Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناظر جدید گمرکات کردستان از کاهش ۲۳درصدی صادرات از گمرکات استان در پنج ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در همین مدت ۵۵۸ فقره پرونده قاچاق برای متخلفان در استان نیز تشکیل شده است. - اخبار استانها -

خلیل حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندجاز کاهش 23درصدی صادرات از گمرکات استان در پنج ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در این مدت 718هزار و 269تن کالا به ارزش 336میلیون و 607 هزار و 841 دلار از گمرکات استان کردستان صادر شده که این میزان صادرات در مقایسه با سال قبل از نظر ارزش ریالی 41درصد و از نظر ارزش دلاری 22درصد کاهش را  نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: در سال گذشته 937هزار و 732تن کالا به ارزش 423میلیون و 664هزار و 244دلار از گمرکات استان کردستان صادر شده بود که متأسفانه این آمار امسال با کاهش مواجه شد.

ناظر جدید گمرکات استان کردستان خاطرنشان کرد: از این میزان صادرات 425هزار و 989تن کالا به ارزش 161 میلیون و 164 هزار و 764 دلار صادرات استان و 292 هزار و 280 تن کالا به ارزش 175 میلیون و 443 هزار و 76 دلار صادرات اظهار شده در سایر گمرکات است که از مرزهای رسمی سیران‌بند بانه و باشماق به خارج از کشور صادر شده است.

وی میزان واردات گمرکات استان در پنج ماهه نخست سال‌جاری را 15 هزار و 362 تن به ارزش 40میلیون و 198 هزار و 303 دلار عنوان کرد و گفت: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 15درصد و از نظر ارزش دلاری 23درصد کاهش داشته است.

حیدری بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه در مجموع میزان ترنزیت داخلی مبداء، خارجی مبدا و خارجی مقصد از گمرک باشماق یک‌میلیون و 58هزار و 868 تن به ارزش بیش از 2 میلیارد و 45میلیون و 166 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 15 درصدی وزنی و 27درصدی ارزش دلاری داشته است.

وی با اشاره به نقش مهم پایانه مرزی باشماق از نظر تردد کامیون حمل کالا و ورود و خروج مسافر تصریح کرد: در پنج ماهه نخست سال‌جاری تعداد 34هزار و 259 کامیون ورود و 57 هزار و 451 کامیون از این مرز خروج و 7 هزار و 538 خودرو سواری ورود و 7 هزار و 102 خودرو سواری از این مرز خروج شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب در کامیون 32 و 17 درصد کاهش و در خودرو سواری 204 و 176 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کردستان ادامه داد: همچنین در طول این مدت 14 هزار و 890 کامیون از مرز سیران‌بند بانه خارج شده که این آمار در سال گذشته 12 هزار و 840 کامیون  بوده است.

وی از تشکیل 558 فقره پرونده قاچاق به ارزش یک میلیارد و 357 میلیون و 541 هزار تومان در 5 ماهه نخست سال در گمرکات استان خبر داد و افزود: این آمار نسبت به سال گذشته از لحاظ تعداد پرونده‌ها 3درصد و از لحاظ ارزش ریالی 86درصد کاهش یافته است.

صادرات ایران به ترکیه 56 درصد رشد کرد/ ثبت تراز تجاری مثبت 443 میلیون دلاری با ترکیه در 7 ماهصادرات محورخودرو به روسیه/ ارایه خدمات ایساکو به محصولات ایران‌خودرو دیزل به زودی

حیدری یادآور شد: در پنج ماهه نخست سال‌جاری 47 بسته امانات به میزان 401 کیلوگرم و ارزش بیش از 12هزار و 9 دلار به مرز باشماق وارد و 566 بسته نیز خارج شده که به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد 24درصد و وزنی 152درصد افزایش و خروجی هم از لحاظ تعداد 20درصد و وزنی 23درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/481/d

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج ماهه نخست سال جاری گمرکات استان کردستان گمرکات استان کالا به ارزش سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مدیر کل گمرک استان سمنان گفت:  در فروردین  امسال ، ۲۹ هزار تن کالا شامل مواد شوینده - کربنات سدیم ، هیدروکربن   و سیم و کابل به ارزش ۱۰ میلیون دلار از گمرکات استان سمنان به ۳۴ کشور جهان صادر شد که به لحاظ وزن ۹۶ درصد و به لحاظ ارزش صادراتی ۸۰ درصد نسبت به فروردین سال گذشته افزایش داشته است.
مرتضی حاجیان نژاد با بیان اینکه در این مدت هزار و ۵۵۰ تن کالامواد اولیه و ماشین آلات واحد‌های تولیدی به ارزش شش میلیون ۵۰۰ هزار دلار به گمرکات استان سمنان وارد شده است  گفت: تراز تجاری یک ماهه استان سه میلیون ۵۰۰ هزار دلار و مثبت بوده است.
حاجیان نژاد همچنین گفت: بر اساس تحلیل‌های آماری ، میزان تجارت خارجی استان سمنان در سال گذشته ۳۸۵ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل از آن ۵۹ درصد رشد داشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۳میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزها از ابتدای سال تاکنون
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • محکومیت قاچاقچی الکل صنعتی
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • ضبط ۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق در میاندوآب
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید