Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان رئیس دفتر روابط بین الملل دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص علت پذیرش نشدن دانشجوی جدید عراقی در این دانشگاه توضیحی ارائه داد.

دکتر سیدرحیم موسوی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دلیل توقف جذب دانشجو از کشور عراق در این دانشگاه اظهار کرد: در ابلاغیه‌ای از سوی وزارت آموزش عالی عراق اعلام شد که دانشجویان عراقی در دو گروه بورسیه‌ها و تحصیل با هزینه شخصی، می‌توانند در دانشگاه‌های بین‌المللی تحصیل کنند که این دانشگاه‌ها باید در یکی از سه رنگینگ جهانی دانشگاه‌ها یعنی سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در رتبه‌بندی QS دارای رتبه زیر ۵۰۰ و در رتبه‌بندی شانگهای و رتبه‌بندی تایمز دارای رتبه زیر ۱۰۰۰ باشند تا بعد از فارغ‌التحصیلی و برای بررسی مدارک توسط وزارت‌شان مشکلی پیش نیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای دانشجویان بورسیه سخت‌گیری بیشتری شده و آن‌هایی که با آموزش شخصی تحصیل کرده‌اند نیز باید در دانشگاه‌هایی تحصیل کنند که در رتبه‌بندی مشخص از یک رتبه تعیین‌شده کمتر نباشد.

رئیس دفتر روابط بین‌الملل دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: بنا بر ابلاغیه وزارت آموزش عالی عراق حدود ۲۰ تا ۳۰ دانشگاه در کشور ایران به دلیل اینکه در رتبه‌بندی فوق یا ثبت نام نکرده بودند و یا مدارک را بارگذاری نکرده بودند، نتوانستند برای امسال دانشجوی عراقی بگیرند.

موسوی‌نیا ادامه داد: در کشور ترکیه نیز حدود ۴۰ دانشگاه به این دلیل نتوانسته‌اند دانشجوی عراقی بگیرند و خاص دانشگاه ما نیست و این تصمیم وزارت عراق برای تمام دانشگاه‌ها بوده است.

وی در پایان با تاکید بر حضور دانشگاه در رنکینگ‌های بین المللی یادآور شد: دانشگاه شهید چمران اهواز چند سال است در تلاش است در یکی از این سه سیستم جهانی رتبه‌بندی، جایگاه خود را ارتقا بدهد. به این منظور نیاز به کار بیشتر و مستمر است و بارگذاری اطلاعات نیز باید به روز باشد تا جایگاه دانشگاه در رنکینگ جهانی ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی علمی و آموزشی خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشجوی خارجی دانشگاه شهید چمران اهواز رتبه بندی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۱۲۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری کتابخانه دانشگاه پیام نور کرمان به نام دانشجوی شهید حادثه تروریستی گلزار شهدا

کتابخانه دانشگاه پیام نور مرکز کرمان به نام شهیده مکرمه حسینی، دانشجوی شهید حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان نامگذاری شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو مراسم نامگذاری همزمان ساختمان‌های آموزشی دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور بصورت مجازی به نام شهدای دانشجوی دانشگاه در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار و بصورت ارتباط تصویری امکان شرکت مراکز استان‌ها در آن فراهم گردید.

در کرمان، خانواده شهید مکرمه حسینی در سالن کنفرانس ستاد دانشگاه پیام نور استان کرمان حضور یافتند و کتابخانه دانشگاه پیام نور مرکز کرمان به نام شهیده مکرمه حسینی نامگذاری شد.

گفتنی است شهیده مکرمه حسینی دانشجوی رشته حقوق دانشگاه پیام نور مرکز کرمان و عضو کانون دانشجویی هلال احمر بود که در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در سال گذشته آسمانی شد.

دیگر خبرها

  • دو عضو هیات ‌علمی‌ دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری
  • نامگذاری کتابخانه دانشگاه پیام نور کرمان به نام دانشجوی شهید حادثه تروریستی گلزار شهدا
  • اقدامات خشن دولت آمریکا برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد حقوق بشر است
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • سرآمدان آموزشی ‌دانشگاه‌ شهید چمران اهواز تجلیل می‌شوند
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه