Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاسخ ایران به پیشنهادات آمریکا/ مذاکرات احیای برجام/ سفر رئیس‌جمهور به خوزستان برای افتتاح طرح آب‌رسانی غدیر و... از موضوعات پربازدید و خبرساز دهم و یازدهم شهریور ماه ۱۴۰۱ تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می‌آید.

به گزارش ایران اکونومیست، اخبار مربوط به نظرات ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها در صدر اخبار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فرآیند تهیه پاسخ اخیر جمهوری اسلامی ایران، تسریع و تسهیل جمع‌بندی مذاکرات مد نظر قرار داشته است و در آن  به صراحت اعلام  شده است ایران آمادگی دارد تا در هفته پیش رو برای اعلام توافق نهایی نشست وزرا برگزار شود با این برداشت که معدود نظرات مطرح شده از سوی ایران تامین شود.

بنا به گفته ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، پس از دریافت پاسخ آمریکا، تیم کارشناسی جمهوری اسلامی ایران آن را به دقت مورد بررسی قرار داده و پاسخ‌های ایران، پس از ارزیابی در سطوح مختلف، تدوین و پنجشنبه شب به هماهنگ‌کننده تحویل داده شد.

دیروز هم حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفت و گوی تلفنی با همتای اماراتی خود، او را در جریان آخرین تحولات مربوط به مذاکرات رفع تحریم ها قرار داد و تاکید کرده بود که جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافق قوی و پایدار، حسن نیت و جدیت خود را نشان داده است و همکارانم با دقت و سرعت در حال بررسی متن و آماده سازی پاسخ هستند.

به نقل از روزنامه اماراتی نشنال، جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا هم گفته بود که واشنگتن نسبت به دست یافتن به توافقی در مذاکرات وین بر سر احیای برجام (توافق هسته‌ای) «امیدوار» است.

محمد مرندی مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین  هم در توییتی نوشت: ایران مطابق با وعده خود پاسخ داد. حال زمان آن رسیده که تیم بایدن تصمیمی جدی بگیرند. برای آمریکا «سازنده» به معنای پذیرش شرایط آمریکا است. (سازنده) برای ایران به معنای رسیدن به توافقی متعادل و ضمانت دار  است. اگر آمریکا تصمیم درست را بگیرد، توافق می‌تواند به سرعت به نتیجه برسد.

ساعاتی بعد از ارسال پاسخ ایران به انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وِدانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تلاش برای انداختن توپ در زمین ایران، مدعی شد که پاسخ تهران سازنده نبود.

در توییتی دیگر، سید رسول موسوی دستیار وزیر خارجه در واکنش به برخی از تحلیل ها در مورد جواب اخیر ایران به آمریکا از جمله این اظهارنظر که «ایران با این پاسخش، فرصت صادرات نفت ایران به اروپا در زمستان امسال هم از دست رفت»، گفت: چرا وقتی اروپا به بهانه تحریم داروی کودکان ما را نمی‌دهد، نگران زمستانش باشیم؟

همچنین امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران خطاب به اروپایی ها گفت که فرصت همکاری با ایران را از دست ندهند و تا فرصت هست جفاها و حقوقی که از ملت ما تضییع کردند را جبران کنند.

حجت الاسلام حاج‌ علی‌اکبری به اروپایی ها توصیه کرد که با طناب پوسیده آمریکا و رژیم صهیونیستی به چاه مذلت نروند.

اخبار دیگر در این زمینه را می توانید در لنیک های زیر بخوانید.

امیرعبداللهیان پاسخ ایران به پیشنهادات آمریکا را به اطلاع عمان رساند

ابراز امیدواری ماکرون درباره نهایی شدن برجام

درخواست قانون‌گذاران آمریکایی از بایدن برای اشتراک‌گذاری متن کامل توافق هسته‌ای

***

علی بهادری سخنگوی دولت با انتشار توییتی از سفر چهارم رییس‌جمهوری به استان خوزستان برای افتتاح فاز اول طرح آب‌رسانی غدیر خبر داد و نوشت: «پروژه آبرسانی غدیر که در ۱۰سال گذشته به کندی پیش می‌رفت، با دستورات رئیس جمهور سرعت گرفت و بخش عمده‌ای از این طرح اکنون آماده بهره‌برداری است.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز به منظور افتتاح این طرح که با هدف تامین آب ۲۶ شهر و ۱۰۰۰ روستای استان خوزستان در دولت سیزدهم اجرایی شده است، وارد دزفول شد.

دیگر اخبار مرتبط با این سفر را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

افتتاح طرح آبرسانی غدیر با حضور رئیس‌جمهور

دیدار رئیسی با مردم منطقه محروم «احمد فداله» دزفول

طرح آبرسانی غدیر افتخار دارد

***

گزارش تاریخی ایران اکونومیست همزمان با صد و ششمین سالروز تشکیل کمیته مجازات توسط سه نفر از اعضای لژ ماسونی بیداری ایران در سال ۱۲۹۵ هم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

در ابتدای این گزارش که با عنوان "نماینده‌ای که مخالفانش را با گلوله از میدان به در کرد"منتشر شده، آمده است: نماینده مردم تبریز در اولین دوره مجلس شورای ملی برای موفقیت در به کرسی نشاندن طرح‌ها و خواسته‌های سیاسیش در تقابل با کارشکنی‌های محمدعلی شاه قاجار از گلوله و ترور برای از میدان به در کردن مخالفان فکری و سیاسیش استفاده کرد. او کمیته غیرت را راه انداخت و همراهانش بعد از غائله به توپ بسته شدن مجلس شورای ملی و قتل میرزا، کمیته مجازات را جایگزین کمیته غیرت کردند و با شلیک گلوله یا بریدن حلقوم گردن، مخالفان‌شان را از سر راه بر داشتند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مهمترین اخبار سیاسی ایسنا ، برگزیده‌ها ، پربازدیدترین خبرها ، مذاکرات احیای برجام ، روابط ایران و آمریکا ، خطبه‌های نماز جمعه تهران ، سیدابراهیم رئیسی ، طرح آبرسانی غدیر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: برگزیده ها مذاکرات احیای برجام روابط ایران و آمریکا خطبه های نماز جمعه تهران سیدابراهیم رئیسی طرح آبرسانی غدیر آبرسانی غدیر پاسخ ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۱۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی مردم رفح از شنیدن خبر توافق حماس برای آتش‌بس | فیلم

کانال ۱۲ اسرائیل نوشت: تیم مذاکره کننده اسرائیلی پاسخ حماس را از میانجی‌ها دریافت کرد و در حال بررسی آن برای پاسخ رسمی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل | توافق نانوشته‌ ایران و طرفهای غربی درباره غزه | خبر مهم درباره بازگشت روابط دیپلماتیک با این کشور
  • در جنگ با ایران انتظار چه چیزی داریم؟ پاسخ اساتید دانشکده فرماندهی ارتش آمریکا
  • آمریکا برای توافق ایران باید ماهی چاق خاورمیانه را به ما بدهد!
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ کابینۀ جنگ اسرائیل حمله به رفح را تصویب کرد!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • آمریکا در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ توپ در زمین اسرائیل!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • شادی مردم رفح از شنیدن خبر توافق حماس برای آتش‌بس | فیلم
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران