Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مجید میراحمدی، رئیس ستاد اربعین گفت: ۲ روز قبل دولت و وزارت کشور عراق بدون هماهنگی اعلام کردند اتباع خارجی که غیر مقیم ایران هستند باید از طریق هوایی وارد عراق شوند. به همین علت اکنون مشکلات زیادی برای اتباع پاکستانی، افغانستانی و ...پیش آمده که موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

او افزود: رایزنی های فشرده ای با مسئولان عراقی و وزارت کشور انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر ما در عراق نیز موضوع را دنبال می کند تا بتوانیم مشکل را حل کنیم، زیرا حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار زائر مشتاق زیارت داریم که دچار مشکل شده اند و امیدوارم بتوانیم مشکل را حل کنیم.

میراحمدی تصریح کرد: نکته دیگری که پیش آمده این است که ما زمان نهایی خودروهای ایرانی به عراق را با وسایل شخصی تا پنج صفر گذاشته بودیم اما بدون هماهنگی اعلام کردند دیگر امکان ورود نیست. امروز تعداد زیادی از زائران ما پشت خط شلمچه، مهران و خسروی معطل مانده اند که مشغول پیگیری هستیم تا ساعت ۲۴ امشب به این زائران مجوز خروج داده می شود یا خیر. 

رئیس ستاد اربعین بیان کرد: به سفیر هم گفتیم به عزیزانی که فعلا همکاری های خوبی داشته اند از اتخاذ تصمیمات ناهماهنگ پرهیز کنند زیرا مشکلات جدی برای زائران ایجاد می کند. زائرانی که می خواهند با خودروی شخصی از مرز خارج شوند دیگر به هیچ عنوان مراجعه نکنند. هرچند زمان نهایی از نظر ما تا ساعت ۲۴ امشب بود. به همین دلیل در ساعات باقی مانده از این اقدام منصرف شوند زیرا دولت عراق اجازه نمی دهد.

او گفت: موضوع دیگر آغاز سفرهای زائران است. هرچه سریع تر باید سفر خود را آغاز کرده و زودتر بازگردند. به همین خاطر برنامه تامین اتوبوس ها که وزیر راه چگونگی آن را اعلام کرده قرار بود از پایان هفته گذشته صورت بگیرد که با هماهنگی های انجام شده اتوبوس و بلیت لازم برای زائران تامین می شود،

او تاکید کرد: افرادی که با اتوبوس می خواهند سفر کنند می توانند از فردا بلیت خود را براساس طرح اربعینی وزارت راه تامین کنند. باید به پایانه های مرزی مراجعه کرده و از طریق سیستم اینترنتی بلیت های خود را تهیه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد اربعین وضعیت مرزها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۶۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود

سلیمی دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات دور دوم در ۲۱ اردیبهشت برگزار و از فردا ۱۳ اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه تبلیغات تا ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات ادامه دارد افزود: در این مدت نامرد‌ها می‌توانند ستاد‌های انتخاباتی خود را فعال و از امکاناتی که شهرداری‌ها برای تبلیغات نامزد‌ها در نظر گرفته، استفاده کنند.

سلیمی اظهار کرد: مستند‌ها و مناظرات انتخاباتی که از سوی صدا و سیما هم ضبط شده است، از طریق شبکه استانی خاوران پخش می‌شود تا مردم بتواند با رصد و پیگیری برنامه ها، شناخت کافی از نامزد‌ها پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • پیش‌فروش بلیت «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» آغاز شد
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳