Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه آلمانی در مطلبی با اشاره به بحران کمبود گاز در اروپا و احتمال روی آوردن شهروندان به وسایل گرمایشی برقی، با استناد به گفته یک کارشناس، اروپا را در آستانه خاموشی‌های گسترده ارزیابی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه "فوکوس" آلمان در گزارشی به مسئله کمبود انرژی در اروپا و آلمان در آستانه فصل زمستان پرداخته و نوشت: در اواسط ماه اوت، رئیس آژانس شبکه فدرال گاز آلمان نسبت به کمبود گاز در زمستان هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی صرفه جویی در مصرف برق و گاز باید وضعیت را اصلاح کند. با این حال، در ژانویه 2021، اروپا با کمبود شدید مواجه شد.

در ادامه این مطلب آمده است: آیا در زمستان امسال کمبود شدید گاز وجود خواهد داشت؟ کلاوس مولر، رئیس آژانس شبکه فدرال گاز آلمان، از این مسئله بیم دارد. وی در اواسط ماه اوت، هشدار داد که ممکن است کمبودهای محلی در تامین گاز در زمستان وجود داشته باشد. وی تاکید کرد: فشار بر عرضه انرژی ما در حال افزایش است.

انجمن صنایع انرژی و آب ایالت بایرن (VBEW) هم در ماه جولای هشدار داد که کمبود قریب الوقوع گاز و تعطیلی نیروگاه‌های هسته ای باقی مانده در زمستان می‌تواند به این معنی باشد که افراد بیشتری از بخاری های برقی استفاده می‌کنند و در نتیجه به برق بیشتری نیاز است. به گفته وی در بایرن و سایر ایالت‌های فدرال، این به نوبه خود می‌تواند منجر به کمبود شدید عرضه و تامین شود. وی تاکید کرد که این کسری قریب الوقوع باید با برق خارج از کشور جبران شود.

هوبرت آیوانگر ، وزیر اقتصاد ایالت بایرن امیدوار است که کمبود را در زمستان با واردات از فرانسه، اتریش و جمهوری چک جبران کند.

اما وضعیت عرضه و تامین برق در اروپا به هیچ وجه امن نیست. روزنامه زوددویچه سایتونگ گزارش می‌دهد که قطعی برق در اروپا در حال افزایش است.

بر این اساس در سایه این ناامنی‌های تامین در اتریش، بازی بین‌المللی با دانمارک در ژوئن لغو شد و در جولای بازدیدکنندگان در چرخ و فلک در پراتر گیر کردند.

در آغاز ماه آگوست، حدود 140000 خانوار در تیرول اتریش تقریباً یک ساعت بدون برق بودند.

در اواخر جولای یک قطعی بزرگ برق در جنوب لندن منجر به توقف قطارها شد. به گزارش هفته نامه اشپیگل، چراغ های راهنمایی و روشنایی خیابان‌ها در آن زمان کار نمی‌کردند.

در ادامه این گزارش آمده است: به عبارت دقیق، خاموشی به این معنی است که برق در شهرها یا مناطق برای چندین ساعت یا چند روز از کار می افتد و منجر به خرابی زیرساخت ها می شود. این شرایط ممکن است اتفاق بیفتد، برای مثال، اگر منبع تغذیه به طور غیرمنتظره به دلیل شرایط آب و هوایی شدید یا کارهای ساختمانی قطع شود. اضافه بار نیز می تواند منجر به خاموشی شود.

هربرت ساوروگ، رئیس انجمن پیشگیری از بحران اتریش، به فوکوس آنلاین گفت، چنین سناریوی تهدید آمیزی قبلاً در ژانویه 2021 رخ داد. در آن زمان آلمان، فرانسه و اسپانیا به دلیل کسری حاد مجبور به خرید برق از جنوب شرقی اروپا و عمدتاً از بلغارستان و رومانی شدند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: زمانی که مناطق وسیعی از تجهیزات مانند نیروگاه‌ها باید خاموش شوند تا از خود محافظت کنند و قطعی برق در مقیاس بزرگ وجود داشته باشد اوضاع بحرانی می‌شود. منطقه بزرگ تعیین کننده است: هر چه مساحت قطع برق بیشتر باشد، آسیب به زیرساخت‌ها و زنجیره‌های تامین بیشتر می‌شود. پس از آن بهبودی به نسبت بیشتر طول می‌کشد. خاموشی در مقیاس بزرگ به طور بالقوه این عواقب را به همراه خواهد داشت: سیستم های مخابراتی در عرض چند دقیقه به طور کامل از کار می افتند، یعنی: نه اینترنت و نه تلفن کار نمی کند.

منبع آب آشامیدنی متوقف می‌شود، غذاها ممکن است فاسد شود. در سوپرمارکت‌ها سیستم‌های صندوق دار کار نمی‌کنند، آسانسورها و پمپ بنزین ها کار نمی‌کنند. حمل و نقل مختل می‌شود. زنجیره تامین مختل شده و سیستم‌های آی تی مهم قطع می شوند.

هربرت ساوروگ، رئیس انجمن اتریش برای پیشگیری از بحران، پیش‌بینی می‌کند که در زمستان آینده کمبودها و تنگناهای گسترده‌ای به دلیل کمبود گاز، خشکسالی و کاهش ظرفیت ذخایر نیروگاهی همچنین به این دلیل که هم زمان مصرف برق به طور گسترده افزایش می‌یابد وجود خواهد داشت. به گفته وی در این شرایط مردم بخاری‌های برقی می‌خرند، این امر به‌ویژه زمانی مشکل‌ساز است که مصرف در یک منطقه افزایش می‌یابد و در عین حال ظرفیت تولید برق کمی وجود دارد، زیرا برای پوشش دادن آن به انرژی بیشتری نیاز است.

این مقام اتریشی گفت: اگر بخواهیم این شرایط را جبران کنیم باید این کار را از طریق جیره بندی برق انجام دهیم. چنین خاموشی‌های منطقه ای در درجه اول یک اقدام ایمنی هستند، زیرا در غیر این صورت این خطر افزایش می یابد که یک اختلال اضافی منجر به خرابی در مقیاس بزرگ شود. بنابراین این خاموشی‌ها در درجه اول وجود دارند تا سیستم کلی را تثبیت کنند.

وی همچنین سناریوی مشابهی را در آلمان قابل قبول دانسته و گفت: من فرض می‌کنم که زمستان آینده شاهد خاموشی‌های منطقه‌ای بزرگ‌تری در اروپا خواهیم بود.

وی افزود: مشکل ما این است که امنیت عرضه آنقدر بالا بوده که هیچ تمرینی برای شرایط کمبود نداشتیم. ما مهارت مقابله با آن را نداریم. افراد بسیار کمی می‌توانند از خود مراقبت کنند. در کشورهایی مانند ژاپن متفاوت است، زیرا آنها به مقابله با بحران‌های جدی عادت کرده‌اند. اما ما این کار را نکرده‌ایم.

قیمت گاز در اروپا باز هم افزایش یافت

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا خاموشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۹۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق الهام‌بخش بودن خون شهیدان مقاومت را در به میدان آمدن دانشجویان ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا می‌بینیم

رئیس دانشگاه تهران در واکنش به سرکوب اعتراضات گسترده در ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا، به دانشجویان بیدار این دانشگاه‌ها پیام داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بیانیه سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در حمایت از تجمعات دانشجویی در آمریکا و اروپا و در واکنش به سرکوب اعتراضات گسترده در ده‌ها دانشگاه آمریکا، به این شرح است:

محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس در فلسطین و غزه عزیز مدتهاست که از مرز‌های کشور‌های محور مقاومت فراتر رفته و بویژه در کشور‌هایی که حاکمان‌شان با حمایت آشکار از ددمنشی‌های اسرائیل در غزه، نقطه سیاه دیگری بر عملکرد خود ثبت نموده‌اند، انسان‌های حق‌طلب و آزادی‌خواه به میدان آمده‌اند.

امروز اعتراضات ماه‌های اخیر مردم جویای نور و بری از ظلمت در کشور‌های حامی رژیم خونخوار صهیونیستی، دیگر محدود به تظاهرات مردم در خیابان‌ها نیست بلکه با شکلی منسجم‌تر، خود را در قالب شکل‌گیری و گسترده شدن اعتراضات و تجمعات دانشجویی در قلب آمریکا و کشور‌های اروپایی نشان می‌دهد؛ اعتراضاتی که بی‌شک با ورود اساتید و دانشجویان، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیسم انداخته است.

مقابله با این اعتراضات دانشجویی، ضرب و شتم و دستگیری گسترده دانشجویان و هتک حرمت استادان دانشگاه در آمریکا و حتی تهدید و اجبار رؤسای دانشگاه‌ها به برکناری و استعفا، همه حکایت از تنگ‌تر شدن عرصه و باختن قافیه از سوی هیأت حاکم در کشور حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس دارد و باطل‌السحر ادعا‌ها و القاگری‌ها درباره آزادی آکادمیک در دانشگاه‌های این کشور است.

گسترده شدن اعتراضات در ده‌ها دانشگاه آمریکا و کشیده شدن زبانه‌های آن به دانشگاه‌هایی در انگلیس و فرانسه و …، با خطا‌های محاسباتی که از سوی حکام این کشور‌ها در قبال این حرکت صورت می‌گیرد، رژیم صهیونیستی و ایادی آن را در باتلاقی به مراتب دهشتناک‌تر و عمیق‌تر از آنچه در آن فرو رفته‌اند، می‌بلعد؛ و تازه این آغاز ماجراست.

در اندیشه ما "خون شهید جاذبه خاک را خواهد شکست و ظلمت را خواهد درید و معبری از نور خواهد گشود. " آن زمان که می‌گفتیم عاشقان مکتب حاج قاسم سلیمانی، عاشق شهادتند و هر قطره خون یکایک شهدایی که تقدیم راه مقاومت می‌شود، مایه رویش انسان‌هایی بیدارتر و مصمم‌تر برای نهضت و تحکیم و تقویت گفتمان الهام‌بخش مقاومت در سراسر گیتی خواهد شد، وعده صادق آن یعنی همین به میدان آمدن استادان و جوانان دانشجو از هر دین و آئینی در قلب آمریکا و اروپا را قریب می‌دانستیم.

کشتار وحشیانه کودکان، زنان و مبارزان و مجاهدان در غزه و ناتوانی سازمان‌های بین‌المللی در متوقف ساختن جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی و حامیانش، موضع‌گیری‌های آزادگان دنیا را عالم‌گیر نموده و وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل را رقم زده است.

اکنون که دانشجویان در آمریکا و اروپا، اراده خود برای ایستادگی در برابر ظلمت و سیاهی را فریاد می‌زنند و با وجود مقابله گسترده پلیس و دستگاه‌های امنیتی، نه تنها از مسیر خود منحرف نشده بلکه اعتراضات را گسترده‌تر نموده‌اند، به آن‌ها پیام می‌دهیم که ما در ایران تجربه مقابله با جور را در دوران ستمشاهی داریم، دانشجویان و جوانان و استادان و فرهیختگان بسیاری در کشورمان هزینه داده‌اند تا نهضت به رهبری پیر روشن ضمیر انقلاب اسلامی ایران به نتیجه برسد.

امروز آرمان‌های انقلاب خمینی کبیر فراتر از مرز‌های جغرافیایی و ملت‌ها رفته است و به برکت خون شهدا و هدایت‌های، ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است و‌ای بسا هراس ایادی استکبار از امکان ملحق شدن شما به این اندیشه است که زورمندانه و با اعمال قدرت قهری در صدد تحدید و تهدید حرکت شما برآمده‌اند.

دانشجویان عدالت‌خواه و استادان پیشگام آزادی در آمریکا و اروپا؛ پیام ما را دریافت کنید، از پای ننشینید، رهایی هزینه دارد. ما دانشگاهیان ایران اسلامی به برکت خون شهیدان‌مان، آزادانه آرمان آزادی فلسطین را فریاد می‌زنیم؛ باشد که با ایستادگی و رادمردی، همپای همه آزادی‌خواهان جهان، سرافرازانه در جشن آزادی، شکرگزار باری تعالی باشیم، به یکدیگر سلام دهیم و به ارواح شهدای مقاومت درود فرستیم.

سید محمد مقیمی
۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

دیگر خبرها

  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • تجمعات دانشجویی گسترده، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیست انداخته است
  • واکنش رییس دانشگاه تهران به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • مقیمی: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • تجمعات دانشگاه‌های آمریکا لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیستی انداخت
  • رئیس دانشگاه تهران: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • وعده صادق الهام‌بخش بودن خون شهیدان مقاومت را در به میدان آمدن دانشجویان ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا می‌بینیم