Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

بنا بر اعلام وب‌سایت ملی خدمات دولت هوشمند، مجموعاً ۷۳۴ خدمت از خدمات دستگاه‌های اجرایی، به صورت الکترونیکی ارائه می‌شوند.

از این تعداد، تنها ۱۶ خدمت از سوی ستاد وزارت آموزش و پرورش و سازمان‌های تابعه به صورت الکترونیکی انجام می‌شوند که در این میان، ۱۱ خدمت به وزارتخانه و ۵ خدمت به سه سازمان تابعه این وزارتخانه (سازمان نهضت سواد آموزی، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی و خانواده) اختصاص دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین خصوص سجاد سیاح، سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت خدمات الکترونیک آموزش و پرورش در سند دولت الکترونیکی گفت: در بحث الکترونیکی شدن خدمات، بسیاری از خدمات آموزش و پرورش الکترونیکی شده اند و ما حدود چند هفته پیش به صورت کامل به پنجره خدمات دولت الکترونیک وصل شده ایم.

او گفت: بحث یکپارچه شدن خدمات الکترونیک متفاوت است. خدمات الکترونیک دولت ویژگی‌هایی خاصی دارد. به عنوان مثال از نظر ما ثبت نام دانش آموزان به صورت الکترونیکی جزء خدمات است؛ اما از نظر معیار‌های دولت الکترونیک چون این خدمت متعلق به عامه‌ مردم نیست، پس خدمت الکترونیک محسوب نمی‌شود.

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: ما به درگاه دولت الکترونیک متصل شده ایم و خدماتی از جمله صدور مجوز مدارس غیر دولتی و صدور مجوز مهد کودک‌ها در سامانه خدمات الکترونیک دولت تعریف شده است.

سیاح افزود: برای خدمات الکترونیک برنامه ویژه تری داریم که از معیار‌های دولت الکترونیک بالاتر است. هم اکنون ۴۰ سرویس خدمت برای فرهنگیان و دانش آموزان در حال برنامه ریزی است که تا چهار ماه آینده این ۴۰ خدمت الکترونیک در پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش قرار می‌گیرند.

او تاکید کرد تا آن جایی که دولت اجازه داده آموزش و پرورش به طور کامل به سرویس خدمات دولت الکترونیک و بحث یکپارچگی متصل شده است.

سید ابراهیم رئیسی نیز در آخرین نشست خبری خود درباره اتصال تمامی دستگاه‌های کشور به پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک اظهار کرد: دولت الکترونیک باید تاکنون شکل می‌گرفت؛ اما در شکل گیری دولت الکترونیک و در مرحله بعد دولت هوشمند عقب‌ماندگی داریم.

 رئیس جمهور افزود: اطلاعات موجود نزد دستگاه‌های مختلف سرمایه ملی است و دستگاه‌ها نباید در اشتراک‌گذاری این اطلاعات تعلل کنند. امکان استفاده به‌هنگام همه دستگاه‌ها از این اطلاعات ملی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

رئیس جمهور با تاکید بر این که اتصال دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت الکترونیک حتما در موعد مقرر انجام خواهد شد، اظهار داشت: باید‌های قانونی زیادی داشته ایم که علی‌رغم گذشت زمان قانونی آن‌ها انجام نشده بودند؛ اما دولت مردمی مصمم است این باید‌ها که به نفع کشور و مردم هستند، اجرایی شوند و دولت هوشمند هم قطعا در مهلت زمانی قانونی خود شکل خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش دولت الکترونیک پنجره واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۶۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، جمالی آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده که پیش از این قرار بود از ۲۸ فروردین آغاز شود، از چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند. مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی زیر نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228381 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد