Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا احمد لامعی‌گیو روز جمعه در آیین اختتامیه دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی (حامیم) در دانشگاه بیرجند، افزود: تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها از گذشته تاکنون در کنار آموزش و پژوهش، مشغول فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی نیز هستند که طرح حامیم بر همین مبنا شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت ۲۶ کانون فرهنگی هنری در دانشگاه بیرجند گفت: پنج تشکل‌ دانشجویی در دانشگاه مجوز فعالیت دارند که در حال حاضر سه تشکل مشغول به فعالیت هستند.

سرپرست دانشگاه بیرجند عنوان کرد: در حال حاضر هزار و ۵۰ نفر عضو هیات علمی دانشگاه‌های استان هستند که بیشترین سهم را دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه بیرجند به خود اختصاص داده است.

وی گفت: از ۳۵۰ عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند، ۴۰ نفر استاد تمام، ۱۴۵ نفر دانشیار و مابقی استادیار و مربی هستند.

لامعی‌گیو با بیان اینکه در دانشگاه‌های خراسان جنوبی هیات‌های مختلف مذهبی وجود دارد افزود: این هیات‌ها در مناسبت‌های مختلف سال به‌ویژه ماه محرم و صفر به برگزاری مراسم می‌پردازند.

وی اظهار داشت: خراسان جنوبی در عرصه دانش، فرهنگ و دین در سطح ملی و بین‌المللی خوش درخشیده که وجود علما و دانشمندان در عرصه علم و دانش گویای این مطلب است.

سرپرست دانشگاه بیرجند گفت: در حال حاضر ۳۹ هزار و ۶۱۶ دانشجو در دانشگاه‌های استان خراسان جنوبی مشغول به تحصیل و پژوهش هستند که براساس آخرین آمار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از این تعداد در دانشگاه‌های دولتی ۲۱ هزار و ۶۶۶ نفر، دانشگاه علوم پزشکی ۴ هزار و ۱۲ نفر و دانشگاه‌های دولتی تابع وزارت علوم ۱۵ هزار و ۶۶۶ نفر حضور دارند.

وی افزود: همچنین دانشگاه‌های آزاد اسلامی ۷ هزار و ۴۵۰ نفر، دانشگاه پیام نور ۵ هزار و ۵۲۶ نفر، دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۳ هزار و ۹۰۲ نفر، دانشگاه علمی و کاربردی هزار و ۶۷۴ نفر و غیرانتفاعی ۴۷۴ نفر دانشجو دارند.

لامعی‌گیو با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۷۰۷ دانشجو در دانشگاه بیرجند تحصیل می‌کنند گفت: به بیان دیگر ۷۳ درصد دانشجویان دانشگاه‌های دولتی استان در دانشگاه بیرجند، هشت درصد در دانشگاه بزرگمهر قاینات و ۱۳ درصد در دانشگاه صنعتی هستند.

وی اضافه کرد: تشکل‌های دانشجویی در کنار آموزش و پژوهش به دنبال احیای دانشگاه اسلامی هستند و نگاه جامعه دانشجویی ما نگاهی است که مقام معظم رهبری در بیاینه گام دوم انقلاب تاکید کردند.

سرپرست دانشگاه بیرجند با بیان اینکه گام دوم انقلاب دو کلیدواژه مهم امید و جوان دارد گفت: جوانانی که امروز در طرح حامیم حضور دارند در سال تحصیلی آینده بازوان توانمند دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و مدیریت دانشگاه خواهند بود.

وی اظهار داشت: دانشجویان توانمندسازی، ایجاد روحیه خودباوری، نشاط و پویایی، آزاداندیشی و خردورزی را تمرین می‌کنند تا در آینده نه چندان دور سکاندار ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف شوند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند هم ضمن قدردانی از گروه‌های فعال در طرح حامیم به‌ویژه اساتید، گفت: با وسواس سراغ اساتید دوره رفتیم و کسانی را انتخاب کردیم که بتوانند حق مطلب را ادا کنند.

حجت‌الاسلام محمدعلی جعفری از همراهی فعالان و تشکل‌ها دانشجویی و کانون‌های فرهنگی برای مشارکت در طرح حامیم قدردانی کرد و افزود: استاندار خراسان جنوبی نیز در میان همه مشغله‌های کاری هفته دولت، حمایت‌های مادی و معنوی خود را از این طرح دریغ نکرد که قابل قدردانی است.

وی بیان کرد: طرح حامیم بعد از ۲ سال تعطیلی دانشگاه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، به منظور توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برگزار شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند گفت: حلقه‌های میانی از مطالبات مقام معظم رهبری است که این خواسته بر زمین مانده را باید به شکلی فعال می‌کردیم که در طرح حامیم محقق شد.

وی با اشاره به ارزیابی انجام شده از کلاس‌ها تا درون خوابگاه‌ها در مدت اجرای طرح حامیم عنوان کرد: به اذعان دانشجویان، این طرح موفق بوده است و شاید برخاسته از این باشد که همه به میدان آمدند.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به استقبال دانشجویان از کارگاه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی افزود: این دوره‌ها به‌صورت تکمیلی نیز در دوران تحصیلی برگزار خواهد شد.

طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی (حامیم) با حضور ۲۵۰ دانشجو از پنجم شهریور در دانشگاه بیرجند آغاز شد و تا امروز یازدهم شهریور ادامه داشت.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجو خراسان جنوبی دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجو خراسان جنوبی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجو خراسان جنوبی دانشگاه دانشگاه بیرجند مقام معظم رهبری دانشگاه ها خراسان جنوبی طرح حامیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد

دبیر اجرایی چهل و ششمین دوره‌ مسابقه‌ ریاضی دانشجویی کشور گفت: این دوره از مسابقات با شرکت ۱۳۱ دانشجو شامل ۴۹ دانشجوی دختر و ۸۲ دانشجوی پسر در قالب ۲۸ تیم از دانشگاه‌های کشور و یک تیم انفرادی به مدت چهار روز در دانشکده‌ ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، نعمت‌اله شیرمحمدی، دبیر اجرایی چهل و ششمین دوره‌ی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور در حاشیه‌ی برگزاری این مسابقات گفت: این دوره از مسابقات با شرکت ۱۳۱ دانشجو شامل ۴۹ دانشجوی دختر و ۸۲ دانشجوی پسر در قالب ۲۸ تیم از دانشگاه‌های کشور و یک تیم انفرادی به مدت چهار روز در دانشکده‌ ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هرکدام از تیم‌ها به سرپرستی یک نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه مربوطه در این مسابقات شرکت کرده‌ است که قالبا تیم‌ها پنج و چهار نفره هستند و یک تیم نیز به‌صورت انفرادی در این مسابقات حضور دارد.

 شیرمحمدی با بیان اینکه متولی اصلی این مسابقه انجمن ریاضی ایران می‌باشد، افزود: انجمن ریاضی ایران به‌عنوان یک سازمان مردم نهاد (NGO)، از سال ۱۳۵۲ این مسابقات را برگزار می‌کند و دانشگاه تبریز برای بار دوم میزبانی این مسابقات معتبر را برعهده گرفته است و یک بار نیز قبل از انقلاب میزبانی مسابقات به دانشگاه تبریز سپرده شده بود.

*هیچکدام از مسابقات برگزار شده در کشورهای دیگر از نظر کیفیت و استاندارد قابل مقایسه با این مسابقات نیست

بیژن احمدی، دبیر علمی چهل و ششمین دوره‌ی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور نیز گفت: این مسابقه، معتبرترین مسابقه‌ی ریاضی در سراسر جهان است به‌طوریکه هیچکدام از مسابقات برگزار شده در کشورهای دیگر از نظر کیفیت و استاندارد قابل مقایسه با این مسابقات نیست.

احمدی با بیان اینکه نفرات برگزیده‌ی این مسابقات، همگی جزو افراد درجه‌ی اول و برجسته‌ی ریاضی کشور و حتی دنیا هستند، افزود: مرحوم خانم دکتر مریم میرزاخانی دارنده‌ی مدال فیلدز، یکی از نفرات شاخص و برجسته‌ی برخاسته از این مسابقه بود و سایر افراد نیز همگی جزو اساتید و دانشمندان صاحب نام علم ریاضی هستند.

وی یادآور شد: نشریه‌ی علمی و معتبر اشپرینگر تمامی سوالات، پاسخ‌ها و حتی اسامی مدال‌آوران این مسابقات را تا سال ۱۳۸۲ چاپ کرده است که این موضوع نشان‌دهنده‌ی اعتبار بالای مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور است. همچنین کتاب اول این مسابقه توسط مرکز نشر انجمن ریاضی ایران چاپ شده و کتاب دوم نیز در دست چاپ است.

دبیر علمی چهل و ششمین دوره‌ی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سوالات طرح شده در این مسابقات جزو سوالاتی هستند که هیچ مشابهی نداشته و هر سال سوالات جدید ساخته و طراحی می‌شود به‌طوریکه طرح سوالات هر دوره بیش از هفت ماه به‌طول می‌انجامد و این سوالات توسط بهترین‌های ریاضی ایران طرح می‌شود.

وی، اساس کارهای علمی و اجرایی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور را تصمیم‌گیری براساس خرد جمعی عنوان کرد و افزود: تمامی کارهای علمی و اجرایی این مسابقات به‌وسیله‌ی خرد جمعی انجام می‌گیرد و حتی برای تصحیح هر سوال دو استاد در نظر گرفته می‌شود لذا به این خاطر است که ما معتقدیم این مسابقات معتبرترین مسابقه‌ی ریاضی در سراسر جهان است.

احمدی ادامه داد: نوع کار ما در برگزاری این مسابقات به‌صورت پایه‌ای است؛ ‌به‌طوریکه ما نیز زمانی در این مسابقات شرکت کرده و رفته رفته به‌‍‌عنوان تصحیح‌گر، طراح و اکنون به‌عنوان مسئول کمیته‌ی علمی این مسابقات خدمت می‌کنم و قطعا همین دانشجویانی که امروز به‌عنوان شرکت کننده حضور دارند، سال‌های بعد مسئولیت برگزاری این مسابقات را برعهده بگیرند.

وی در ارتباط با خدمات و مزایای داده شده به دانشجویان مدال آور این مسابقات نیز گفت: مدال و گواهی داده شده در این مسابقات برای دانشجویان برگزیده بسیار با ارزش بوده و به‌عنوان رزومه‌ی علمی می‌تواند کمک زیادی به دانشجویان داشته باشد. علاوه بر این، ما به‌عنوان تنها سازمان مردم‌نهاد غیر دولتی کشور با بنیاد ملی نخبگان تفاهم‌نامه امضا کردیم که در راستای این تفاهم‌نامه، برندگان و مدال آوران این مسابقات از سوی بنیاد ملی نخبگان به‌عنوان نخبه شناخته شده و امتیازات و تسهیلاتی نیز دریافت می‌نماید.

دبیر علمی چهل و ششمین دوره‌ی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور در خاتمه در خصوص دانشگاه‌های پرافتخار و مدال آور این مسابقات اظهار کرد: دانشگاه صنعتی شریف پرافتخارترین دانشگاه این مسابقه است و معمولا در اکثر دوره‌های برگزار شده، دانشجویان این دانشگاه در رتبه‌ی نخست قرار گرفته‌اند و سایر دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تبریز نیز رتبه‌های دوم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

براساس این گزارش، چهل و ششمین دوره‌ی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور به مدت چهار روز و به میزبانی دانشگاه تبریز در دانشکده‌ی ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر برگزار می‌شود و روز جمعه ۱۴ اردیبهشت با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعضای شورای علمی مسابقات ملی مناظره دانشجویی منصوب شدند
  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • ادامه حمایت تشکل‌های دانشجویی از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است
  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد
  • اعلام همبستگی دانشگاهیان  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اساتید و دانشجویان ِ آزادی خواه ِ حامی فلسطین
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است