Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیوید بکام در ویدیویی از امکانات قطر برای جام جهانی تمجید کرد که این ویدیو با انتقادات زیادی همراه شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت insidesport، دیوید بکام ستاره پیشین منچستریونایتد، رئال مادرید و انگلیس در یک سری از ویدیوهای منتشر شده در وب سایت "قطر توریسم" ظاهر شده است که در آن هنر و غذاهای محلی قطر را مورد تمجید قرار می‌دهد و از یک کمپ بیابانی بازدید می‌کند و فریاد می‌زند: "اینجا برای من عالی است!"

ناظر حقوق بشر مستقر در لندن، بکام را به دلیل اشاره نکردن به سابقه وحشتناک حقوق بشر در این کشور مورد سرزنش قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بکام سال گذشته قراردادی به ارزش ۱۵۰ میلیون پوند (۱۷۲ میلیون دلار) برای تبلیغ این کشور غنی از گاز خلیج (فارس) که میزبان جام جهانی امسال است، امضا کرد و به عنوان سفیر فرهنگی قطر منصوب شد.

این ویدیو از سوی دیوید بکام در انگلیس با واکنش بسیار زیاد مخالفان روبه‌رو شد و خیلی‌ها به انتقاد از ستاره پیشین انگلیس کردند.

هم‌چنین هلن بارنارد، مدیر تحقیقات و سیاستگذاری در بنیاد جوزف راونتری افزود: چنین توجیهات ضعیفی از سوی بکام و تمام باشگاه‌ها و ستاره‌هایی که از این رژیم پول می‌گیرند قابل قبول نیست.

عفو بین‌الملل در اوایل سال جاری از فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، خواست تا صندوقی ۴۴۰ میلیون دلاری برای کارگران «آزار دیده» در قطر ایجاد کند.

این ایالت کوچک از زمان اخذ میزبانی جام جهانی در سال ۲۰۱۰ در کانون توجه حقوق بشر قرار داشته است. منتقدان می‌گویند که پیشرفت قطر در دهه گذشته متفاوت بوده است و باید فشار بیش‌تری بر این کشور و فیفا اعمال شود.

قطر تعداد مرگ و میر کارگران مهاجر گزارش شده توسط برخی رسانه‌های بین‌المللی را تکذیب می‌کند و می‌گوید که از زمان انتخاب شدن برای میزبانی جام جهانی، مجموعه‌ای از اصلاحات را در مقررات استخدامی خود اعمال کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دیوید بکام جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دیوید بکام جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اولین واکنش علیرضا دبیر به شکست دیوید تیلور

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در حاشیه مراسم قهرمان ایران گفت که کشتی در المپیک کار سختی دارد و اگر یک طلا بگیرد شاهکار کرده است. او همچنین در مورد مصاحبه‌اش با پیمان یوسفی که به حاشیه کشیده شد، گفت: به من قول داده بودند اخلاق را رعایت کنند ولی چیز دیگری عمل کردند اما با این وجود ناراحت نیستم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تمجید جالب مویس از کلوپ: یورگن سریع‌تر از لیورپول برو!
  • (ویدیو) تصاویری که حسن یزدانی ۲ روز بعد از حذف دیوید تیلور منتشر کرد
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • ویژگی مخفی در آیفون شما؛ از این ویدیوها خبر دارید؟
  • (ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • با 123 بازی کمتر از دیوید بکام؛ جود بلینگام گلزن‌ترین انگلیسی تاریخ رئال مادرید شد!
  • (ویدئو) اولین واکنش علیرضا دبیر به شکست دیوید تیلور
  • (تصاویر) بازدید دیوید کامرون از موزه فرش ترکمنستان