Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:26:19 GMT

فروش تراشه‌سازان کره‌ای کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۷۴۰۸

فروش تراشه‌سازان کره‌ای کاهش یافت

تراشه سازان کره جنوبی در ماه ژوییه برای نخستین بار در سه سال گذشته، با کاهش ارسال از کارخانه‌هایشان روبرو شدند که گویای ضعیف شدن تقاضا برای نیمه رساناهایی است که به عنوان فشارسنج اقتصاد جهانی عمل می‌کنند.

به گزارش ایسنا، دفتر آمار ملی کره جنوبی اعلام کرد فروش تراشه پس از رشد ۵.۱ درصدی که در ژوئن به ثبت رسانده بود، در ژوییه نسبت به مدت مشابه سال میلادی گذشته، ۲۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد کاهش پیدا کرد. موجودی تراشه در کره جنوبی در ژوییه بالا ماند و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد افزایش داشت و نسبت به ژوئن، تغییری نداشت.

تولید تراشه در ماه ژوییه برای چهارمین ماه متوالی کاهش پیدا کرد که نشان می‌دهد تولیدکنندگان بزرگ کره‌ای  نظیر سامسونگ الکترونیکس و اس کی هانیکس، تولیدشان را با توجه به تقاضای کمتر و افزایش موجودی انبارهایشان، تنظیم کرده‌اند.

ضعیف شدن روند فروش تراشه کره‌ای، به دورنمای تیره برای اقتصاد جهانی قوب بخشیده است. جنگ روسیه در اوکراین، قرنطینه‌های کووید در چین و افزایش سریع نرخ‌های بهره از سوی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان برای مقابله با فشارهای تورمی، روی فعالیت اقتصادی تاثیر منفی گذاشته و سود مالی شرکت‌ها را ضعیف کرده است.

نیمه رساناها در اقتصاد جهانی که به میزان فزاینده‌ای به محصولات الکترونیکی و خدمات آنلاین متکی شده است، قطعات مهمی هستند. تقاضا برای تراشه‌ها در دوران پاندمی که بسیاری از افراد به دورکاری و آموزش از راه دور روی آوردند تا خطر ابتلا به بیماری کاهش پیدا کند، افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده بود.

افت فروش تراشه‌ها در کاهش صادرات فناوری کره جنوبی در ژوییه منعکس شد که نخستین کاهش در بیش از دو سال گذشته بود. فروش تراشه حافظه به خارج، در ژوییه ۱۳.۵ درصد کاهش یافت در حالی که مجموع صادرات کره جنوبی، ۹.۴ درصد افزایش داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آمار رسمی نشان داد مجموع تولید صنعتی کره جنوبی در ژوییه نسبت به مدت مشابه سال میلادی گذشته، ۱.۵ درصد رشد کرده است که کمتر از ۲.۶ درصد نرخ پیش بینی شده توسط اقتصاددانان بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تراشه کرونا در جهان رکود اقتصادی کره جنوبی فروش تراشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۷۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت

در پی مذاکرات آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی و نگرانی‌ها درباره تورم در آمریکا، قیمت‌های نفت روز دوشنبه کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، برگزاری مذاکرات برای برقراری آتش‌بس بین گروه مقاومت فلسطین (حماس) و رژیم صیونیستی در قاهره و درنتیجه فروکش‌کردن نگرانی‌ها درباره ایجاد درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه، همچنین داده‌های مربوط به تورم در آمریکا و احتمال پایین‌نیامدن نرخ بهره بانکی در این کشور سبب شد قیمت‌ نفت روز دوشنبه (دهم اردیبهشت‌) یک‌درصد کاهش یابد.

قیمت  نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه تا ساعت ۶ و ۴۴ دقیقه به وقت گرینویچ با ۹۸ سنت یا ۱.۰۹درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۵۲ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز دوشنبه با ۸۳ سنت یا ۰.۹۹درصد کاهش، ۸۳ دلار و ۲ سنت در هر بشکه معامله شد.

تونی سیکامور، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی، گفت: افزایش تلاش‌ها برای میانجیگری به‌منظور برقراری آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، تنش‌های ژئوپلیتیک را کاهش داده و قیمت نفت را در معاملات ساعات اولیه روز دوشنبه پایین آورده است.

بازارها همچنین منتظر نتیجه بررسی سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا هستند که قرار است روز یکم مه (چهارشنبه، یازدهم اردیبهشت‌) اعلام شود.

داده‌های روز جمعه (هفتم اردیبهشت‌) نشان داد تورم آمریکا در ۱۲ ماه منتهی به ماه مارس ۲.۷درصد افزایش یافته است که از رقم هدف‌گذاری‌شده بانک مرکزی آمریکا مبنی بر رشد ۲درصدی تورم بیشتر است. کاهش نرخ تورم احتمال کاهش نرخ بهره را هم افزایش می‌داد؛ عاملی که محرک رشد اقتصادی و تقاضای نفت به‌ شمار می‌رود.

تینا تنگ، تحلیلگر مستقل بازار، گفت: تورم مداوم آمریکا نگرانی‌هایی را درباره تداوم بلندمدت رشد نرخ بهره بانکی ایجاد می‌کند که درنتیجه سبب افزایش ارزش دلار آمریکا و فشار بر قیمت کالاها می‌شود.

افزون بر این، داده‌های رسمی روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌) نشان داد که با افزایش چشم‌انداز تقاضای نفت، رشد سود صنعتی چین در ماه مارس کاهش یافت و این تازه‌ترین نشانه مبنی بر کاهش تقاضای داخلی در دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • قیمت دینار عراق امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳