۱۵ درصدی بیشترین بازدهی را تجربه کرده است. به گزارش فرارو قیمت سکه گرمی طی این مدت ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده و به دو میلیون و ۹۵۰ رسیده است.

قیمت سکه نیم‌بهار آزادی نسبت به ابتدای سال کمی بیش از هشت درصد رشد داشته است. امروز تابلو صرافی‌ها درحالی قیمت سکه نیم‌بهار آزادی را هفت میلیون و ۹۵۰ هزار تومان نشان می‌داد که خرید این سکه اوایل فروردین هفت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تمام می‌شد. سکه تمام‌بهار آزادی هم با ثبت رشد هشت درصدی کمترین بازدهی را بعد از طلا ۱۸ عیارداشته است. سکه تمام‌بهار آزادی در این مدت دقیقا یک میلیون تومان گران شده است. قیمت سکه تمام‌بهار آزادی امروز به ۱۳ میلیون رسید و ابتدای فرودین این سکه ۱۲ میلیون فروخته می‌شد.

بازدهی طلا ۱۸ عیار از ابتدای سال؛ کمتر از دو درصد

قیمت طلا ۱۸ عیار پنجشنبه ۱۰ شهریور به یک میلیون و ۲۵۸ هزار تومان رسید. این عدد رشد ۲۳ هزار تومانی قیمت طلا ۱۸ عیار از ابتدای سال را نشان می‌دهد. اولین روز رسمی معاملات بازار یعنی شنبه ششم فروردین هر گرم طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۳۵ هزار تومان معامله می‌شد و طی این مدت ارزش طلا ۱۸ عیار دقیقا ۱.۸ درصد بیشتر شده است. البته در همین بازه زمانی قیمت طلا ۱۸ عیار با عبور ازمرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رکورد تاریخی خود را شکست. به گزارش فرارو دهه سوم خرداد قیمت طلا ۱۸ عیار تا یک میلیون و ۵۰۸ هزار تومان پیشروی کرد اما از آن روز تا الان ۲۵۰ هزار تومان از ارزش این فلز گرانبها کم شده است. از طرفی باید رقم یک میلیون و ۱۹۶ هزار تومان در روز ۲۹ مرداد را کف قیمت طلا ۱۸ عیار در امسال بدانیم.

مقایسه بازدهی طلا ۱۸ عیار با انواع سکه از ابتدای سال

طلا و انواع سکه

قیمت اول فروردین

قیمت ۱۰ شهریور

میزان افزایش

بازدهی

طلا ۱۸ عیار

یک میلیون و ۲۳۵ هزار تومان

یک میلیون و ۲۵۸ هزار تومان

۲۳ هزار تومان

۱.۸ درصد

سکه امامی

۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

۱۱ درصد

سکه طرح قدیم

۱۲ میلیون تومان

۱۳ میلیون تومان

یک میلیون تومان

۸.۳ درصد

سکه نیم‌بهار آزادی

هفت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان

هفت میلیون و ۹۵۰ هزار تومان

۶۰۰ هزار تومان

هشت درصد

سکه ربع‌بهار آزادی

چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان

چهار میلیون و ۹۵۰ هزار تومان

۸۰۰ هزار تومان

۲۰ درصد

سکه گرمی

دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان

دو میلیون و ۹۵۰ هزار تومان

۴۰۰ هزار تومان

۱۵ درصد

منبع: فرارو

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت سکه میلیون و ۹۵۰ هزار تومان سکه تمام بهار آزادی ربع سکه بهار آزادی قیمت طلا ۱۸ عیار ۴۰۰ هزار تومان ابتدای سال چهار میلیون میلیون تومان هفت میلیون یک میلیون ۱۳ میلیون انواع سکه ۱۲ میلیون سکه امامی ۱۰ شهریور اولین روز هشت درصد سکه گرمی قیمت سکه ۲۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۵۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا کاهش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

طلا در معاملات روز جمعه در بحبوحه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعف دلار حدود ۲۳۰۰ دلار معامله می‌شود. تاجران در حال بررسی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه در مورد ثابت نگه داشتن نرخ بهره هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر به ۲۳۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

شرکت کنندگان بازار انتظار سیاست‌های سختگیرانه‌تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا داشتند، اما این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته است.

جروم پاول در اظهارات خود در روز چهارشنبه گفت تا زمانی که مطمئن نشوند نرخ تورم به سمت هدف ۲ درصد کاهش می‌یابد، پایین آوردن نرخ بهره درست نیست.

وی اضافه کرد هنوز هیچ اطمینانی نسبت به روند کاهشی تورم به وجود نیامده است، بنابراین در هر اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ ثابت نگه دارد. بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار هم ۰.۲۳ پایین آمده و به ۱۰۵.۳۹ رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۹۶ سنت رسید. پلاتین هم با ۰.۴۰ درصد افزایش ۹۵۸ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • سبقت تاریخی فوتبال ایتالیا از اسپانیا
  • قیمت طلا و سکه امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مشخص شد
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • قیمت طلا به کف رسید؟
  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ / سکه لب مرز حساس ایستاد
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳:۰۰
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳