Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@15:58:37 GMT

ضرورت حضور میکروب شناس در بیمارستان ها

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۷۷۳۳

ضرورت حضور میکروب شناس در بیمارستان ها

به گزارش خبرگزاری مهر، در این قطعنامه آمده است: اکنون که بیست و سومین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران با همت انجمن علمی میکروب شناسی ایران و حضور متخصصین خارج و داخل کشور، ارائه بیش از ۶۵۰ عنوان پوستر و سخنرانی، ۱۴ پانل تشخیصی و حضور ۱۸ مهمان خارجی به پایان رسیده است، ضمن تشکر از دست اندرکاران اعم از وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران، مراکز و مؤسسات علمی کشور، اعضای هیأت علمی و دانشجویان، شرکت کنندگان تقاضای پیگیری موارد ذیل را از طریق مسئولین ذی ربط دارند:

۱- نظر به نیازهای روزافزون بخش‌های درمانی و تشخیصی کشور و به ویژه با توجه به بروز و ظهور بیماری‌های عفونی نوپدید و بازپدید، حضور فارغ التحصیلان رشته‌های میکروب شناسی با توجه به قوانین و آئین نامه‌های کشوری در بیمارستان آموزشی بر اساس الگوی موفق اجرا شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش از پیش مورد تاکید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- ضرورت حضور و فعالیت حداقل یک میکروب شناس در مراکز درمانی و تشخیصی به ویژه در بیمارستان‌های با حداقل ۲۰۰ تخت بیمارستانی

۳- تاکید بر حضور میکروب شناسان در کمیته‌های کنترل عفونت بیمارستانی و کمیته تجویز منطقی آنتی بیوتیک ها بر اساس دستورالعمل‌های WHO و CDC در بیمارستان‌های سراسر کشور

۴- ضرورت به کارگیری خدمات و مشاوره‌های علمی میکروب شناسان در طرح‌های تحقیقاتی کلان ملی و منطقه‌ای بخصوص در حیطه مقاومت‌های دارویی و عفونت‌های بیمارستانی که توسط وزارت متبوع مدیریت و هدایت می‌شوند.

۵- ارائه پیشنهادهای لازم جهت تغییرات در برنامه‌های آموزشی (کوریکولوم) دانشجویان پزشکی با استفاده از مطالعات و تشکیل گروه‌های تخصصی جهت پژوهش‌های لازم در حوزه آموزش درس میکروب شناسی پزشکی و تألیف و تدوین درسنامه های جامع میکروب شناسی با مشارکت گروه‌های آموزشی میکروب شناسی دانشگاه‌های کشور

۶- مدیریت وزارت متبوع در حوزه اداره امور آزمایشگاه‌ها با توجه به تعارض و تضاد منافع پاتولوژیست‌ها و دیدگاه‌های همکاران این حوزه که به صورت غیرعلمی و مغرضانه گاه و بی گاه علیه فارغ التحصیلان و دکترای تخصص‌های پایه پزشکی بر خلاف قوانین و آئین نامه‌ها و چارت‌های تشکیلاتی سازمانی انتشار داده می‌شود.

۷- حمایت از تداوم برگزاری دوره‌های تکمیلی علوم آزمایشگاهی و افزایش ظرفیت پذیرش (حداقل ۵۰ نفر) با توجه به نیاز روزافزون ارائه خدمات تخصصی این گروه از فارغ التحصیلان

۸- ارائه حمایت‌های لازم و راهکارهای عاجل توسط وزارت متبوع در خصوص مشکلات ناشی از تعیین سقف حقوقی و مالیات پلکانی اعضای هیأت علمی که باعث ایجاد دلسردی و نا امیدی در قشر تحصیل کرده کشور شده است.

۹- با توجه به جایگاه ویژه متخصصین میکروب شناسی در تیم آزمایشگاه تشخیص طبی اختصاص شماره نظام پزشکی به این متخصصین مورد تأیید و حمایت است.

کد خبر 5579384

منبع: مهر

کلیدواژه: کنگره میکروب شناسی میکروب میکروب شناسی واکسن کرونا آمار کرونا شبکه سلامت ویروس کرونا واکسیناسیون شیوع کرونا طرح دارویار انجمن علمی داروسازان واکسیناسیون کرونا فشار خون سازمان بیمه سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران اهدای خون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی میکروب شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۷۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام نمود.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی، تحقیقات دفاعی، آموزشی و تبادل دانشجو تاکید نمود.

کد خبر 6089700 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان