Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@02:07:57 GMT

سیب سرتخت و سربرزه خارج از کشور طرفداران زیادی دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۸۲۴۹

سیب سرتخت و سربرزه خارج از کشور طرفداران زیادی دارد

ایسنا/کرمانشاه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه پیش بینی کرد، امسال بیش از 15 هزار تن سیب درختی در این شهرستان تولید شود.

محمود ملکی‌نسب در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه شهرستان صحنه حدود 670 هکتار باغ سیب دارد، گفت: 58  هکتار از این سطح نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده و مابقی بارور هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه متوسط عملکرد باغات سیب در شهرستان صحنه را 25 تن در هکتار عنوان و پیش بینی کرد: امسال بیش از 15 هزار تن سیب درختی در باغات این شهرستان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ملکی‌نسب همه ساله برداشت سیب درختی از باغات این شهرستان از اواخر خرداد ماه با برداشت سیب گلاب آغاز و تا آذر ماه ادامه می‌یابد.

وی ارقام سیب تولیدی در شهرستان را شامل سیب گلاب، سیب قرمز و زرد لبنان، گالا و ... عنوان کرد و افزود: سیب قرمز و زرد تولیدی در منطقه سرتخت و سربرزه این شهرستان در کشور و حتی خارج از کشور صاحب برند است.

 وی با بیان اینکه عمده سیب درختی تولیدی در منطقه سرتخت و سربرزه راهی بازار تهران می‌شود، گفت: بخشی از سیب تولیدی در این منطقه نیز به خارج از کشور صادر شده و در آن سوی مرزها طرفدار دارد.

 ملکی نسب با اشاره به عطر و طعم دلپذیر سیب سرتخت و سربرزه در شهرستان صحنه، گفت: محبوبیت بالای سیب این منطقه به دلیل شرایط جغرافیایی و آب و هوایی منطقه و نیز مهارت بهره برداران آن است.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها سیب گلاب كرمانشاه شهر صحنه شهرستان صحنه سیب درختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۸۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه کشور است

تیرآهن های بال پهن تولیدی ذوب آهن اصفهان نقطه عطف ساختمان سازی ایمن به ویژه در بلند مرتبه ها برای کشور محسوب می شوند که این دستاورد بزرگ، به واقع قابل تقدیر است. - اخبار بازار -

محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور ضمن حضور در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو و بازدید از دستاوردهای ذوب آهن اصفهان شامل انواع مقاطع فولادی و ریل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت : بر اساس اطلاع رسانی های انجام مطلع شدم، تیرآهن های بال پهن تولیدی ذوب آهن اصفهان نقطه عطف ساختمان سازی ایمن به ویژه در بلند مرتبه ها برای کشور محسوب می شوند که این دستاورد بزرگ، به واقع قابل تقدیر است.
وی در ادامه ورود ذوب آهن اصفهان به عرصه تصفیه پساب را اقدامی شاخص عنوان کرد و اظهار داشت : با توجه به شرایط جوی کشور، بهره گیری از پساب در خطوط تولیدی می تواند بسیار به تداوم تولید و کاهش مصرف آب خام کمک کند.
معاون حقوقی رییس جمهور در ادامه به تولید ریل در ذوب آهن اصفهان پرداخت و تصریح کرد : بنده به عنوان یک ایرانی به این تولید ملی که بسیار در کشور با استقبال مواجه شده، افتخار می کنم. محصولی که همه بخش های مختلف کشور را به یکدیگر متصل نموده و توسعه را در عمل به منصه ظهور رسانده است.
دهقان با بیان اینکه دستاوردهای ذوب آهن در خدمت توسعه کشور است، اظهار داشت : تولید آرک معدن جهت استفاده در سقف تونل های معدنی نیز اقدامی قابل تقدیر است و توسعه ایمن معادن را در پی دارد.
وی تصریح کرد : این شرکت در کنار تامین نیاز بازار داخل در عرصه صادرات و تامین ارز نیز موفق عمل کرده است.

دیگر خبرها

  • ۲۵۰ هزار هکتار از باغات کشور به سیب درختی اختصاص دارد
  • بازدید هیات اعزامی از کشور عراق از توان تولیدی و صادراتی استان آذربایجان غربی در محصول سیب 
  • سامان علیپور موسیقی منطقه زاگرس را به تالار وحدت می‌آورد
  • دو سایت جدید تراکتورسازی در خارج از کشور راه‌اندازی می‌شود
  • شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از محدوده محیط زیست خارج شد
  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه کشور است
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • وعده چمران برای عدم قطع درختان پارک لاله