Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:42:02 GMT

امام جمعه تبریز: عملکرد تیم مذاکره کننده قابل تحسین است

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۹۸۰۸

امام جمعه تبریز: عملکرد تیم مذاکره کننده قابل تحسین است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم در خطبه های امروز نماز جمعه تبریز با بیان اینکه ایران بارها متذکر شده است که شرط لازم برای احیای برجام، بسته شدن پرونده‌های ادعایی آژانس است، اظهار کرد: همچنین ایران تاکید کرده است که برای شروع برجام باید تضمین منافع اقتصادی داده شود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: گویا آمریکا تلاش دارد تا با پیش کشیدن پرونده‌های ادعایی و دخیل کردن ادعاهای صهیونیست‌ ها، بار هزینه و تعهدات خود را کم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد: البته تیم قبلی مذاکره کننده نیز بر اساس رویکرد اقدامات لازم را انجام داده است، ولی آنچه از مواضع مردم می‌توان فهمید، رویکرد و ابتکارات و پیشنهادات تهران در این دو دوره مذاکره سبب شده تا فریاد ترس و وحشت آنها (غرب) به آسمان برود.

امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت سفر وزیر خارجه کشورمان به آفریقا، گفت: ارسال بخشی از محموله فروخته شده یک میلیون دوز واکسن برکت از دستاوردهای این سفر است. 

وی با بیان اینکه آفریقا ظرفیت فراوانی دارد و دولت سیزدهم نیز مسیر تعامل با این قاره را در پیش قرار گرفته است، افزود: با توجه به اتمام منابع بسیاری از مواد اولیه ارزشمند دنیا، امروز آفریقا غنای بالایی در تامین مواد اولیه دارد و ایران می‌تواند با تهاتر کالا و خدمات تکنولوژیک از این منابع بهره ببرد. 

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به دیدار اخیر اعضای دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب گفت: معظم له در این دیدار اشاره کردند که ایجاد امیدواری توسط دولت در این یک سال افزایش یافته است. 

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جوانگرایی، خاطرنشان کرد: رهبری در بخش دیگری، به پرهیز از شرطی کردن کشور به مذاکرات و تصمیم مجامع تاکید داشتند. 

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به مناسبت هفته به سالروز تشکیل پدافند هوایی اشاره کرد و گفت: هیچ پرنده‌ای بدون رصد و پایش پدافند هوایی کشور در آسمان ایران پر نمی‌زند؛ پدافند هوایی به عنوان اولویت اول دفاع رزمی با وجود تمام تحریم‌ها، انقلاب کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: پهپادهای ما به کشورهای دیگر از جمله روسیه صادر می‌شود و ما به نیروهای مسلح خود افتخار می‌کنیم. 

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی یک حرکت سیاسی و عبادی است؛ هر چند برخی‌ها تلاش دارند تا بخش سیاسی را از این پدیده بگیرند و صرفا آن را از بعد احساسی معرفی کنند. 

وی با تاکید بر اینکه سکولار نامیدن این حرکت و خالی کردن آن از محتوای انقلاب یکی از اهداف دشمن است، افزود: نقش‌آفرینی خواص جامعه، حرکت علما و روحانیون و هیات‌ها منجر می‌شود تا این مراسم از هر گونه آسیب در امان باشد.

برچسب‌ها تبریز سید محمدعلی آل هاشم شورای سیاست گذاری ائمه جمعه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبریز شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تبریز شورای سیاست گذاری ائمه جمعه امام جمعه تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۹۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌مناسبت پاسداشت روز معلم، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده با امام جمعه آباده و نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

امام جمعه آباده در این دیدار از استادان و معلمان به‌عنوان پرورش‌دهنده جوانان و نوجوانان یاد کرد و از آنان خواست این نسل آینده‌ساز را آگاه، بیدار، باایمان و بااخلاق رشد دهند و تعهد در قبال کشور را در وجود آنان نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا دانا با بیان اینکه معلمی شغل انبیاء است، ادامه داد: معلمی موهبت بزرگ الهی تزکیه و تعلیم را نصیب معلمان گرانقدر کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۲ اردیبهشت به‌عنوان روز معلم خاطرنشان کرد: این روز بزرگ مایه افتخار برای کسانی است که در جامعه از شأن والای معلمی برخوردارند.

امام جمعه آباده متذکر شد: اگر معلمی اهل تزکیه و علم‌آموزی نباشد، نمی‌تواند وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد و معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند و نیروی انسانی ارزش‌مدار تربیت و از همه ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده شود.

دانا با گرامیداشت یاد و خاطره اسوه عملی و چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و شهدای معلم، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است
  • عملکرد شوراها قابل دفاع است
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است
  • ببینید | واکنش متفاوت یک امام جمعه به بازگشت دوباره گشت‌ ارشادها