Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@19:35:00 GMT

دیپلماسی زیارت اربعین

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۱۲۵۲۶

دیپلماسی زیارت اربعین

اگر دیپلماسی را به فن ترسیم و ارائه تصویر صحیح از خود برای دیگری و دیپلماسی فرهنگی را به استفاده از عناصر اثرگذار برای ارائه تصویر صحیح تعریف کنیم، آن گاه دیپلماسی اتخاذی در زیارت ‌اربعین به استفاده از سازه‌های رسانه‌ای و سیاسی در ترسیم و ارائه تصویر صحیح از زیارت ‌اربعین به دیگران تعریف می‌شود. بر همین اساس چهار مضمون «دیپلماسی فرهنگی زیارت اربعین»، «مؤلفه‌های گفتمان زیارت اربعین»، «بازیگران دیپلماسی زیارت اربعین» و «راهبردهای آینده‌نگرانه دیپلماسی زیارت اربعین» از مهم‌ترین عناوین مؤلفه‌های این رویداد شناسایی و نیازمند توجه ویژه کشورمان خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شناخت دقیق مخاطبان در جهان و سایر حوزه‌های انسانی و ویژگی‌ها و مزیت‌های حوزه نرم، اقتصادی و سیاسی هر یک از این لایه‌ها و آموزش مبانی امت ‌اسلامی و اخوت و ولایت بین مسلمین به کارگزاران، از مهم‌ترین راهبردهای انسانی دیپلماسی جمهوری ‌اسلامی ایران در زیارت ‌اربعین است. مهم‌ترین‌ راهبردهای ساختاری دیپلماسی عبارت است از افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌های نوین‌ ارتباطات‌ و اطلاعات ‌با کشورهای همسو برای ‌ایجاد همگرایی ‌و نزدیکی و پویا کردن اشتراکات دینی، تاریخی و فرهنگی، تلاش برای برقراری ارتباط با بخش‌های غیردولتی در امور پژوهشی و دانشگاهی فرامرزی، بسترسازی برای گسترش گردشگری هدفمند با تأکید بر ارتباطات میان‌فرهنگی در حوزه تمدن اسلامی ایجاد هماهنگی با مراکز علمی دیگر کشورها برای تقویت و گسترش تبلیغات و ایجاد پژوهشکده‌های مشترک در خصوص آموزه‌های سیاسی و تمدنی عاشورا از مهم‌ترین راهبردهای گفتمانی دیپلماسی جمهوری ‌اسلامی نسبت به زیارت ‌اربعین است .
واقعیت این است که از ابتدای قرن جدید، رهبران غربی و در رأس آن‌ها آمریکا با هدف جلوگیری از رشد و گسترش مقاومت در جهان معاصر برای ارائه تصویری خشن و ترسناک از اسلام و مسلمین به جهان دست و پا می‌زنند. خلق گروهک‌های تروریستی از جمله داعش را باید در همین فرایند تعریف کرد. با این اوصاف، رسانه برجسته‌ترین ابزار تصویرسازی در دنیای امروز به‌ حساب می‌آید و بی‌شک استفاده صحیح از آن می‌تواند در دیپلماسی آینده‌محور زیارت ‌اربعین نقشی اساسی ایفا کند.
افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌های نوین ارتباطات و اطلاعات و استفاده از سایر دیپلماسی‌ها که در یک کشور قسمتی از بدنه دولت الکترونیک است، برنامه‌سازی مشترک با شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌ای کشورهای حوزه فرهنگ شیعی و تمدن اسلامی با مؤلفه فرهنگ عاشورایی و مهدویت برای ایجاد همگرایی و نزدیکی و پویا کردن اشتراکات دینی، تاریخی، سیاسی و بشری، مستندسازی با همکاری آی‌سیسکو و اکوو همچنین رهبران ادیان الهی و با حضور نخبگان سیاسی، اجتماعی و فعالان فرهنگی رسانه‌ای دنیا از مهم‌ترین راهبردهاست.
باید توجه داشت که دیپلماسی کارآمد مستلزم و نیازمند بازیگران و کارگزاران اقتصادی، فرهنگی و سیاسی حرفه‌ای است که این کارگزاران باید آموزش لازم را دیده باشند و شناخت مناسبی از هدف‌گذاری و نیاز راهبردی به آثار راهپیمایی اربعین مورد نظر داشته باشند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محمد حسین فلاح اربعین زیارت زیارت اربعین مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۱۲۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق

حجت الاسلام مدرسی از اساتید دانشگاه و حوزه در همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق گفت: تقویت باور و ایمان لازمه خداشناسی است و اعتقاد باید سرمنشأ ایمان باشد.

او با تببین ویژگی‌های مربیان و متربیان از دیدگاه امام جعفر صادق (ع) افزود: عقل و تفکر و تشخیص حق و باطل از اصلی‌ترین صفات مسولان عقیدتی است.

مدرسی بیان داشت: امروز در جامعه به ویژه در فضای مجازی تشخیص حق و باطل مشکل شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: باید با مربیان و متربیان زندگی کرد تا کار تاثیرگذار باشد.

او گفت: برای تاثیر گذاری باید از رنج و درد‌ها شناخت داشته باشیم و آن را درک کنیم.

مدرسی افزود: مجروح جنگ فرهنگی کسی است که دنبال جریانات ضعف فرهنگی در فضای مجازی است.

او گفت: افکار جوانان را باید درک کنیم بعد وارد بحث شویم و دلسوزی کنیم و جوانان را از خودمان بدانیم.

مدرسی بیان داشت: نیاز به صبر و بردباری داریم و به قدرت بخشندگی و در این راه باید هزینه کرد.

مدرسی گفت: باید در کنار هم به تولید محتوای مفید برای جامعه بپردازید و شرایطی را که بسیج و سپاه که 
به مانند کندوی زنبور عسل فراهم کرده، قدر بدانیم.

او بیان داشت: تولیداتی داشته باشیم که همه اقشار به دنبال ان باشند و هر چه در توان داریم خرج کنید و فداکاری کنیم.

اجرای برنامه‌های فرهنگی، سرود دسته جمعی و تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی بسیج بافق از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • ایران؛ کثرت فرهنگی و وحدت سیاسی
  • برگزاری همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند
  • ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است
  • تجلیل از مربیان عقیدتی و سیاسی سپاه استان
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • حجاب و عفاف یک مقوله فرهنگی و سیاسی است
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • تجلیل از مربیان عقیدتی و سیاسی سپاه فتح استان