Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@13:12:44 GMT

تاکید بر توجه به آثار مرحوم حسینیان

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۶۸۷۸

تاکید بر توجه به آثار مرحوم حسینیان

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدمهدی اسماعیلی عصرپنجشنبه - ۱۰ شهریورماه - در مراسم یادبود دومین سالگرد ارتحال حجت الاسلام روح الله حسینیان، رییس پیشین مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: تصویر این روحانی مجاهد در فضای عمومی جامعه بیشتر با مشی انقلابی و صراحت لهجه در موضوعات سیاسی و اجتماعی گره خورد و مهمترین ویژگی ایشان، مطالعات علمی در زمینه تاریخ انقلاب اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اسماعیلی ادامه داد: به عنوان یک معلم تاریخ و علوم سیاسی و پژوهشگر انقلاب اسلامی، آثار حجت الاسلام حسینیان به خصوص مجموعه پنج جلدی انقلاب اسلامی، واجد شرایط تاریخ نگاری دقیق، علمی و کامل است.

وزیر فرهنگ افزود: مخاطب با مطالعه آثار حجت الاسلام حسینیان اطلاعات جامع و مطابق با روح انقلاب اسلامی را دریافت می کند. به همین خاطر می توان گفت ویژگی علمی شخصیت ایشان در سایه نام پرآوازه او در سیاست نادیده گرفته شده است.

عضو شورای عالی انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کرد که آثار ستودنی این روحانی مجاهد، چه کتاب های تاریخی و چه کتاب های مرتبط با مطالعات قرآن مورد توجه بیشتر قرار گیرد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روحیات حجت الاسلام حسینیان گفت: عشق به امام(ره) از ویژگی های بارز شخصیتی حجت‌الاسلام حسینیان به شمار می‌رود که این خصوصیات در همه  فعالیت هایش موج می زد؛ چنانکه در گفت و گو با ایشان همواره حس عشق همه جانبه به امام(ره) به مخاطب منتقل می شد، شاید در کمتر کسی بتوان این میزان عشق و علاقه به ولایت و پایمردی در مسیر آرمان های انقلاب را پیدا کرد.

اسماعیلی با یادآوری خاطراتی از رئیس فقید مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: ایشان در مواجهه با پرسش های تاریخی، با بهره گیری از حافظه مثال زدنی خود، پاسخ هایی دقیق و کامل ارائه می داد.

وی همچنین در پایان با اشاره به علاقه حجت الاسلام حسینیان به سید و سالار شهیدان، گفت: در سال های واپسین عمر، حال عمومی ایشان چندان مساعد نبود اما شرکت در راهپیمایی اربعین را ترک نمی کرد.

مراسم یادبود دومین سالگرد ارتحال حجت الاسلام روح الله حسینیان با حضور علاقه‌مندان به این روحانی مجاهد در سالن همایش های مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: وزیر ارشاد اسماعیلی حجت الاسلام حسینیان حجت الاسلام حسینیان انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۶۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیلی: خلیج فارس از استوانه‌های هویتی جمهوری اسلامی است+ فیلم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس دقایقی پیش با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، هنرمندانی چون داریوش ارجمند، هادی ارزم، هوشنگ جاویدی و... در محل برج آزادی تهران آغاز شد.

امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، شبیر فیروزیان سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ، سید مجید پوراحمد مدیر عامل صندوق هنر، محمد خراسانی زاده مدیرکل دفتر هنر‌های تجسمی و جمعی از هنرمندان در این مراسم شرکت دارند.

آغازگر این برنامه اجرای قطعه «ای ایران» توسط ارکستر نظامی بود.

خلیج فارس از استوانه های هویتی جمهوری اسلامی است

محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم در سخنانی گفت: روز دهم اردیبهشت روز اخراج غربی های استعمارگر از پهنه خلیج فارس است. خلیج فارس بخشی از هویت و فرهنگ ما است و ما به این خطه  تنها نگاه جغرافیایی نداریم.

وی در ادامه افزود:‌ خلیج فارس از استوانه های هویتی جمهوری اسلامی است. در سفر به یکی از کشورها در بازدید از موزه‌های آن کشور هر آنچه توضیح می‌دادند جز تاریخ ما نبود. ایران فرهنگی ما اساسا نمی‌تواند در مرزهای جغرافیایی محسور باشد.

اسماعیلی اظهار داشت:‌ما به خلیج فارس افتخار می‌کنیم و آن را از حوزه های مهم تمدنی خود می‌دانیم.خلیج فارس را بستر اتفاقات غرور آفرین می‌دانیم و خداوند را برای این داشته ها شاکریم.خلیج فارس تا ابد خلیج فارس است و بخشی جداناپذیر از تاریخ فرهنگ کشورمان خواهد درخشید.

به گزارش آنا، ۱۰ اردیبهشت مصادف با سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج فارس به عنوان روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده است.

  دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم/نمونه طنزپرداز متعهد به روایت رهبر انقلاب
  • یکی از دیدار‌های خصوصی مرحوم صابری با رهبر انقلاب + فیلم
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • مرحوم مجتهدی غرب را می‌شناخت اما غرب زده و شیفته غرب نبود
  • اسماعیلی: خلیج فارس از استوانه‌های هویتی جمهوری اسلامی است+ فیلم
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • «به یادِ ماموستا فخری»
  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • بی‌عدالتی‌ها پتروشیمی‌ها در حق مردم استان بوشهر پذیرفتنی نیست
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی