Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر جمعه شب در مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره المپیاد ورزشی کارمندان و اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای سراسر کشور به میزبانی ارومیه اظهار داشت: آذربایجان‌غربی یک استان بامعنویت است و حدود ۳۶ هزار شهید از سراسر کشور در آن برای حفظ امنیت به شهادت رسیدند و هم‌اکنون امنیت و آرامش آن سبب شده که بتوان هر افتخاری را برای استان خلق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه تصریح کرد: در آذربایجان‌غربی که یک استان کشاورزی است سالانه ۹ تن میوه تولید می‌شود و روزانه ۱۰۰ هزار نفر از مردم به باغ و زمین‌های کشاورزی خود رفت و آمد دارند و همچنین دارای پنج پایانه مرزی بوده و ۹ هزار کیلومتر مرز مشترک با سه کشور خارجی دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین در آذربایجان‌غربی، دریاچه ارومیه و در داخل دریاچه نیز جزیره‌ای به نام «کاظم خان قوشچی» وجود دارد که کاظم خان در آن زمان، چند روستا را در بالای همین جزیره از تعرض دشمن حفظ کرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری المپیاد ورزشی در ارومیه و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به سلامتی اهمیت فراوانی قائل هستند افزود: ایشان بر ارتقاء سلامتی روانی جامعه نیز تأکید داشته و فرمودند که پیگیری بر درمان اولویت دارد.

حجت‌الاسلام ذاکر در ادامه اظهار داشت: هر زمان که قانون و مقرراتی در رابطه با دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مجلس شورای اسلامی وضع شود از آن حمایت و دفاع 100 درصدی انجام می‌شود.

وی گفت: موضوع ارتباط خیران و کمک برای دانشگاه به منظور بازسازی و تجهیز آن نیز مورد توجه است و مجلس شورای اسلامی نیز سعی دارد تا برای جذب نیروی انسانی دست این دانشگاه را بگیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: بی‌تردید موضوع اشتغال نیز که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است باید از مسیر دانشگاه فنی و حرفه‌ای وارد شود و در این راستا نیز دولت باید بداند که هدف غایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای چیست؟

وی در ادامه نیز تأکید کرد: بی‌تردید باید متناسب با زمان و مکان، دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به تربیت نیرو اقدام کنند و با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی یک استان کشاورزی است باید متناسب با یک استان کشاورزی، کارآموز و فن و حرفه به کارآموزان آموزش داده شود.

رهبری بر اهمیت‌دهی رشته‌های مهارتی تأکید دارند

در ادامه مشاور ارشد رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای اهمیت فراوانی دارد و همه به اهمیت آن واقف هستند افزود: از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهور نیز بر اهمیت رشته‌های مهارتی تأکید کرده‌اند.

کی‌پور اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نزد مسئولان بلندپایه جایگاه مشخصی داشته و توقعات از این دانشگاه کاملا مشخص است و با توجه به اینکه شعار سال رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری شده است، همه به دانشگاه فنی و حرفه‌ای مربوط می‌شود پس باید به وظایف خود در این رابطه عمل کرد.

وی افزود: تاکنون اقدامات بسیاری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای انجام شده اما همچنان مشکلاتبسیاری باقی مانده است و باید ضمن پرداخت طلب تمامی کارمندان، مشکلات گذشته را حل کرد.

مشاور ارشد رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: هم‌اکنون این دانشگاه هفت هزار کارمند داشته و هیچ کمبودی در این زمینه ندارد اما متاسفانه با کمبود پنج هزار نفری هیات علمی مواجه است که باید درخواست داده و مجوز به کارگیری آنها را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: همچنین هم اکنون با نیروهای حق‌التدریسی در حال حل مشکلات هستیم در حالی که با این وضعیت نمی‌توان دانشگاه دانش‌بنیان ایجاد کرد.

کی‌پور همچنین تأکید کرد: برای اینکه این دانشگاه کارآفرینی داشته و دانش‌بنیان شود باید شیوه تدریس نیز دانش‌بنیان شود و از سوی دیگر باید اعضای هیات علمی نیز آموزش لازم را فراگیرند که دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مسیر درست حرکت کند.

اقوام و ادیان آذربایجان‌غربی به صورت مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند

در ادامه رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی یک استان مرزی بوده و سیزدهمین استان از لحاظ مساحت و هشتمین استان به لحاظ جمعیتی است و به رنگین‌کمان اقوام و ادیان معروف است چرا که ترک، کرد، ارمنی و آشوری از سالیان متمادی به صورت مسالمت‌آمیز با یکدیگر زندگی کرده‌اند.

رسول خداوریدی‌وند افزود: مسابقات مقدماتی یازدهمین دوره المپیاد ورزشی کارکنان و اساتید دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در 10 منطقه برگزار شد و در پایان 50 تیم در قالب 440 ورزشکار و مربی به این مسابقات راه یافتند.
  انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: رهبر معظم انقلاب اسلامی دانشگاه فنی و حرفه ای مجلس شورای اسلامی آذربایجان غربی دانش بنیان یک استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۱۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره نقش نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بر تحقق شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در سال‌های اخیر، سازمان اوقاف و امور خیریه برای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه تولید اقدام به حمایت از مولدسازی صنعتی از قبیل شرکت‌های دانش بنیان، فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، دانش بنیان، هسته‌ای و ... کرده است.

مجیدی‌مهر ادامه داد: از آنجایی که سازمان اوقاف مبتنی بر نیات واقفین اجرای نیت می‌کند، این امکان وجود دارد که بر موضوعات مختلف از قبیل آبزی‌پروری، توجه به اقتصاد دریا پایه، دامپروری و ... ورود کند. وقتی ما به انتهای پروژه‌های تحقیقاتی می‌رسیم، نتایج عینی آن را در میدان بهتر می‌بینیم، که منجر به افزایش بهره‌وری موقوفات شده است. وقتی بهره‌وری از موقوفات افزایش یابد، درآمد‌ها هم زیاد می‌شود و نیات بهتر اجرایی می‌شوند. سازمان اوقاف به همان نسبت که در حوزه‌های تولید فعالیت دارد، در حوزه‌های فرهنگی و نشر معارف و قرآن اهل بیت (ع) فعالیت می‌کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گفته رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان اوقاف علاوه‌بر تحقق فرامین مقام معظم رهبری برای تحقق بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم قدم برمی‌دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد
  • هافبک نیوکاسل در مسیر تبدیل شدن به راننده کامیون / عکس
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • نقش موثر ایران در کریدورهای بین‌المللی از اقدامات تا انتقادات
  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند