Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:56:56 GMT

پکن: کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل مجری اوامر آمریکاست

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۱۳۹۱۹

پکن: کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل مجری اوامر آمریکاست

پکن گزارش نهاد حقوق بشری سازمان ملل درباره سین‌کیانگ را مجموعه‌ای از اطلاعات نادرست دانست که از نظر سیاسی توسط آمریکا و برخی از نیروهای غربی هدایت می‌شود و کاملاً غیرقانونی و بی اعتبار است.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت خارجه چین، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: هدف استفاده از دروغ در گزارش سین‌کیانگ برای مهار چین است و آشکار می‌کند که چه کسانی پشت این ارزیابی غلط هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همچنین شاهدی است که ارزیابی کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل بر اساس طرح سیاسی برخی از نیروهای خارج از کشور ضد چین است. و این سازمان به مجری اوامر آمریکا و برخی از نیروهای غربی در زورگویی به کشورهای در حال توسعه تبدیل شده است.

وی افزود: آمریکا و چند کشور غربی به هیچ وجه نمی‌توانند نماینده جامعه بین‌المللی باشند. جریان اصلی جامعه بین‌المللی با انتشار این ارزیابی غیرواقعی مخالف است و کاملاً نگران این واقعیت است که ایالات متحده و سایر نیروهای غربی تمام تلاش خود را برای تحت فشار قرار دادن کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل برای انتشار آن انجام داده‌اند. اخیراً، بیش از ۶۰ کشور نامه‌ای را با امضای مشترک به کمیساریای عالی ارسال کرده‌اند که در آن تأکید کرده‌اند که امور سین‌کیانگ صرفاً امور داخلی چین است و نگرانی عمیق خود را نسبت به گردآوری غیرمجاز این سازمان از به اصطلاح ارزیابی در مورد سین‌کیانگ ابراز کرده‌اند.

این سخنگو تاکید کرد: آنچه این سازمان واقعاً باید روی آن تمرکز کند نقض حقوق بشر است که شامل آمریکا و برخی از نیروهای غربی است، نسل کشی فیزیکی و فرهنگی بومیان آمریکا، قاچاق انسان از خارج از کشور برای برده داری و کار اجباری مدرن، تبعیض نژادی سیستماتیک علیه اقلیت‌ها، سلاح‌های مرگبار، خشونت، عقب‌نشینی جدی از حقوق زنان، شکنجه و سوء استفاده در سایت‌های سیاه خارج از کشور، تحریم‌های یکجانبه که حقوق بشر در کشورهای دیگر را به خطر می‌اندازد، کشتار غیرنظامیان در عملیات‌های نظامی خارج از کشور و غیره.

لیجیان گفت: سخنگویان وزارت خارجه چین بارها به این تخلفات اشاره کرده‌اند. ما از نهاد حقوق بشری سازمان ملل می‌خواهیم که این تخلفات را روشن کند، پاسخگویی را دنبال کند و ارزیابی‌ها را آزاد کند. این مسئولیتی است که باید در قبال جامعه بین‌المللی و قربانیان این تخلفات انجام داد. من همچنین از شما می‌خواهم که به ترکیب کارکنان و منبع بودجه کمیساریای عالی حقوق بشر توجه کنید. آمریکا و چندین کشور غربی دیگر، با کمتر از ۱۰ درصد از جمعیت جهان، بیش از ۸۰ درصد از پست‌های این نهاد را به خود اختصاص داده‌اند. آیا آنها می‌توانند نماینده اکثریت جهان باشند؟ ارزیابی این نهاد بر اساس طرح سیاسی و فشار برخی از نیروهای خارجی ضد چین است. این بر اساس اطلاعات نادرست است و نهاد حقوق بشری فوق از اصول جهانی بودن، عینی بودن، عدم گزینش و غیرسیاسی شدن دورتر می‌شود. این دقیقاً نشان می‌دهد که چگونه این نهاد به مجری آمریکا و برخی از نیروهای غربی در وادار کردن کشورهای در حال توسعه به خط مشی آنها تقلیل یافته است.

این سخنگو تاکید کرد: برای این کشورهای غربی، حقوق بشر چیزی نیست جز یک سلاح ارزان که به راحتی در دسترس است. آژانسی که اینگونه عمل می‌کند به هیچ وجه نمی‌تواند نماینده سازمان ملل باشد، نهاد حقوق بشر باید از اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد پیروی و از آن حمایت کند، از حاکمیت کشورهای عضو دفاع کند و از مداخله در امور داخلی آنها خودداری کند. با دستکاری آمریکا و سایر نیروهای غربی، به اصطلاح ارزیابی نهاد حقوق بشر سازمان ملل در تضاد با این اصول است. کشورهای عضو سازمان ملل باید آن را به طور جدی پاسخگو کنند. چین همچنان به توسعه حقوق بشر با ویژگی‌های چینی ادامه خواهد داد و به پیشرفت حقوق بشر در چین و کل جهان کمک بیشتری خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین حقوق بشر سازمان ملل نهاد حقوق بشر خارج از کشور سین کیانگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۱۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری

رئیس سازمان نظام پرستاری از درخواست جذب سالانه ۱۵ هزار نیروی پرستاری برای رفع کمبود پرستاران خبر داد و گفت: جذب و استخدام نیروی پرستاری در تناسب با رشد تعداد تخت‌های بیمارستانی نیست. - اخبار اجتماعی -

محمدتقی جهانپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با بیان این‌که در حال حاضر با کمبود حدود 100 هزار نفر نیروی پرستاری در کشور مواجه هستیم، اظهار کرد: وقتی یک پرستار به دلیل اتمام طرح یا مهاجرت یا بازنشستگی از سیستم درمان خارج می‌شود 200 ساعت بار کاری اضافی به سایر پرستاران تحمیل می‌کند که این امر موجب فرسودگی شغلی جامعه پرستاری شده است.

وی افزود: رشته پرستاری به خودی خود دارای سختی‌های زیادی است و فرسودگی شغلی ناشی از کمبود نیرو نیز این سختی‌ها را بیشتر می‌کند. 

جهانپور با اشاره به اینکه در دوسال اخیر با زحمات دولت سیزدهم 16 هزار تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های کشور اضافه شده، گفت: با وجود این تامین پرستار کافی برای این تعداد تخت صورت نگرفته البته در سال گذشته بیش از 8 هزار پرستار جذب شدند ولی باید تامین نیروی انسانی برای خدمت‌رسانی به مردم متناسب با این تعداد تخت نیز در نظر گرفته شود‌.

تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت

رئیس سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: عدم تناسب تعداد تخت‌های بستری با تعداد پرستاران باعث می‌شود در ارتقای کیفیت خدمات پرستاری دچار مشکل شویم و پرستاران نیز دچار آسیب‌های ناشی از فشار کاری زیادشوند که این امر، یکی از دلایل مهاجرت‌ و ترک خدمت نیروهای پرستاری به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی با همکاری سازمان نظام پرستاری استاندارد پرستار به تخت بیمارستانی را به طور دقیق مشخص و برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کند، تصریح کرد: درخواست ما این است که سالانه حداقل 15 هزار نفر به جامعه پرستاری در حوزه بالینی اضافه شود‌؛ در زمان حاضر میزان جذب و تربیت نیروهای پرستاری کمتر از ایت تعداد است و افزایش تعداد نیروها با صدور مجوزهای استخدام نیروهای پرستاری قابل انجام خواهد بود‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردم غزه مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند
  • آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند
  • با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم / ادعای حقوق بشر غربی‌ها دیدنی است
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست